Ik ben benieuwd hoe het hier leeft....

Moderators: Rock's, webmasters

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Ik heb 'm eindelijk eens gekeken, het voelt als protest, maar waartegen precies?

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

raoel wrote:het voelt als protest, maar waartegen precies?
Raoel, ik denk dat jij met deze vraag de spijker aardig op zijn kop weet te slaan.
Je kunt moeilijk protesteren tegen zoiets als wat men de tijdsgeest noemt.
Onze huidige tijd wordt het post-modernisme genoemd en dat is een wat treurige periode ten opzichte van eerdere periodes, onder andere vanwege de gedachte dat er geen absolute waarheid is. Er blijft een slechts een persoonlijke perceptie over als slap surrogaat.

De Franse filosoof Baudrillard ging hier al in de jaren 80 op in:
"Volgens Baudrillard is in de moderne cultuur het echte dagelijks leven vervangen door een netwerk van communicatie. Waar de mens voorheen zelf er op uit ging, wordt hij of zij nu in de eigen huiskamer bestookt met informatie via allerlei media. Volgens Baudrillard zitten we in die huiskamer geïsoleerd in soevereiniteit. We kunnen niet ontsnappen aan informatie, maar kunnen wel tot op zekere hoogte bepalen welke informatie er binnen komt en uitgaat. Doordat we de echte wereld slechts via de media beleven ontstaat er een hyperrealiteit. Het begrip hyperrealiteit wil zeggen dat we leven in een kopie van de fysieke werkelijkheid. Deze werkelijkheid is in de hyperrealiteit vervangen door datgene wat we via de media in onze huiskamer krijgen te zien."

Dit was even een moeilijk stukje dat ik van internet had geplukt.
Maar let wel op dat alles wat je leest gekleurd is. Die gratis krantjes in de trein en nu.nl geven maar een klein gedeelte van de realiteit weer.

Het filmpje zelf vond ik een wat suggestief bij elkaar samengesteld filmpje met een quasi sentimenteel muziekje.
En als je op youtube gaat zoeken op "zoek de waarheid" kom je wel erg rare filmpjes tegen...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply