of hij heeft een typfoutje gemaakt
motorblok dat 1,150,000 gedraaid heeft !
Moderators: Rock's, webmasters
motorblok dat 1,150,000 gedraaid heeft !
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Ligt eraan hoe vaak die riem moet, als ik met mn AX de huidige km's die ik nu maak was gaan rijden, dan was ik ook elke anderhalf jaar aan de beurt ja (~4000km/maand alleen woon/werk) Met mn peugeot 206 kan ik ~160k met een riem.Pgoddijn wrote:Zou natuurlijk kunnen, als hij zo'n 200 km per dag heeft gereden... (gemiddeld dan), maar ga ook uit van een typefout.
Misschien moet ik maar iets meer gaan rijden voor m'n werk
Wel ieder jaar of anderhalf jaar je d-riem vervangen
Dit is, lijkt me, gewoon een typevaudje.
Toch zijn deze kilometerstanden geen vreemde in de wereld die Citroën heet:
afgelopen zomer was ik even voor raad en onderdelen bij dé ID/DS garage in Borculo alwaar ik een man uit zijn onlangs gerestaureerde DSpécial zag stappen.
Een kort gesprek leerde me dat de man de auto destijds nieuw had gekocht in 1972 en dat er intussen (ga even zitten..) 1,2 miljoen kilometer op de klok stond...
Hij dacht eraan het blok te laten reviseren (daar het niet meegenomen was bij de restauratie) omdat 'ze toch wel wat olieverbruik had'.
Op mijn vraag hoeveel dan kwam het droge "1 op 1500-2000 schat ik, da's ècht teveel!..."
Ik ken iemand met een Eend (AZ4 voor de liefhebbert) die op het originele blokje 6 ton heeft gedraaid.
Intussen zit er een ander blok in (want de oude liep vast) en daarmee is onderwijl ook al 2 ton gereden.
De man (en vrouw) hebben de waggelaar al sinds 1968...echte liefhebbers dus.
Er zit nu een nieuw verzinkt chassis onder en het beestje heeft al het nodige voor haar kiezen gehad, maar het ding rijdt gewoon nog prima.
Klasse...
Mijn kennis heeft een CX Reflex uit '83 in onderhoud die onlangs weer eens is opgekalefaterd en opnieuw gespoten.
Het ding heeft de simpele 2 liter viercylinder aan boord maar daarmee is de 6 ton al gepasseerd (LPG-bak).
Ai caramba..
Bovendien, als ik de vele XM's voorbij zie schuiven die alláng 3 ton hebben verorberd en vrolijk verdergaan, zit het wat dát betreft wel goed bij het merk met de dubbele boemerang...

Toch zijn deze kilometerstanden geen vreemde in de wereld die Citroën heet:
afgelopen zomer was ik even voor raad en onderdelen bij dé ID/DS garage in Borculo alwaar ik een man uit zijn onlangs gerestaureerde DSpécial zag stappen.
Een kort gesprek leerde me dat de man de auto destijds nieuw had gekocht in 1972 en dat er intussen (ga even zitten..) 1,2 miljoen kilometer op de klok stond...
Hij dacht eraan het blok te laten reviseren (daar het niet meegenomen was bij de restauratie) omdat 'ze toch wel wat olieverbruik had'.
Op mijn vraag hoeveel dan kwam het droge "1 op 1500-2000 schat ik, da's ècht teveel!..."
Ik ken iemand met een Eend (AZ4 voor de liefhebbert) die op het originele blokje 6 ton heeft gedraaid.
Intussen zit er een ander blok in (want de oude liep vast) en daarmee is onderwijl ook al 2 ton gereden.
De man (en vrouw) hebben de waggelaar al sinds 1968...echte liefhebbers dus.
Er zit nu een nieuw verzinkt chassis onder en het beestje heeft al het nodige voor haar kiezen gehad, maar het ding rijdt gewoon nog prima.
Klasse...
Mijn kennis heeft een CX Reflex uit '83 in onderhoud die onlangs weer eens is opgekalefaterd en opnieuw gespoten.
Het ding heeft de simpele 2 liter viercylinder aan boord maar daarmee is de 6 ton al gepasseerd (LPG-bak).
Ai caramba..
Bovendien, als ik de vele XM's voorbij zie schuiven die alláng 3 ton hebben verorberd en vrolijk verdergaan, zit het wat dát betreft wel goed bij het merk met de dubbele boemerang...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

