De Image van Els heeft (behoorlijke) problemen met lopen.
Met uitlezen kwam hier de lambda sonde (meerdere keren) uit. Dus ik had een lambda voor haar liggen om te vervangen
Afijn, 'mijn' lambda had, zoals ik alleen maar ken, 2 stekkers, maar toen we haar lambda eruit halen had deze 1 grote stekker.
Haar AX komt uit Belgie, uit 95 (1.1 image). Het is er 1 met DIS.
Ik heb net op service Citroën gekeken, die kent geen enkel voudige stekker voor AXen. Daarbij hebben de lambda's daar de volgende omschrijving:
12W LONG 1250mm (vanaf Orga 6630)
11W LONG 480 (tot orga 6629)
Nu zei Joost dat de lambda's met 1 stekker in de picasso zit (oa), dus op service gekeken, maar daar staat bij:
7W LONG 1500 of
10W LONG 565
Waar staat die 'W' voor? Kan het zomaar eens zijn dat die lambda van Els niet stuk is, maar dat het gewoon de verkeerde is?
De AX loopt namelijk zeker niet altijd in noodloop. Hij loopt soms in noodloop, en juist dan loopt ie goed. Anders veelste arm. Te strenge lambda?
Redenatie, die AX had geen lambda, belg. Bij invoeren hebben ze de verkeerde erin gebeund?
Lambdasonde vragen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Volgens mij is het laatste getal niets anders dan de lengte van de kabel die aan de Lambda-sensor zit.
Het eerste getal lijkt mij verband te houden met de (voor-)verwarmingsweerstand in de Lambda-sensor.
Aangezien de temperatuur van de eigenlijke sensor de meetwaarde beïnvloedt, kan het dus zijn dat een verkeerde waarde van (voor-)verwarmingsweerstand een verkeerde opwarming van de sensor tot gevolg heeft en dus een verkeerde meetwaarde.
Het eerste getal lijkt mij verband te houden met de (voor-)verwarmingsweerstand in de Lambda-sensor.
Aangezien de temperatuur van de eigenlijke sensor de meetwaarde beïnvloedt, kan het dus zijn dat een verkeerde waarde van (voor-)verwarmingsweerstand een verkeerde opwarming van de sensor tot gevolg heeft en dus een verkeerde meetwaarde.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!