Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
Zo, terug van vakantie..
Tijdens de meeting zijn de kleppen gesteld en een hoop dingen geprobeerd/doorgemeten. De verdelerkap was aan vervanging toe, Marco had er gelukkig nog 1 liggen....
Conclusie: in ieder geval zijn de gaskleppositiesensor (mooi woord) kapot (sensor kan uit positie, en die is niet te stellen), en de vacuumvervroeger trekt niet vacuum dus dat is ook niet goed.
Resultaat: het geratel is nu helemaal weg, maar als je 'm start gaat ie direct naar ~3000 toeren en blijft daar hangen (leuk bij het stoplicht als je wacht op een overstekende bejaarde), je kunt hem niet constant rijden, hij valt de hele tijd half weg en komt dan weer terug. Logisch op zich: doordat de positie van de gasklep ombekend is, kan de ECU het optimale mengsel bepalen, dus die doet maar wat
Verbruik lijkt ook vrij hoog (ben bang dat ik rond 1:10 uit kom ofzo ).
Desalniettemin kun je er een aanhangwagen mee rijden van het Erkmederstrand naar Schiphol, en dan weer naar Enschede
Tijdens de meeting zijn de kleppen gesteld en een hoop dingen geprobeerd/doorgemeten. De verdelerkap was aan vervanging toe, Marco had er gelukkig nog 1 liggen....
Conclusie: in ieder geval zijn de gaskleppositiesensor (mooi woord) kapot (sensor kan uit positie, en die is niet te stellen), en de vacuumvervroeger trekt niet vacuum dus dat is ook niet goed.
Resultaat: het geratel is nu helemaal weg, maar als je 'm start gaat ie direct naar ~3000 toeren en blijft daar hangen (leuk bij het stoplicht als je wacht op een overstekende bejaarde), je kunt hem niet constant rijden, hij valt de hele tijd half weg en komt dan weer terug. Logisch op zich: doordat de positie van de gasklep ombekend is, kan de ECU het optimale mengsel bepalen, dus die doet maar wat
Verbruik lijkt ook vrij hoog (ben bang dat ik rond 1:10 uit kom ofzo ).
Desalniettemin kun je er een aanhangwagen mee rijden van het Erkmederstrand naar Schiphol, en dan weer naar Enschede
ja, ben heel blij met het verrichte werk (Marco nogmaals bedankt he en Pascal ook, en iedereen die meegekeken heeft en af en toe wat gereedschap aangaf )
Ben al bij de sloop geweest, Bosch injectie is niet zo heel erg gangbaar geloof ik, is maar 1-2 jaar gebruikt toch? Ook een 106 geopend maar dat was ook disbobine....
Zonder vacuumvervroeging is het ook niet lekker rijden... dus daar moeten ook nog wat onderdelen bij
Vakantie was trouwens heerlijk, goed weer, leuke mensen, lekker eten en een mooi zwembad bij het appartement met leuke barman die goeie cocktails maakte
Ben al bij de sloop geweest, Bosch injectie is niet zo heel erg gangbaar geloof ik, is maar 1-2 jaar gebruikt toch? Ook een 106 geopend maar dat was ook disbobine....
Zonder vacuumvervroeging is het ook niet lekker rijden... dus daar moeten ook nog wat onderdelen bij
Vakantie was trouwens heerlijk, goed weer, leuke mensen, lekker eten en een mooi zwembad bij het appartement met leuke barman die goeie cocktails maakte
Klinkt als super geslaagd:D!raoel wrote:
Vakantie was trouwens heerlijk, goed weer, leuke mensen, lekker eten en een mooi zwembad bij het appartement met leuke barman die goeie cocktails maakte
Disbobine maakt niet direct uit, voor je gasklep positiesensor
Als het injectiehuis maar hetzelfde is, maar 1.4 enzo kan ook.
Is wel redelijk lang gebruikt hoor, tot van '89 tot 93 ofzoiets!
Alleen die vaccuum vervroeger moet je idd precies dezelfde ontsteking voor zoeken..
Maar als die lek is, geeft niet echt een heel groot probleem hoor! iig niet dat ie zo hoog stationair lopot.
Klinkt als "als het maar een bosch is"?grietje wrote: Disbobine maakt niet direct uit, voor je gasklep positiesensor
Als het injectiehuis maar hetzelfde is, maar 1.4 enzo kan ook.
edit: en geen 3.0 / multipoint?
Misschien ga ik de "bosch 1.1i omzetten naar bosch 1.4i" howto gebruiken... leuk
Ah, interessant, dus ik ga eerst eens die gaskleppositiesensor vervangen en voor 't experiment kijken wat dat doetAlleen die vaccuum vervroeger moet je idd precies dezelfde ontsteking voor zoeken..
Maar als die lek is, geeft niet echt een heel groot probleem hoor! iig niet dat ie zo hoog stationair lopot.
Misschien haal ik de vacuumvervroeger eraf en maak 'm eens open, misschien zit er ergens een rubbertje los ofzo.. Misschien wel heel simpel te fixen
multipoint inderdaad niet, dat is een hele andere soort injectie.
Maar alles met hetzelfde injectiehuis kan je de positiesensor vanaf halen.
En die vaccuumvervroeger zit volgens mij gepopnageld ofzo en dicht gebrand, geloof niet dat je dat echt open kan maken :P sowieso krijg je het dus volgens mij ook niet zomaar eraf, en anders iig niet meer terug erop?
Maar alles met hetzelfde injectiehuis kan je de positiesensor vanaf halen.
En die vaccuumvervroeger zit volgens mij gepopnageld ofzo en dicht gebrand, geloof niet dat je dat echt open kan maken :P sowieso krijg je het dus volgens mij ook niet zomaar eraf, en anders iig niet meer terug erop?
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Haha, nee maar achterwege gelaten. Zelfs lopen glijd je al uit op die wegen... en dan al die grieken in korte broek de bochten door... *brrrr* mij niet gezienkleutscher wrote:welkom terug:)
nog op een motor kunnen rijden in griekenland ?
We hebben lekker gefietst, ook al vrij gevaarlijk maar goed te doen
wat cijfers als toevoeging:
- 15 min demonteren
- 2u15 monteren (het kon nog sneller want nieuwe ontsteking paste niet, dus ouwe is terug)
- 0.5 liter kvs
- 4 uur reistijd
- 175km, 1/4 tank (BX)
- 2 menu's bij de Burger King
- 2 sloopbedrijven
- 2xhulp ('s ochtends Rob, een vriend, 's middags Karwin)
- 75 + 5 + 10 = 90 euro.
- Een paar cl bloed van Rob
- 2 schakelstangen erbij, want die van de BX is stuk
- 15 min demonteren
- 2u15 monteren (het kon nog sneller want nieuwe ontsteking paste niet, dus ouwe is terug)
- 0.5 liter kvs
- 4 uur reistijd
- 175km, 1/4 tank (BX)
- 2 menu's bij de Burger King
- 2 sloopbedrijven
- 2xhulp ('s ochtends Rob, een vriend, 's middags Karwin)
- 75 + 5 + 10 = 90 euro.
- Een paar cl bloed van Rob
- 2 schakelstangen erbij, want die van de BX is stuk