Vraagje ik heb eens in de zoveel tijd last van het volgende ik rij met het licht aan en de radio aan
nou is het zo dat de radio zo is aan gesloten dat als ik het contact uit zet ,het niets vasthoud (geheugen)
en zo ineens gaat de radio uit maar houd alles vast en als ik dan het plafond lampje aan doe lijkt het wel een kaarsje dat langzaam uit gaat
na ff flink gas geven gaat het plafond lampje weer normaal branden en gaat de radio ook weer aan
ik heb alle massa kabels nagekeken maar daar ligt het niet aan de dynamo nagemeten en dat moet ook goed zijn
heeft iemand suggesties
Spanningsval in het boordnet
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Spanningsval in het boordnet
Zeg maar nee ik had er twee
En is het niet op maat of niet leverbaar dan maken we het lekker zelf
-
- AX Master Spammer
ik zou het als ik het zo hoor toch zoeken in het laadcircuit zoals browny ook al aangeeft. Gaat de rest van de verlichting in de auto dan ook minder fel branden, koplampen e.d. ? Als dat zo is, dan zou ik toch eens de accu en de dynamo gaan nakijken, wellicht laadt ie wel bij, maar bv alleen op hogere toerentallen. Wellicht de vsnaar die problemen geeft?
Ik ben ff uitvoerig aan het testen geweest met de volgende uitkomst:
onder de 3200 toeren laad de dynamo met 12.8 volt
Daarboven schiet het voltage naar 14.5 volt
hieruit concludeer ik dat de spanings regelaar hapert en dus niet echt lekker werkt
Maar gelukkig is er de sloop waar nog een zgan aanwezig was en ben ik voor 20 euro weer het mannetje
Bedankt voor de reacties
onder de 3200 toeren laad de dynamo met 12.8 volt
Daarboven schiet het voltage naar 14.5 volt
hieruit concludeer ik dat de spanings regelaar hapert en dus niet echt lekker werkt
Maar gelukkig is er de sloop waar nog een zgan aanwezig was en ben ik voor 20 euro weer het mannetje
Bedankt voor de reacties
Zeg maar nee ik had er twee