Oh! Maar da's op zich wel prettig, want ik ben zelf niet zo'n racer. Zou dan wel een langere bak op m'n GTI willen hebben. Vind 4000 toeren wat veel voor 120km/u. Of is dat slecht voor m'n top?denny wrote:alle bakken zijn hetzelfde kwa constructie. eerdere bakken hadden een zwak dif maar verder is er niks anders dan verschil in verhoudingen.
Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)
Moderator: webmasters
Afgelopen club weekend een top mannen weekend voor mij.
Het motorblokje heeft inmiddels ruim de 1000km gepasseerd dus het werd eens tijd voor het betere plank werk.
Helaas was dat behoorlijk teleurstellend. de motor begrenzer ging in rond de 5000. hij stikte gewoon. De top op 150 was ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Gelukkig had Marco nog zin en tijd om op zondagochtend even naar mijn variabele kleptiming te kijken.
Alwaar een bijzondere ontdekking werd gedaan.

Ja nog maar 1 borgboutje aanwezig en een speling van mm's ipv 0,mm's
Echt bizar

Resultaat was een bijzonder stil maar uiterst fel motortje wat maar blijft accelereren. Een top die ik nog niet bereikt heb maar de ecu begrenzer in een aantal versnellingen wel.
Hij klopt precies met de oranje streepjes op mijn tellerbak. Wel jammer dat de bosch 3(dis) begrenzer op 6200 ligt ipv de 6800 in mijn oude GT. (bosch 2.2 verdeler)
hoe het nou komt dat het zo raar los is gelopen geen idee, Ik meen toch echt gezien te hebben dat er met moeite en enthousiastme de kleppen gesteld zijn met dop en steek/ring sleutel.
Wel was de nokkenas met het vervangen van de koppakking eruit geweest etc.
nu nog 1 raadsel 7 van de 8 moertjes waren weg.
6 hebben we er terug gevonden los in de kop.
zou nummer 7 inmiddels via een oliekanaal het carter bereikt hebben?
Het motorblokje heeft inmiddels ruim de 1000km gepasseerd dus het werd eens tijd voor het betere plank werk.
Helaas was dat behoorlijk teleurstellend. de motor begrenzer ging in rond de 5000. hij stikte gewoon. De top op 150 was ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Gelukkig had Marco nog zin en tijd om op zondagochtend even naar mijn variabele kleptiming te kijken.
Alwaar een bijzondere ontdekking werd gedaan.

Ja nog maar 1 borgboutje aanwezig en een speling van mm's ipv 0,mm's
Echt bizar

Resultaat was een bijzonder stil maar uiterst fel motortje wat maar blijft accelereren. Een top die ik nog niet bereikt heb maar de ecu begrenzer in een aantal versnellingen wel.
Hij klopt precies met de oranje streepjes op mijn tellerbak. Wel jammer dat de bosch 3(dis) begrenzer op 6200 ligt ipv de 6800 in mijn oude GT. (bosch 2.2 verdeler)
hoe het nou komt dat het zo raar los is gelopen geen idee, Ik meen toch echt gezien te hebben dat er met moeite en enthousiastme de kleppen gesteld zijn met dop en steek/ring sleutel.
Wel was de nokkenas met het vervangen van de koppakking eruit geweest etc.
nu nog 1 raadsel 7 van de 8 moertjes waren weg.
6 hebben we er terug gevonden los in de kop.
zou nummer 7 inmiddels via een oliekanaal het carter bereikt hebben?
Last edited by Joost on ThuSep10, 2009 11:21:30 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Shit zeg, heel bijzonder. Ik ga er vanuit dat dit al was voor de motorwissel? Anders is er iemand echt aan het slapen geweest. Je mag overigens van geluk spreken dat je nog geen schade hebt opgelopen door al die losse moertjes in je kop en blok...
Moertje in het carter maakt niet uit, die blijft wel liggen, maar volgensmij zijn de oliekanalen zo dun dat daar geen moer doorheen past.
Moertje in het carter maakt niet uit, die blijft wel liggen, maar volgensmij zijn de oliekanalen zo dun dat daar geen moer doorheen past.
Freude am Fahren.
arnie wrote:Shit zeg, heel bijzonder. Ik ga er vanuit dat dit al was voor de motorwissel? Anders is er iemand echt aan het slapen geweest. Je mag overigens van geluk spreken dat je nog geen schade hebt opgelopen door al die losse moertjes in je kop en blok...
Moertje in het carter maakt niet uit, die blijft wel liggen, maar volgensmij zijn de oliekanalen zo dun dat daar geen moer doorheen past.
Op de dag van de motor wissel waarbij de nieuwe pakking er al tussen zit.
Een uur later is een foto gemaakt met de kleppendeksel erop.
enkele uren later hing het blok erin.
Gisteren nog even het dekseltje gelicht alle boutjes zitten nog vast.
Het moertje wat ontbrak/ontbreekt is de eerste van linksvoor, en laat daar nou net een mooi groot oliekanaal lopen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
mijn concurrent die ik graag achter me liet.
lekker piepen en glijden
mooi gepoetst door Andries
mmm de einddemper hangt scheef en achteraf hing hij niet meer aan de tussenpijp

heuveltje op
kindjes oppikken en blij maken
en toen het pech moment gisteren richting huis.



voorvelg

achtervelg

achterdeur

wat er gebeurd is
ik reed achter een auto die op de linker helft van een woonwijk weg ging rijden om zo leek het te parkeren
vervolgens gooit hij de auto naar rechts want hij wilde achteruit op zijn oprit parkeren (links van de weg)
En tja geen richting aangeven en ondertussen nog aan het bellen zijn kan niet altijd goed gaan.
Hij ramde mij terwijl ik er al naast zat waarschijnlijk in zijn dode hoek
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio