Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Vandaag maar eens zelf wezen lassen (andere stuk is door iemand anders gedaan, maar ik was niet echt tevreden met het resultaat daarvan) en ik moet zeggen dat het niet verkeerd ging (uberhaupt de eerst keer dat ik iets echt las) :

Gaatje gemaakt voor de vulhals en even getest.

Morgen de lasnaad weghalen en de rest aflassen, met een beetje geluk ben ik morgen klaar en kan ik gaan beginnen met het doorlassen van een paar zaken. Een ding weet ik wel en dat is een ax megadun plaatwerk heeft en kan rotten als een gek bij die plekken.
En toen was het weer tijd om te stoppen

Gaatje gemaakt voor de vulhals en even getest.
Morgen de lasnaad weghalen en de rest aflassen, met een beetje geluk ben ik morgen klaar en kan ik gaan beginnen met het doorlassen van een paar zaken. Een ding weet ik wel en dat is een ax megadun plaatwerk heeft en kan rotten als een gek bij die plekken.
En toen was het weer tijd om te stoppen

Raaaah! Dat ***ding van mij lekte uiteindelijk gas, de draad werd niet meer normaal doorgevoerd (kabelleiding gaar ofzo) en draad was te dun! Op het gegeven moment ging het niet eens meer op blik!
Ik ga binnen korte tijd bij je langs, dat ding doet het tenminste!
Maar het gaat hier niet over mij, het gaat hier over jou...
Ziet er goed uit! Tuurlijk rot het makkelijker als het dun plaatwerk is, maar het roest nog harder als je last...
Ik ga binnen korte tijd bij je langs, dat ding doet het tenminste!
Maar het gaat hier niet over mij, het gaat hier over jou...
Ziet er goed uit! Tuurlijk rot het makkelijker als het dun plaatwerk is, maar het roest nog harder als je last...
Eindelijk klaar,

en aan de onderkant:

om even aan te geven hoe dun het plaatwerk is, je ziet aan de onderkant een klein rechthoekje, dat was nodig om te voorkomen dat er zelfs op de laagste stand van het lasapparaat een gat in kwam.
De volgende stap is carroseriekit halen en de boel dichtgooien, verder zal ik van de week vast wat zaken gaan schoonmaken om door te lassen (zal niet veel zijn, hooguit de stukken waar het subframe naar de dwarsbalken gaan).
en aan de onderkant:
om even aan te geven hoe dun het plaatwerk is, je ziet aan de onderkant een klein rechthoekje, dat was nodig om te voorkomen dat er zelfs op de laagste stand van het lasapparaat een gat in kwam.
De volgende stap is carroseriekit halen en de boel dichtgooien, verder zal ik van de week vast wat zaken gaan schoonmaken om door te lassen (zal niet veel zijn, hooguit de stukken waar het subframe naar de dwarsbalken gaan).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
er is ook slecht nieuws, als het huidige tempo erin blijft (wat al vrij fors is) zal het ding pas in eind december weer 100% rijden. Ofwel ik moet wat gaan verzinnen en eventueel wat mankracht gaan inschakelen.
Nadeel van de manier die ik wil is dat er verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten, voordeel is dat de auto 100% correct/goed zal functioneren.
Over 3 weken heb ik gelukkig wel een loods op een afstand van 10 min rijden waar ik van alle gemakken e.d voorzien ben. Ding sleep ik tegen die tijd er met blok en al heen e.d. Word nu gewoon te snel donker waardoor ik elke avond maar een paar uurtjes heb en daardoor niet echt kan doorwerken.
Nadeel van de manier die ik wil is dat er verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten, voordeel is dat de auto 100% correct/goed zal functioneren.
Over 3 weken heb ik gelukkig wel een loods op een afstand van 10 min rijden waar ik van alle gemakken e.d voorzien ben. Ding sleep ik tegen die tijd er met blok en al heen e.d. Word nu gewoon te snel donker waardoor ik elke avond maar een paar uurtjes heb en daardoor niet echt kan doorwerken.
PrimaPgoddijn wrote:Lekker dan! Ook ik ben wel in voor een hand uit een mouw. En als je het lief vraagt wil ik er misschien wel twee uit de mouw steken
Ik zal m'n best doen om steeds weer genoeg te werken dat ik vrijdag vrij ben, kan ik m'n eigen zaken op orde maken en daarna door rijden naar jou, goed?

Kunnen we vast wel een keer regelen, echt makkelijk is het alleen niet daar waarschuw ik wel vast voorgrietje wrote:Mooi werk Chris!! ZIet er echt goed uit
Kan je mij dat ook niet even leren![]()

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: