
Benzine loopt uit de tank met hard door de bocht
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik heb vandaag wat draad tussen het aflsuitrubber en de dop gestopt.
Morgen misschien even ergens een lange bocht uitproberen. De dop ging een stuk moelijker erop, dus hij zal nu vast beter afsluiten. Als dat zo is zal ik wel een wat definitievere oplossing proberen, dan alleen maar een stukje staaldraad....
Zou een dop van sparco (zo'n verchroomde) ook niet beter zijn??

is ook leuk....
Morgen misschien even ergens een lange bocht uitproberen. De dop ging een stuk moelijker erop, dus hij zal nu vast beter afsluiten. Als dat zo is zal ik wel een wat definitievere oplossing proberen, dan alleen maar een stukje staaldraad....
Zou een dop van sparco (zo'n verchroomde) ook niet beter zijn??

is ook leuk....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
echt waar? ik heb net een sparco dop via rallye.nl geregeld.....Drake wrote:die passen niet, daar heb ik er nog 1 van liggen(saxo/106 heeft een groteren dop)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Kick!
Heeft iemand al een blijvende oplossing voor dit grapje. Heb er namelijk ook al jaren last van.
Wil er graag van af. Want ik vind het zowel link als duur.
Weet iemand hoe het in de AX cup zat? Hadden die ook gewoon de originele tank eronder? Zo ja, hoe hebben ze daar dat dan opgelost? Want ik kan me niet voorstellen dat ze een hele kudde op hol geslagen AXjes massaal benzine lekkend door de Hugenholzbocht lieten denderen.
Heeft iemand al een blijvende oplossing voor dit grapje. Heb er namelijk ook al jaren last van.
Wil er graag van af. Want ik vind het zowel link als duur.

Weet iemand hoe het in de AX cup zat? Hadden die ook gewoon de originele tank eronder? Zo ja, hoe hebben ze daar dat dan opgelost? Want ik kan me niet voorstellen dat ze een hele kudde op hol geslagen AXjes massaal benzine lekkend door de Hugenholzbocht lieten denderen.
mijn GTI had er geen last van.. tot vrijdagavond..
de vulbuis kreeg een paar tikken van mn wiel en sindsdien staat er een mooi spoor over de zijkant
bij mij was de metalen ring waar de dop indraait ook al redelijk gaar en het rubbertje wat er tussen hoort ook een paar maten te groot geworden
bij de dealer konden ze me niet meer aan nieuw helpen! en op de sloop ben ik al meer als een jaar niet geweest 
omdat bij mij het probleem groter is (als ik mn auto niet-fatsoenlijk verlaag loopt het wiel aan op de vulbuis..) zit ik te denken om die vulbuis eens anders op te gaan lossen.. ik kwam pas een rallyshop tegen waar ze gewoon allerlei diameter vulbuis + openingen konden leveren voor niet eens zo heel veel.. maar die kan ik niet meer terug vinden
(iemand?)
de vulbuis kreeg een paar tikken van mn wiel en sindsdien staat er een mooi spoor over de zijkant

bij mij was de metalen ring waar de dop indraait ook al redelijk gaar en het rubbertje wat er tussen hoort ook een paar maten te groot geworden


omdat bij mij het probleem groter is (als ik mn auto niet-fatsoenlijk verlaag loopt het wiel aan op de vulbuis..) zit ik te denken om die vulbuis eens anders op te gaan lossen.. ik kwam pas een rallyshop tegen waar ze gewoon allerlei diameter vulbuis + openingen konden leveren voor niet eens zo heel veel.. maar die kan ik niet meer terug vinden


-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Even opgezocht wat het technisch reglement zegt van de APM GTi CUP van 1993 betreft brandstof.KMvrtr wrote:Weet iemand hoe het in de AX cup zat? Hadden die ook gewoon de originele tank eronder?
Technisch Reglement: APM GTi CUP, 1993 wrote:B. Technisch Regelement
2. Brandstof en smeermiddelen
Als brandstof is uitsluitend ongelode handelsbrandstof RON 98 toegestaan. Geen enkele toevoeging aan de brandstof is toegestaan
Na afloop van elk wedstrijdonderdeel dient minimaal 5 liter brandstof in het brandstof reservoir aanwezig te zijn. Gedurende het raceseizoen kunnen brandstofmonsters worden genomen ter analyse.
De Technische Commissie kan op elk moment besluiten de tankinhoud af te laten tappen en de tank voorzien van ongelode handelsbrandstof RON 98 en daarna de tankdop verzegelen.
Het is verplicht de volgende smeermiddelen te gebruiken:
* Motorolie: 10 W 50
* Versnellingsbak: 75 W 80
C. Veiligheid
10. Brandstoftank
De kunststof afdekplaten op de carrosserieplaat boven de brandstoftank dienen vervangen te worden door aluminium platen met een maximale afmeting van ø 200 mm. Deze afdekplaten dienen met popnagels en afgekit bevestigd te worden. De originele situatie is beslist onvoldoende.
13.Leidingen en kabels
Het is verplicht de origineel gemonteerde brandstofleidingen te vervangen door leidingen van luchtvaartkwaliteit die aan de rechterzijde van de middentunnel in het interieur moeten worden gemonteerd. De gehele leiding dient van dezelfde hoge kwaliteit te zijn. In het interieur mogen zich geen koppelingen of verbindingen in de brandstofleiding bevinden.
Dat zullen die 2 plastic doppen zijn onder je achterbank.KMvrtr wrote:Hmmm, wat bedoelen ze precies met "De kunststof afdekplaten op de carrosserieplaat boven de brandstoftank "?
Is dat een ingewikkelde omschrijving van de tankdop?
AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Mwa, onder de ene dop zit de brandstofpomp en onder de andere dop zit de brandstofniveau-sensor. Die doppen dienen er alleen maar voor dat de pomp en sensor niet gemakkelijk beschadigd kunnen worden en dat er geen rommel in kan komen. (Al eens onder de achterbank van een willekeurige AX gekeken en ontdekt wat een troep er vaak onder de achterbank ligt?!).
Blijkbaar vinden ze 't voor races belangrijk dat de carrosserie boven de tank 'vuurdicht' is, door de standaard plastic doppen te vervangen door alu platen die vastgezet moeten worden met popnagels.
Blijkbaar vinden ze 't voor races belangrijk dat de carrosserie boven de tank 'vuurdicht' is, door de standaard plastic doppen te vervangen door alu platen die vastgezet moeten worden met popnagels.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als ik deze foto goed bekijk zie ik een standaard tankdop zonder het sierkapje. Sierkap zal er wel af zijn voor gewichtsbesparing.KMvrtr wrote:Conclusie: in de AX cup reden ze met de originele tankdopjes?
Die rubber ringen kun je nog een tweede leven geven... als ze echt hard zijn kun je ze wegdoen maar als er nog wat weekmakers inzitten moet je em eens in een bak met warm water en Biotex laten weken. Veelal wordt rubber dan weer soepel.