Motor slaat af tijdens het rijden.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriSep11, 2009 1:04:00 PM
- Location: Mook
Motor slaat af tijdens het rijden.
Hallo, ik heb een probleem met mijn AX 1.1 First uit 1994. Af en toe tijdens het rijden valt de motor uit. Als ik dan vijf minuten later probeer te starten doet hij het weer (voor even). Het is nu al drie keer gebeurt. Ik heb het brandstof filter recent vervangen, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Maar nadat het een aantal ritjes goed ging, sloeg de auto gisteren weer af.
Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?
bvd, Jasper de Ruiter
Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?
bvd, Jasper de Ruiter
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriSep11, 2009 1:04:00 PM
- Location: Mook
Hij slaat af zonder te stotteren. Ik weet niet precies op welk moment, maar wel tijdens het accelereren, dus zou kunnen bij het intrappen van de koppeling.
Hij loopt verder als een zonnetje, start altijd snel. Er branden geen alarlampjes. Pas als de motor af is geslagen brandt alles, maar dat komt doordat ie dan op contact staat, toch?
Hij loopt verder als een zonnetje, start altijd snel. Er branden geen alarlampjes. Pas als de motor af is geslagen brandt alles, maar dat komt doordat ie dan op contact staat, toch?
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriSep11, 2009 1:04:00 PM
- Location: Mook
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
hebben die dingen geen ontstekingsmodule die problemen kan geven? (ben niet zo thuis in de type ontstekingen voor de benzine modelletjes was verwend met een diesel waar weinig kapot aan kon )MNM(tm) wrote:Hmmm... Een '94-er 1.1i. 't Zal een Magneti Marelli zijn zeker?
'k Denk dan aan een brakke BDP-sensor.
Nope. Magneti Marelli gebruikt op de 1.1i een DIS-bobine, welke direct aangestuurd wordt door de ECU (dus zonder tussenkomst van ontstekingsmodule).
Hmmm, van een lekke inspuitpomp wordt je anders ook niet echt vrolijk.IceByte wrote:(ben niet zo thuis in de type ontstekingen voor de benzine modelletjes was verwend met een diesel waar weinig kapot aan kon )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nee, dat is -al het goed is- een niet aangesloten sensor waarmee met speciale apparatuur de timing gemeten en afgesteld kan worden.
De BDP-sensor zit aan de voorkant van het koppelingshuis.
(Op de foto meer naar rechts en helemaal tegen de onderkant van de foto, maar dan nog iets lager.)
De BDP-sensor zit aan de voorkant van het koppelingshuis.
(Op de foto meer naar rechts en helemaal tegen de onderkant van de foto, maar dan nog iets lager.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
als je die stekker hebt zoals op de foto heb je geen dis maar verdeler.MNM(tm) wrote:Nee, dat is -al het goed is- een niet aangesloten sensor waarmee met speciale apparatuur de timing gemeten en afgesteld kan worden.
De BDP-sensor zit aan de voorkant van het koppelingshuis.
(Op de foto meer naar rechts en helemaal tegen de onderkant van de foto, maar dan nog iets lager.)
mogelijke oorzaken
kapotte module (en mogelijk bobine)
versleten verdeler/rotor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriSep11, 2009 1:04:00 PM
- Location: Mook