Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
Hmm, dit soort verhalen doet mij altijd gruwelen en denken aan verschrikkelijke klusdagen... Ben sowieso niet zo'n fan van versnellingsbakken (en wil m'n 1.1 nog voorzien van een nieuwe) maar in dit geval heb je nog veel meer te doen! Succes met het vinden van een nieuwe, hopelijk kan je nog iets voor elkaar krijgen voor het weekend!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ja die heeft nu nog een 1.3 rallye bak over, maar die vind ik echt te kort.Rio97 wrote:Ik bedoelde meer dat ik hierboven las dat Mark zijn Saxo bak eronder gaat hangen.
Lijkt mij dat er dan een bak voor een multipoint over blijft.
Dan draai je 4500 toeren in z'n 5 bij 120km/u... niet tof. En die dingen zijn zeldzamer, dus daar kan ie waarschijnlijk veel geld voor krijgen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Voor de prijs van een nieuwe bak koop je een complete AX. 
Ben echter wel extreem benieuwd naar wat er nu eigenlijk naar de knoppen is aan die Rallye bak.

Ben echter wel extreem benieuwd naar wat er nu eigenlijk naar de knoppen is aan die Rallye bak.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ja ik zag het net al staan in de aangeboden sectie....MNM(tm) wrote:Voor de prijs van een nieuwe bak koop je een complete AX.
Ben echter wel extreem benieuwd naar wat er nu eigenlijk naar de knoppen is aan die Rallye bak.
Ik ben ook erg benieuwd, daar komen we vrijdag achter. Ik ga donderdagavond in Holandscheveld bij Patrick strijker een andere bak halen. We gaan zien of die het beter doet

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nee klopt, hij vraagt 300 euro voor die bak.... met 180k. Beetje veel hè.Drake wrote:Jup maar goedkoop is hij niet. Ik heb helaas geen bak meer over, anders had ik je zo kunnen helpen.
Maar ik kan nog een ax gti bak kopen hier in rotterdam voor 100euro das een beter prijs hè
Waarschijnlijk ga ik dat doen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Hij vraagt er normaal 350 voor, maar omdat ik ook op rallye.nl sta, mag ie weg voor 300. Dan zou ik nog 50 euro krijgen voor de kapotte bak en 25 voor die ouwe gti bak, dus in totaal 225 dan voor die rallye bak...Drake wrote:Wtf!... Man dat durf ik nog niet eens voor een 16v bak te vragen.
100 euro is vrij hoog voor een xsi bak maar te doen, maargoed wellicht ik gewoon andere prijzen gewend ben en hanteer.
Ik koop dat ding in Rotterdam wel. Is wel iets korter dan die rallye maar ja...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hmm misschien van de sloop, das ook nog een idee. Die gasten hebben misschien wel iets liggen hier in RotterdamTTF wrote:idd wat een prijs voor de helft heb je hier op de sloop ook een bak..
ooit eens 1 van een saxo vtr gehaald 80.000km, 150 euro lijkt me dan niet raar..
dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Vind het allemaal een beetje extreem veel geld... Voor die prijs moet ie het ook maar monteren! Probeer idd eerst maar de sloop 

Last edited by Pgoddijn on TueSep01, 2009 12:43:01 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
he he eindelijk een beetje een betaalbare bak gevonden. Bij JAWEL! Two-tone aka Jeroen.
Die heeft nog een GTI bak liggen met naar het schijnt niet voor heel veel kilometers. Geen speling op de hevels iig niet op het mechanische gedeelte. Het spietje zit los, maar dat kan met weinig gesodemieter vervangen worden.
Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij een bak die lang heeft stil gelegen? (ongeveer 2 jaar)
Ik ga de bak er onderlaten zetten door een garage hier in de buurt, want hij moet wel klaar zijn voor Malmedy... dus dat wordt wel een duur geintje.
Oh ja en jeroen had nog een heel licht vliegwiel liggen. Weet iemand daar de voor en nadelen van?
Ik weet dat het meer vermogen geeft omdat hij lichter en dus minder weerstand geeft. Maar jeroen had het erover dat hij misschien niet meer stationair zou kunnen draaien omdat hij juist te weinig weerstand heeft.
Die heeft nog een GTI bak liggen met naar het schijnt niet voor heel veel kilometers. Geen speling op de hevels iig niet op het mechanische gedeelte. Het spietje zit los, maar dat kan met weinig gesodemieter vervangen worden.
Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij een bak die lang heeft stil gelegen? (ongeveer 2 jaar)
Ik ga de bak er onderlaten zetten door een garage hier in de buurt, want hij moet wel klaar zijn voor Malmedy... dus dat wordt wel een duur geintje.
Oh ja en jeroen had nog een heel licht vliegwiel liggen. Weet iemand daar de voor en nadelen van?
Ik weet dat het meer vermogen geeft omdat hij lichter en dus minder weerstand geeft. Maar jeroen had het erover dat hij misschien niet meer stationair zou kunnen draaien omdat hij juist te weinig weerstand heeft.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
keerringen bij de aandrijfassen en de keerring van de hoofdas (denk ik, dat ding dat in je motor gaat waar de koppeling zit) die vervang ik zowiezo. Maar misschien andere dingen waar ik op moet letten?TTF wrote:vervang de keringen zowiezo wel even want die kunnen wel aardig uitgedroogd zijn..
idd vliegwiel zou ik ook niet doen, grote kans dat je koppel dan ook wegvalt
Pakkingen tussen de mantel of van de vijfde versnellings?
Het vliegwiel is dus geen optie.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Krukaskeerring kun je nu wel bij inderdaad.
De pakking bij het metalen kapje van de vijf hoeft niet. die moet je trouwens juist niet met een beetje olie inwrijven mocht je die los hebben. Gewoon droog tegen de bak aan schroeven.
De pakking bij het metalen kapje van de vijf hoeft niet. die moet je trouwens juist niet met een beetje olie inwrijven mocht je die los hebben. Gewoon droog tegen de bak aan schroeven.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
