Mijn AX uit '92 had vanmorgen pech. Bij het afkomen van de snelweg moest ik remmen voor een aantal stoplichten. Toen gingen de lampjes van de accu en de olie branden, maar de motor liep wel door. Omdat ik daarvan schrok heb ik de motor afgezet en probeerde ik opnieuw te starten. Dat lukte niet. De startmotor draait wel, ook de lampen e.d. doen het gewoon, maar hij slaat niet aan.
Wat kan het probleem zijn?
Motor slaat niet aan.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- arjanklepper
- AX liefhebber
Hey,
Ik heb dit probleem ook gehad. Maar bij mij lag het aan een brakke dynamo. Doordat hij niet goed kon opladen ging het lampje branden en wilde hij volgende keer niet starten doordat de accu te leeg was. Ik zou een keer je accu opladen en dan kijken of hij gewoon weer loopt.
Mocht hij het doen. dan zijn er 2 opties. of een brakke dynamo. of een brakke accu. Wat je dan moet doen is even je dynamo doormeten om te weten of deze genoeg spanning levert. dan weet je of die het probleem is of niet.
iig succes ermee.
groet arjan
Ik heb dit probleem ook gehad. Maar bij mij lag het aan een brakke dynamo. Doordat hij niet goed kon opladen ging het lampje branden en wilde hij volgende keer niet starten doordat de accu te leeg was. Ik zou een keer je accu opladen en dan kijken of hij gewoon weer loopt.
Mocht hij het doen. dan zijn er 2 opties. of een brakke dynamo. of een brakke accu. Wat je dan moet doen is even je dynamo doormeten om te weten of deze genoeg spanning levert. dan weet je of die het probleem is of niet.
iig succes ermee.
groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
- arjanklepper
- AX liefhebber
gewoon op volle snelheid?
mijne had dat ook maar dan heel zwak.
hij kwam gewoon niet op snelheid om te starten eek wel bij mij.
maar het accu lampje is volgens mij zowieso een storing in je electrische laad/accu systeem.(Is er iemand die dit kan ontkrachten of bevestigen voor de zekerheid)
mijne had dat ook maar dan heel zwak.
hij kwam gewoon niet op snelheid om te starten eek wel bij mij.
maar het accu lampje is volgens mij zowieso een storing in je electrische laad/accu systeem.(Is er iemand die dit kan ontkrachten of bevestigen voor de zekerheid)
- arjanklepper
- AX liefhebber
geen idee
jup die brand gewoon. op contact stand. maar omdat je die ook zag voor je hem de laatste keer uit had gezet dacht ik aan een te zwak electirisch circuit omdat mijne dat ook had en via de accubooster gewoon starte.
Ik heb nu geen idee hoe dit opgelost kan worden dus sorry ik geef het stokje over aan een ander.
Ik heb nu geen idee hoe dit opgelost kan worden dus sorry ik geef het stokje over aan een ander.
Kan werkelijk van alles zijn. Controleer eerst of er benzine in wordt gespoten. Stinkt ie naar benzine als je probeert door te starten? (iemand achter de uitlaat laten ruiken)
Vonkt ie wel? En dan de vraag vonkt ie op het juiste moment.
Vonkt ie wel? En dan de vraag vonkt ie op het juiste moment.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou, vandaag is 'ie gemaakt. De ontstekingsmodule was kapot en hij vonkte niet meer. Daarom kreeg ik 'm dus niet gestart. De vriend van mijn zus kon er naar kijken. Ben blij dat ik geen lid ben geworden van de ANWB, want dan was ik nu vele euro's lichter geweest. Neemt niet weg dat ik misschien toch lid ga worden, maar dan niet 'langs de weg'. Kennelijk is het een kwaal die vaker voorkomt bij dergelijke auto's, zo werd me verteld.
Wat mij betreft kan het topic worden gesloten. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.
Wat mij betreft kan het topic worden gesloten. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.