Trekt scheef....

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master

Trekt scheef....

Post by Happytree »

Middag,

Auto net naar garage gebracht om hem te laten checken of hij krom was en evt. te laten uitlijnen omdat hij trok met remmen en met rechtdoorrijden(lichtjes)

Hun op de bank met dat ding, ja de waardes wijken wel wat af maar ook niet heel schokten, dus ik zal het na het uitlijnen goed zijn, ja dat moet wel, hij tijdje druk geweest met uitlijnen (stuurkogel vervangen die was slecht) nou na 2.5 uur was hij dan klaar.

ik weg met dat ding even rustig gereden was al aardig druk, stuurde voor me gevoel iig wat directer, op de snelweg even handjes los en hij trok wel iets minder maar nogsteeds (zoals hij altijd deed) wat naar rechts.... daarna paar keer met remmen al het vermoede dat hij nog trok, toen ik in een bocht naar rechts moest remmen voor de stoplichten deed ik niet eens gek maar zette hij een stapje opzij....(kont gooien)

Daarna op een rustig stuk 1x pittig geremt en hij dook echt hard naar recht en blokeerde rechts achter even.....

Ding is niet normaal mee te rijden, waarom is hij niet krom wel uitgelijnd trekt hij met normaal rijden nogsteeds een beetje, en met remmen word het ding opbestuurbaar? (wat heeft die klap voor invloed op het remmen gehad want het klopt gewoon niet.....)

Wie weet de oplossing.

durksz
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by durksz »

als ik t zo lees zit er een rem vast, of is er een remcilinder achter kaput.

zsm reparen zou ik zeggen, is goed zelf te doen.

gr.

Hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)

BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Remverdeler achter is niet goed waarschijnlijk

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Drake wrote:Remverdeler achter is niet goed waarschijnlijk
idd, iets dergelijks was met de GTI van Vincent ook, daar bleek de veer van de drukbelasting overleden
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

trekken naar rechts doet elke auto op de snelweg, de weg loopt nl lichtjes af naar de berm.

Als ik jouw was zou ik ff een remmenbank opzoeken (kwikfit bv) en daar laten testen. Meestal kost dat niks. Weet je ig zeker waar het zit.
Als de uitlijning goed is ligt het iig niet aan de carresorie, of hij moet heel erg vervormen tijdens remmen maar dat lijkt me niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Klopt iets naar rechts is normaal maar chris heeft er gister in gereden en die vond het ook verre van normaal.

Ja zal even kijken voor een rembank hier in de buurt!

Zoeizo even de garage bellen want koste knap geld en hij trekt nogsteeds zo erg als hij deed.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

id terug gaan dan. Maar dat heb ben ik bang niks met je remmen te maken.

Hoort niet nl.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Net gebelt, hun kunnen niet echt wat bedenken......

Nu stellen ze voor om volgende week dinsdag, me draagarm te wisselen....

Ik heb er niet zo'n vertrouwen in, als die krom was hoor je dat tocht te zien aan het uitlijnen.

Moet wel zeggen de naloop tussen links en rechts viel maar net binnen de max waardes, dus het ene wiel staat max naar voren en de anderen naar achter

-1.3 graden en anderen 0.3 graden (volgens mij) kan dat zoveel verschil maken?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

anders een draagarm lenen? zo heb je geen gezeik dat je er een hoop geld aan moet spenderen

Post Reply