probeem AX injection regelmatig afslaan

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

probeem AX injection regelmatig afslaan

Post by jacobdejong »

Hoi,

ik heb sinds een aantal maanden een Citroën AX Injection uit 1992. Al sinds een tijd valt die regelmatig uit tijdens het rijden en vooral bij het starten vanaf een parkeerplaats. Ondanks dat je de koppeling hebt ingetrapt, valt die toch weg. Ook stationair draaiend klinkt het niet helemaal zoals het zou moeten. De laatste week valt die ook tijdens het rijden weer meer en vaker uit, gelukkig start die nog wel altijd direct.

Een maand terug ben ik al een keer door de ANWB geholpen, volgens hun lag dit aan de injectiemodule en het ontstekeningshuis. Voor 150 euro konden ze er nieuwe inzetten, echter was die niet op voorraad waardoor er een oude module is ingezet.

Wat raden jullie aan? Langs de garage voor dit probleem om te laten vervangen? Is dat duur? Of wachten tot we weer stil staan en de ANWB nodig hebben, om zo voor 150 euro te laten vervangen?
Beter bij een Citroën dealer of bij een garage als Kwikfit? helaas ben ik zelf niet handig genoeg.

Hartelijk dank voor je reactie.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Om mee te beginnen: MIJDT de KwikFit!!!

Maarreh, vertel even iets meer over je AX, en dan met name welk type en bouwjaar (en liefst ook welk type motor, met Bosch of met Magneti Marelli ECU).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

mijd de kwikfit! :)


Het lastige met "plotseling uitvallen" is dat het heel veel kan zijn.. Als je een beetje wilt proberen kun je zelf heel veel uitsluiten en misschien veel goedkoper uit zijn dan bij een garage..

Al moet ik zeggen dat ik altijd wel goeie dingen hoor van de wegenwacht...

Post Reply