Ik ben benieuwd hoe het hier leeft....
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Master
Ik ben benieuwd hoe het hier leeft....
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden....
http://www.youtube.com/watch?v=Me4DrU16 ... dded#t=448
http://www.youtube.com/watch?v=Me4DrU16 ... dded#t=448
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
-
- AX Master Spammer
Tja... een mening...
Ik neem aan dat iedereen hierover wel een mening heeft. of een gedachte.
De vraag is of dit de uitgewezen plek is waar mensen de behoefte voelen om die te openbaren...
Ik heb het filmpje bekeken en ik zie zoiets altijd met dubbele gevoelens. Ik kan me wel in de makers verplaatsen, maar het is ook allemaal wel erg idealistisch. het kleinste beetje realisme is vaak te bespeuren bij makers van dit soort filmpjes. Vaak worden zaken uit de context getrokken of zaken slechts vanuit een kant belicht.
En ik vraag me dan ook af wat het daadwerkelijke doel is? als dit is om mensen te laten nadenken, dan kan dat ook prima geslaagd zijn met 31 views en geen commentaar...
Maar als men hier echt de maatschappelijke discussie mee wil aanzwengelen, dan schiet dit filmpje waarschijnlijk zijn doel voorbij.
Ik zie veel cabaret hier in het filmpje, waarvan voornaamenlijk het eerste doel entertainment is, met een bodem die berust op bewustzijn. maar het eerste doel is niet om mensen te laten discussieren over het onderwerp. vaak worden onderwerpen expres zodanig overdreven of in het belachelijke getrokken, of juist in dit geval gerelativeerd dat men daarover zelf in alle rust een mening kan vormen of over kan nadenken, zonder dit openbaar te maken.
Dus wat ik er nu precies van moet vinden,...
Ik ga er nog een nachtje over slapen....
Ik neem aan dat iedereen hierover wel een mening heeft. of een gedachte.
De vraag is of dit de uitgewezen plek is waar mensen de behoefte voelen om die te openbaren...
Ik heb het filmpje bekeken en ik zie zoiets altijd met dubbele gevoelens. Ik kan me wel in de makers verplaatsen, maar het is ook allemaal wel erg idealistisch. het kleinste beetje realisme is vaak te bespeuren bij makers van dit soort filmpjes. Vaak worden zaken uit de context getrokken of zaken slechts vanuit een kant belicht.
En ik vraag me dan ook af wat het daadwerkelijke doel is? als dit is om mensen te laten nadenken, dan kan dat ook prima geslaagd zijn met 31 views en geen commentaar...
Maar als men hier echt de maatschappelijke discussie mee wil aanzwengelen, dan schiet dit filmpje waarschijnlijk zijn doel voorbij.
Ik zie veel cabaret hier in het filmpje, waarvan voornaamenlijk het eerste doel entertainment is, met een bodem die berust op bewustzijn. maar het eerste doel is niet om mensen te laten discussieren over het onderwerp. vaak worden onderwerpen expres zodanig overdreven of in het belachelijke getrokken, of juist in dit geval gerelativeerd dat men daarover zelf in alle rust een mening kan vormen of over kan nadenken, zonder dit openbaar te maken.
Dus wat ik er nu precies van moet vinden,...
Ik ga er nog een nachtje over slapen....
Inderdaad veel cabaret, is niks mis mee omdat Theo Maassen en Javier Guzman wel veel zinnige dingen zeggen....Johannus wrote:Ik zie veel cabaret hier in het filmpje, waarvan voornaamenlijk het eerste doel entertainment is, met een bodem die berust op bewustzijn. maar het eerste doel is niet om mensen te laten discussieren over het onderwerp. vaak worden onderwerpen expres zodanig overdreven of in het belachelijke getrokken, of juist in dit geval gerelativeerd dat men daarover zelf in alle rust een mening kan vormen of over kan nadenken, zonder dit openbaar te maken.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik zie ook dat iedereen steeds dommer wordt en zomaar iets doet, niet meer opkijkt van z'n dagelijkse sleur.
Het vervreemden van elkaar ga ik niet op in, dat is de maatschappij van tegenwoorden, ik kan wel leuk of aardig toen tegen iemand op straat, maar als je de verkeerde hebt en je kijkt ze al recht in de ogen heb je ruzie.
