Stotteren inhouden AX 1.1I 1992
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stotteren inhouden AX 1.1I 1992
Hallo,
Ik ben redelijk onbekend op dit forum maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !
Ik heb al verschillende topics bekeken waar een probleem met stotteren uitgelicht word, maar mijn AX heeft andere verschijnselen..
Het probleem doet zich voor :
bij een koude motor
1ste versnelling
Motor valt redelijk vaak uit ( behoorlijk wat gas geven om te voorkomen )
bij een kruissnelheid van 80 is er niet veel op aan te merken, blokje moet warm worden ?
Hij klinkt stationair wat rauw en loopt niet 100% stabiel...
Wat ik er al aan gedaan heb :
Onsteking vervangen ( bougiekabels + verdeler )
Accu is prima..
Uitlaat is wel een beetje lek maar dit moet niks uitmaken mijn inziens ?
De laatste tijd word het wat erger heb ik het idee.. Misschien omdat tempratuur buiten ook koeler word ?
Als jullie vragen hebben stel ze ... Ik antwoord zo snel mogelijk terug.
Alvast bedankt.
,Stefan
Ik ben redelijk onbekend op dit forum maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !
Ik heb al verschillende topics bekeken waar een probleem met stotteren uitgelicht word, maar mijn AX heeft andere verschijnselen..
Het probleem doet zich voor :
bij een koude motor
1ste versnelling
Motor valt redelijk vaak uit ( behoorlijk wat gas geven om te voorkomen )
bij een kruissnelheid van 80 is er niet veel op aan te merken, blokje moet warm worden ?
Hij klinkt stationair wat rauw en loopt niet 100% stabiel...
Wat ik er al aan gedaan heb :
Onsteking vervangen ( bougiekabels + verdeler )
Accu is prima..
Uitlaat is wel een beetje lek maar dit moet niks uitmaken mijn inziens ?
De laatste tijd word het wat erger heb ik het idee.. Misschien omdat tempratuur buiten ook koeler word ?
Als jullie vragen hebben stel ze ... Ik antwoord zo snel mogelijk terug.
Alvast bedankt.
,Stefan
Zijn je luchtfilter/benzinefilter/bougies recent vervangen? Dit zijn de kosten niet. En ook even kijken of je injectiehuis en stappenmotor schoon zijn.
En dan kan nog je temperatuur sensor op je blok kapot zijn.
Owja, en stottert hij nou of valt hij gewoon snel uit als hij koud is?
En dan kan nog je temperatuur sensor op je blok kapot zijn.
Owja, en stottert hij nou of valt hij gewoon snel uit als hij koud is?
Citroën ax 1.1 injection plaisir
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Onder het injectiehuis zit de stappenmotor (bij iets oudere modellen dan, weet niet of een 92'er daaronder valt).
Als je 'm op contact zet moet je daar "klik klik klik" horen, dan weet je dat ie stroom krijgt.
Andere dingen die je "gratis" kunt doen: ecu resetten, electriciteit helpen door de aardepunten op te schuren/schoon te maken,
lekke uitlaat moet ie niet van uitvallen (voor de zekerheid kan je er tape omheen doen om het gat te dichten.. kan alleen als ie koud is natuurlijk en haal de tape er ook weer vanaf, gaat smelten + stinken).
bij koud uitvallen is de temperatuursensor ook nog wel eens verdacht...
Als je 'm op contact zet moet je daar "klik klik klik" horen, dan weet je dat ie stroom krijgt.
Andere dingen die je "gratis" kunt doen: ecu resetten, electriciteit helpen door de aardepunten op te schuren/schoon te maken,
lekke uitlaat moet ie niet van uitvallen (voor de zekerheid kan je er tape omheen doen om het gat te dichten.. kan alleen als ie koud is natuurlijk en haal de tape er ook weer vanaf, gaat smelten + stinken).
bij koud uitvallen is de temperatuursensor ook nog wel eens verdacht...
Het wacht vooral op een moment waarop ik even tijd heb druk met school en werk..
benzinefilter heb ik inmiddels binnen. Nou is het de vraag waar dat ding komt. bij mijn VW golf zit die gewoon (aanvoer)benzineleiding naar het injectiehuis toe (onder de motorkap). Bij de AX heb ik het benzinefilter niet kunnen vinden.. miscchien dat er ook geen opzit dat kan ook, maar waar hoort dat ding te zitten.
Injectiehuis ga ik waarschijnlijk aanstaande zaterdag grondig schoonmaken. Heb gezien dat er een mooie HOW TO op het forum staat dus daar verwacht ikg een noemenswaardige problemen mee.
Bedankt voor jullie hulp en ik bericht jullie waneer het is opgelost !
,Stefan
benzinefilter heb ik inmiddels binnen. Nou is het de vraag waar dat ding komt. bij mijn VW golf zit die gewoon (aanvoer)benzineleiding naar het injectiehuis toe (onder de motorkap). Bij de AX heb ik het benzinefilter niet kunnen vinden.. miscchien dat er ook geen opzit dat kan ook, maar waar hoort dat ding te zitten.
Injectiehuis ga ik waarschijnlijk aanstaande zaterdag grondig schoonmaken. Heb gezien dat er een mooie HOW TO op het forum staat dus daar verwacht ikg een noemenswaardige problemen mee.
Bedankt voor jullie hulp en ik bericht jullie waneer het is opgelost !
