Voor een tijdje terug heb ik een lange tijd een slechte accu gehad. De auto wilde onmogelijk door middel van de contactsleutel starten.
Starten met startkabels was geen probleem en zodoende heeft de AX een aantal keer gereden. Hierbij is tijdens het rijden één keer de claxon gebruikt. De claxon hield onmiddelijk op en de auto viel uit, kennelijk kon de dynamo het niet trekken.
De accu is inmiddels vervangen en de AX start en rijdt weer fantastisch.
Echter blijkt de claxon het helemaal niet meer te doen. Heb de zekeringen al nagekeken en alles is nog heel dus dit kan het probleem niet zijn.
Heeft iemand een idee wat er stuk kan zijn of weet iemand hoe de claxon te vervangen is?
Claxon defect
Moderators: denny, vtspower, webmasters
wat ik bedoelde te zeggen is dat heel mischien je dynamo ook zo best niet is dan. Die levert nl de stroom zogauw de motor loopt. Accu doet dan alleen nog maar aan bijladen in principe (startaccu). Kan dus zo zijn dat de motor liep op wat de accu nog te bieden had (heeft maar heel weinig nodig om te kunnen lopen) Als de dynamo slecht is zul je dat vanzelf merken want dan sta je zo weer zonder prik in je accu.
Claxon heeft hier niks mee te maken verder. zit maar 1 draadje aan zo'n ding dus kan weinig mis mee zijn. misschien draad kapot, , slechte massa of toeter zelf kapot. ff + erop en kijken of die het doet ja of nee
Claxon heeft hier niks mee te maken verder. zit maar 1 draadje aan zo'n ding dus kan weinig mis mee zijn. misschien draad kapot, , slechte massa of toeter zelf kapot. ff + erop en kijken of die het doet ja of nee
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- Total admin
er is geen howto
- trek de motorkap open
- rechts van de radiator onderaan zit die toeter
- trek het draadje er af
- trek een rechtstreekse draad naar de plus van je batterij
indien iets fout
- rook
- veel vonken
- geen of weinig geluid
indien niet