Dus ik weet het niet, er moet zeker iets gebeuren, maar dan op grotere schaal ipv naar een filmpje kijken en hoera gezellig doen, het is niet dat dan alles is opgelost.
Qua politiek ben ik vrij radicaal dus daar laat ik me maar niet overuit. Qua religie ben ik een atheïst dus dat die mensen vroeger die boodschap ook verkondigden moeten ze zelf maar weten.
Dit is een hele andere situatie, de mensen vervreemden zich van elkaar, en dat geleuter dat we allemaal maar met elkaar moeten opschieten gaat niet werken natuurlijk.
Als de ene halve zool een vrouw geen hand wil geven en de ander geen arabisch wil leren, dan kunnen we toch beter lekker allemaal in ons eigen land blijven?
En ja zo denk ik erover, het zal wel te radicaal zijn maar ik denk dat het veel op zal lossen.
-
- AX Master
Dat zijn nou precies de reacties die ik wilde.
Het is ook niet echt de bedoeling om hier een discussie of praatgroep te beginnen. Ik wilde alleen het filmpje delen en kijken wat mensen van de AX club hier van vonden.
Echter, bij cabaret is het eerste doel niet voornamelijk entertainment.
Dat is stand-up comedy. Cabaret heeft zijn oorsprong in een literair-muzikale sfeer. Dichters zochten vroeger andere manieren om zichzelf uit te drukken. O.a. Aristide Bruant was één van die dichter die het op een spottende manier zijn aanklachten naar buiten bracht. Daar is toen cabaret uit ontstaan.
Je ziet vandaag de dag steeds meer dat er veel gevraagd wordt van het publiek. Kijk naar Joep van het Hek. Als je niet op de hoogte bent van de politiek e.d. zal je veel van zijn grappen niet snappen. Theo Maassen is de laatste tijd (zeker zijn afgelopen twee shows) heel erg bezig met een soort levenskwestie. Hij zet de media ook in een ander daglicht (nieuws en reclame)
Ik vind het mooi. Het zet mij ook aan het denken. Vaak wordt ik er heel kwaad van, omdat je dingen gaat zien die eigenlijk het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen. Maar omdat mensen het niet inzien, er maar genoegen meenemen.
Nou ja... wat is het uiteindelijke doel. Dat mag je zelf bepalen uiteraard.
Maar ik ben er in iedergeval nooit.
Het is ook niet echt de bedoeling om hier een discussie of praatgroep te beginnen. Ik wilde alleen het filmpje delen en kijken wat mensen van de AX club hier van vonden.
Echter, bij cabaret is het eerste doel niet voornamelijk entertainment.
Dat is stand-up comedy. Cabaret heeft zijn oorsprong in een literair-muzikale sfeer. Dichters zochten vroeger andere manieren om zichzelf uit te drukken. O.a. Aristide Bruant was één van die dichter die het op een spottende manier zijn aanklachten naar buiten bracht. Daar is toen cabaret uit ontstaan.
Je ziet vandaag de dag steeds meer dat er veel gevraagd wordt van het publiek. Kijk naar Joep van het Hek. Als je niet op de hoogte bent van de politiek e.d. zal je veel van zijn grappen niet snappen. Theo Maassen is de laatste tijd (zeker zijn afgelopen twee shows) heel erg bezig met een soort levenskwestie. Hij zet de media ook in een ander daglicht (nieuws en reclame)
Ik vind het mooi. Het zet mij ook aan het denken. Vaak wordt ik er heel kwaad van, omdat je dingen gaat zien die eigenlijk het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen. Maar omdat mensen het niet inzien, er maar genoegen meenemen.
Nou ja... wat is het uiteindelijke doel. Dat mag je zelf bepalen uiteraard.
Maar ik ben er in iedergeval nooit.
-
- AX Master
-
- AX Master
Niets om je zorgen over te maken, dat 2012Punaxio wrote:ik schrik altijd als ik 2012 lees....

Als je de voorspellingen van de Maya's leest, gaan we naar de volgende zon. Daarna zou geleidelijk de verlichting in moeten treden, maar ja wat is verlichting? TL balk boven je hoofd?
Dat weet je pas als je het bent....