,Stefan
Benzinefilter zit bij een AX aan de linkerkant onder de auto, achter de dorpel net voor het linker achterwiel.
Of iets uitgebreider:
Of iets uitgebreider:
q01z wrote:owh jawel, dat heb je toch echt!
hoe te vinden:
-ga achter het stuur zitten
-doe de deur open
-valt uit de auto, in de lengte, met je hoofd bij het achterwiel
-zorg dat je niet naar de vloer kijkt, doe je dat wel, even draaien
-kijk vervolgens +-20cm voor het achterwiel, net achter de dorpel omhoog
-daar zie je een zilverkleurige cilinder van 15x10cm
-sta snel op
-kijk of niemand je gezien hebt en verklaar anders dat je veters vast zaten geknoopt aan je pedalen door een kleuter
-ga naar de automaterialenhandel
montage;
-er KOMT benzine uit het filter, maar een klein beetje, maar het komt wel
je nieuwe filter is afgedopt (tegen ongedierte/stof), maak onder de auto de achterste slang los, dus die naar je tank, verbint deze zo snel mogelijk met het NIEUWE benzinefilter (waar het uiteinde nog van afgedopt is, zodat hij niet leegloopt op je straat ), maak nu de andere kant los en zet het geheel in elkaar..
Vanavond benzinefilter vervangen + injectiehuis bekeken. het injectiehuis zag er meer dan netjes uit (leek wel nieuw).
Nadat we het benzinefilter vervangen hadden, de motor laten lopen. Na een tijdje liep het motortje al stukken beter. Bij het wegrijden geen stotteren en afslaan. Oftewel probleem opgelost :D:D
Benzinefilter bekeken en was roetzwart van binnen tevens bij demonteren kwam er allemaal zwarte benzine uitzetten.
Morgen de uitlaat op het werk nog even lassen en dan is die weer perfect
Dank jullie voor jullie hulp !
Nadat we het benzinefilter vervangen hadden, de motor laten lopen. Na een tijdje liep het motortje al stukken beter. Bij het wegrijden geen stotteren en afslaan. Oftewel probleem opgelost :D:D
Benzinefilter bekeken en was roetzwart van binnen tevens bij demonteren kwam er allemaal zwarte benzine uitzetten.
Morgen de uitlaat op het werk nog even lassen en dan is die weer perfect
Dank jullie voor jullie hulp !
Hellup wederom problemen
Ik heb jullie hulp weer nodig !
Na een tijdje zonder afslaan en stotteren gereden te hebben heb ik nu het volgende probleem.
- Auto start normaal
- kan gewoon wegrijden
- Licht gas geven
Tot het moment dat ik het gaspedaal volindruk. Hij stopt opeens met vermogen te leveren wat natuurlijke het nodige stotteren oplevert
dan levert die opeens wel weer vermogen wanneer die weer wegvalt.
Dit is alleen bij vollast het geval.
Ook getest met het gashendeltje : gas licht open geen noemenswaardige problemen loopt verder prima.
TOT VOLLAST 1
Niet normaal mee te rijden ?
Anyone ?
Tempratuursensor wellicht ?
Ben jullie enorm dankbaar als jullie me kunnen helpen.
,Stefan
Na een tijdje zonder afslaan en stotteren gereden te hebben heb ik nu het volgende probleem.
- Auto start normaal
- kan gewoon wegrijden
- Licht gas geven
Tot het moment dat ik het gaspedaal volindruk. Hij stopt opeens met vermogen te leveren wat natuurlijke het nodige stotteren oplevert
dan levert die opeens wel weer vermogen wanneer die weer wegvalt.
Dit is alleen bij vollast het geval.
Ook getest met het gashendeltje : gas licht open geen noemenswaardige problemen loopt verder prima.
TOT VOLLAST 1
Niet normaal mee te rijden ?
Anyone ?
Tempratuursensor wellicht ?
Ben jullie enorm dankbaar als jullie me kunnen helpen.
,Stefan
Ontstekingsmodule icm bobine misschien, het lijkt alsof ie niet goed vonkt en dus verzuipt. (altijd samen vernieuwen, de ene kan nml. de andere mollen)
Heb je een verdelerkap? Zo ja, verdelerkap en rotortje kan je ook even proberen, kost weinig en is gewoon "regulier" onderhoud dus kan zowieso geen kwaad.
Heb je een verdelerkap? Zo ja, verdelerkap en rotortje kan je ook even proberen, kost weinig en is gewoon "regulier" onderhoud dus kan zowieso geen kwaad.
Hmm oke dus wel iets met de ontsteking.. waarschijnlijk..
Ik dacht namelijk dat dit uitgesloten was omdat hij verder prima loopt stationair en deellast. Alleen bij vollast valt het vermogen totaal weg.
Zou het ook kunnen zijn dat er een foutcode is de ECU zit ?
of is dit de onstekingsmodule ?
Verdeler ga ik contoleren en evt vernieuwen daar zit het grote geld ook niet in.
Iig bedankt voor de reacties
,Stefan
Ik dacht namelijk dat dit uitgesloten was omdat hij verder prima loopt stationair en deellast. Alleen bij vollast valt het vermogen totaal weg.
Zou het ook kunnen zijn dat er een foutcode is de ECU zit ?
of is dit de onstekingsmodule ?
Verdeler ga ik contoleren en evt vernieuwen daar zit het grote geld ook niet in.
Iig bedankt voor de reacties
,Stefan