Schokbrekers Bilstein

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Schokbrekers Bilstein

Post by Mark »

Zijn er hier veel mensen met ervaring met Bilstein schokbrekers? Zitten er bij mij opzich al bijna 3 jaar onder. Opzich heel tevreden. Achter de B8 ivm aanlopen voor de B6.

Alleen 1 ding begint me soms wat zorgen te baren. Je hebt wel is op klinkerwegen dat er een klinker echt flink scheef ligt De ene klinker zakkend en de ander meteen stijgend. Als ik daar met een vaartje van slechts 30 a 40 overheen ga dan komt er ontzettende klap bij de wielen vandaan. Lijkt wel of die dempers dan gewoon blokkeren.

Laatst ook paar dagen in Belgie rond gereden waar de wegen nog ff een flink stuk slechter zijn dan in NL en ze ook nog eens fan zijn van die betonplaat snelweg. Ergens tussen Antwerpen en Lommel op de snelweg lag er zo'n betonplaat scheef waar ik met 100km/h opknalde. Resultaat was dus gewoon dat de hele tomtom installatie van de voorruit gelanceerd werd.

En vorige week ergens in bleiswijk een missende klinker wat zo'n klap gaf dat ik gewoon pijn in me kaken had omdat me bek dichtklapte.

Is dit een bekende eigenschap van de bilstein dempers? Dat ze tot een bepaald niveau nog meegeven met veren maar als de klap te hard wordt gewoon blokkeren? Verbaast me dat de banden en velgen gewoon heel blijven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Heb die B8's ook al een tijdje en soms krijg ik ook wel harde klappen ja. Ik ben al vaak op mn velg gegaan. Een iets dieper liggen rioolputje is soms al voldoende. Soms bokte het zodanig hard dat mn ruitenwisserstokje naar beneden ging :P

(beetje mee opletten, je kan er je onderstel/carosserie mee f*ck*n :evil: )

En ja, Belgische wegen sucken :P
AX-kopen is verslavend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hoe laag ben je? slaan de windingen van de veren niet gewoon op elkaar (coilbind)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zijn de Apex veren met de standaard 4cm verlaging. dus kan me niet voorstellen dat de veer niet meer dieper inkan. Dan had het voorwiel allang klem moeten komen zitten tegen het zijscherm.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

De dop waarmee de schokbreken in je veerpoot zit is ook het checken waard. Die dop proberen aan te draaien, wil door vibratie wel eens lostrillen..
Ax is back

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Die dop ken ik ja. Als die niet goed vastzit krijg je een kloenk tijdens het sturen. Die zit absoluut goed vast. Klap komt natuurlijk ook harder aan omdat het maar 45 hoog banden zijn. Maar goed welke sportieve auto waar de schokbrekers voor zijn rijd nou op banden met hoge wangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

met B8s vind ik wat je omschrijft als normaal :oops:

of anders heb ik ook een probleem met mijn Bilsteins :lol:

Post Reply