Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ik weet niet of jij de foto's goed bekeken hebt, maar da's nou niet bepaald een product wat je bewaard om bij een andere auto te gebruiken :-P.

Ben allang blij dat ie erop zit. Heb gisteren nog even een kleine 50 km afgelegd maar er trilde iets verschrikkelijk mee. Probleem wist ik wel maar moest bij iemand langs...

De downpipe en de middenpijp zitten vast met boutjes met daarop een ring met een veer. Die veer hoort aan de voorkant te zitten maar dat geeft bij mij de trilling herrie. Dat komt omdat die veerring (de laagste) tegen mijn draagarmbrug aantrilt, en dan rij je dus door de stad heen met een loopse kanarie...

De veerring aan de achterkant hangen kan op zich wel, was het niet dat het bevestigingsgat van de downpipe groter is dan aan de kant van de middenpijp dus de bout (met conisch lichaam) valt er doorheen (heb je geen bevestiging aan de onderkant :-P).
Oplossing: Ring uitboren en de bout er doorheen slaan tot de ring zich om de bout vormt. Gewoon een ring ertussen werkt niet, dan is de bout niet lang genoeg om de veerring erom te krijgen...

Volgende op de lijst: V-snaar en een grote check op de brug, hopelijk kan dan meteen de D-riem gedaan worden.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

D riem kunnen we ook van t weekend wel ffkes doen;)

Ennuh, die mini is gaaf peter!!!:D hebbbuh!
Maar idd niet voor t geld wat die eigenaar ervoor vraagt, daar istie net niet mooi genoeg voor. Maar hij liep goed en reed best lekker vond ik :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ahaaaah, die is cool 8)

Tja, dan maar meteen een korte update:

Deze foto is mede mogelijk gemaakt door Happytree, omdat we samen de distributieriem op zijn parkeerplaats hebben vervangen. Anders was deze foto van mij op de ring niet geweest ;-)
De First is terug met een wat rauwe versnellingsbak, dus heb eindelijk de 5-bak van Chris opgehaald om ooit een keer te vervangen... Ook gaat deze auto binnenkort voor een beurt naar de garage want ik ben benieuwd wat voor slijtageslag de bestuurder heeft aangebracht in zo'n 8000 km...

De Mini is wat mij betreft genoeg opgeknapt, als ik er meer moeite in zou willen steken zou ik hem zelf willen hebben. Ik vind sowieso dat ik er al teveel moeite in heb gestopt aangezien de eigenaar geen RUK verstand heeft van auto's, hoe je auto moet rijden, hoe een versnellingsbak/koppeling werkt en hoe je een oldtimer dient te behandelen! De huidige behandeling is ongeveer als volgt:

Eigenaar: "Er zit een 1275cc blok in dat voor racen is!". Dat betekend dus starten en gas erop, schakelen maakt niet uit, de koppeling compenseert wel. En de choke? Maakt het uit dat die de hele rit openstaat.

Kortom, heel jammer maar die Mini zie ik vrij vlot eindigen in ellende. Als hij niet om de twee jaar gekeurd zou moeten worden had ik hem dit jaar niet eens gekend (APK datum: 12-06-2010).

Misschien ooit een eigen Mini om van de grond af op te bouwen? Wellicht een Cabrio ;-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Die foto is best cool Peter:D!

nachtsleutelaar :P om 12 uur nog ff uitlaatje wisselen. Wat doen we volgende keer snachts, motorblok wissel? :twisted: Of slapen :roll:

Maarruh, als je nu ff snel die steelies haalt, volgens mij staat hem dat wel en met die bandjes zal het wel beter rijden zijn !

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

We weten hoe die steelies staan bij Jordy, maar ook bij niet-glimmende bumpers (Marco en anderen).

Moet nog even een afspraak maken die uitkomt en heb nog niets terug op m'n pb... :-(
Image

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

oei, ben ik vergeten iets terug te sturen ?

euh, sorry, ik had ni door dat je iets aan 't wachten was.

op 19/09 gaan de wielen weg van mijn Ax, dus verder afspraak regelen we wel (Antwerpen/Breda/Meeting)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

De 19e pas? Dan moet ik rustig gaan plannen voor naderhand. Wil namelijk op doorreis via Pioneer in Antwerpen. Ligt toch een kwartiertje rijden weg ;-).
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Peter, hoe ging het lassen? :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Idd Raoel!

Peetje, is de dorpel al dicht?

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ruk...

Apparaat is te oud. Spoel gleed weg uit de geleider, gas begon te lekken... Dus komt nog wel. Misschien komt er ooit nog wel een mooi nieuw apparaat, maar eerst kijk ik of ik elders terecht kan (Chris dus ;-)). Anders was het leuk geweest. Of anders moet ik dat apparaat een keer uit elkaar trekken en kijken of ik onderdelen kan repareren/vervangen... Ook weer een ***klusje maar wellicht wel te doen. Zou leuk zijn, het apparaat is lekker portable ;-)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Zoals ik gisteren al zij: Dat apparaat is ruk!