-
- profiel verwijderd
-
- profiel verwijderd
Tsja...Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om hoor...Punaxio wrote:En dan ?Mastenhose wrote:Ga een keer naar Mexico en maak een praatje met een MayaPunaxio wrote:ik schrik altijd als ik 2012 lees....
Let op, dit kan maar tot 21-12 2012...
Er zijn verschillende mogelijkheden, ook dat de wereld vergaat en we allemaal dood gaan....
Maar als je er wel in geloofd, zorg dan in ieder geval dat je alles hebt gedaan wat je had willen doen!
-
- AX Master
Precies, je kan er toch niets aan doen als de wereld vergaat. Één troost, je gaat niet alleen!! hahaMastenhose wrote:Tsja...Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om hoor...Punaxio wrote:En dan ?Mastenhose wrote:Ga een keer naar Mexico en maak een praatje met een MayaPunaxio wrote:ik schrik altijd als ik 2012 lees....
Er zijn verschillende mogelijkheden, ook dat de wereld vergaat en we allemaal dood gaan....
Maar als je er wel in geloofd, zorg dan in ieder geval dat je alles hebt gedaan wat je had willen doen!
Maar dat vergaan van de wereld hebben wij(de westerlingen) ervan gemaakt hè. De maya's, waar de datum ook vandaan komt, die zeggen niet dat de wereld vergaat.
Worden kennelijk gewoon bang gemaakt en domgehouden zoals Javier Guzman ook zegt....v.andriessen wrote:Precies, je kan er toch niets aan doen als de wereld vergaat. Één troost, je gaat niet alleen!! hahaMastenhose wrote:Tsja...Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om hoor...Punaxio wrote:En dan ?Mastenhose wrote:Ga een keer naar Mexico en maak een praatje met een MayaPunaxio wrote:ik schrik altijd als ik 2012 lees....
Maar dat vergaan van de wereld hebben wij(de westerlingen) ervan gemaakt hè. De maya's, waar de datum ook vandaan komt, die zeggen niet dat de wereld vergaat.
Moet gewoon rationeler denken
-
- profiel verwijderd
-
- AX Master
Precies!Mastenhose wrote:Nee, het is een nieuw begin he!v.andriessen wrote:Maar dat vergaan van de wereld hebben wij(de westerlingen) ervan gemaakt hè. De maya's, waar de datum ook vandaan komt, die zeggen niet dat de wereld vergaat.

-
- AX Master
We worden zeker dom gehouden. Je moet meer vragen stellen bij alles wat je ziet en hoort. Niet zomaar dingen aannemen omdat iemand het geloofwaardig brengt. Daarom moet je dit wat ik nu schrijf ook niet zomaar aannemen... en zelfs dat nietPunaxio wrote:Worden kennelijk gewoon bang gemaakt en domgehouden zoals Javier Guzman ook zegt....v.andriessen wrote:Precies, je kan er toch niets aan doen als de wereld vergaat. Één troost, je gaat niet alleen!! hahaMastenhose wrote:Tsja...Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om hoor...Punaxio wrote:En dan ?Mastenhose wrote:Ga een keer naar Mexico en maak een praatje met een MayaPunaxio wrote:ik schrik altijd als ik 2012 lees....
Moet gewoon rationeler denken

niets nieuws in mijn ogen, iets waar ik al vaak over nadenk, maar eigenlijk is dit precies het gene waar in het begin van het filmpje op gewezen word, het op internet typen k*t dit k*t dat alles k*t! opzich niet heel verkeerd aangezien het soms mensen aan het denken zet maar oplossen doet het het niet.
Denk dat we hier in Nederland misschien wat meer moeten handelen ipv discussiëren in de kamer! want alle beslissingen in Nederland zijn zo gematigd als de pest!
Verder ben ik nog steeds blij dat ik in Nederland woon als je om je heen kijkt naar anderen landen doet Nederland het in mijn ogen nog erg goed!
Denk dat we hier in Nederland misschien wat meer moeten handelen ipv discussiëren in de kamer! want alle beslissingen in Nederland zijn zo gematigd als de pest!
Verder ben ik nog steeds blij dat ik in Nederland woon als je om je heen kijkt naar anderen landen doet Nederland het in mijn ogen nog erg goed!