Niet repareren maar anders gewoon een andere (vooral betere) regelen ;).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Drake wrote: gewoon een andere (vooral betere) regelen ;).
Doe maar :D vind ik ook wel een goed idee;)
Last edited by grietje on MonSep21, 2009 12:11:42 AM, edited 1 time in total.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Peter, koop nu gewoon dat Mini-tje van die slopert, en dan:

- 1275 eruit en gewoon een 1000 met 3,44dif erin zoals het hoort,
- 12" eronder weg en 10" eronder zoals het hoort,
- niet racen maar netjes warmrijden en dan knallen...(zoals het hoort?).

Een '76-er behoor je gewoon met respect te behandelen.

Lasapparaat: investeer in een andere/betere, repareren wordt al snel te duur...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Pascal wrote:Peter, koop nu gewoon dat Mini-tje van die slopert, en dan:

Weet je wat die gek voor die Mini wil hebben? Hetzelfde wat hij er zelf voor heeft betaald, en dat is die Mini niet waard, maar die gozer zelf niet!

Ok, de Mini is het natuurlijk waard, maar dan alleen omdat het een auto is die gewerkt heeft voor z'n ouwe dagje... Maar ik ga geen 2500 euro neerleggen voor een auto met schade rondom, halfgaar motorblok en roest tot en met! Hij kan er hooguit 1000 voor krijgen, en dan ben ik nog vrij ruim met geld geven.

Eerst maar een lasapparaat, dat lijkt me praktischer. Maar dat wordt ook even sparen.
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Pgoddijn wrote:
Pascal wrote:Peter, koop nu gewoon dat Mini-tje van die slopert, en dan:

Weet je wat die gek voor die Mini wil hebben? Hetzelfde wat hij er zelf voor heeft betaald, en dat is die Mini niet waard, maar die gozer zelf niet!

Ok, de Mini is het natuurlijk waard, maar dan alleen omdat het een auto is die gewerkt heeft voor z'n ouwe dagje... Maar ik ga geen 2500 euro neerleggen voor een auto met schade rondom, halfgaar motorblok en roest tot en met! Hij kan er hooguit 1000 voor krijgen, en dan ben ik nog vrij ruim met geld geven.

Eerst maar een lasapparaat, dat lijkt me praktischer. Maar dat wordt ook even sparen.
Ja hoor, als iemand dat er voor geeft moet ie dat vooral doen, maar iemand die weet wat ie koopt, koopt die mini *niet* (als ik jouw verhalen zo hoor).

Jammer van het lasapparaat, hoe meer mensen goed kunnen lassen hoe beter ;-)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Hey, jij mag sowieso niet zeuren, Pascal woont in de buurt en kan wel lassen ;-).

Als ik de Clio kan aanduwen kom ik met alle liefde even langszeilen, zit nog tjokvol 98! En het is op zich wel een rustige auto, niet zo nerveus als de GTI...

De Mini... Ach, daar komt ooit wel iets uit. Misschien is het wachten tot dat ding apk wordt afgekeurd. Komt ie misschien goedkoper in de markt te staan ;-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Als je nu gewoon ffkes een nieuwe startmotor in de clio schroeft ( of mij laat doen :P ) Kan je er rijdend mee naar enschede. Mag ik dan wel mee liften?

Mist hier trouwens niet ook een update of? ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Mist er een update?

Well, misschien ;-).

De 1.0 aka Elmo is dus vanaf heden sort of in mijn bezit. Dat wil niet zeggen dat ik een auto meer heb want hoor nog geen 10 minuten geleden dat de First enigzins in puin ligt. Dat betekend ook dat ik vanmiddag ga kijken hoe het er precies voor staat en dat er eventueel onderdelen ter beschikking komen te staan voor wie interesse heeft.

Dus, goed en slecht nieuws, maar goed. Liever de First aan diggelen dan Elmo. Die had immers al een naam en de First had enkel de bijnaal 'Slettebak', wat niet bijzonder is als naam hier (geloof ik)...

Wel mooi om onderdelen/plaatwerk over te nemen van de First ;-)
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Pgoddijn wrote:Mist er een update?

Well, misschien ;-).

De 1.0 aka Elmo is dus vanaf heden sort of in mijn bezit. Dat wil niet zeggen dat ik een auto meer heb want hoor nog geen 10 minuten geleden dat de First enigzins in puin ligt. Dat betekend ook dat ik vanmiddag ga kijken hoe het er precies voor staat en dat er eventueel onderdelen ter beschikking komen te staan voor wie interesse heeft.

Dus, goed en slecht nieuws, maar goed. Liever de First aan diggelen dan Elmo. Die had immers al een naam en de First had enkel de bijnaal 'Slettebak', wat niet bijzonder is als naam hier (geloof ik)...

Wel mooi om onderdelen/plaatwerk over te nemen van de First ;-)

Hmmmm, gefeliciteerd met Elmo dan maar :)

Post Reply