Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Dus, pilletje in de tank?Tijmen wrote:Idd, gebeurt eerder dan je denkt. En als ie dan eenmaal ligt moet je weer aardig creatief zijn om 'm weer omhoog te krijgen. (/klinktfoutmodus)
Maar goed, heb nog wel even flink staan schudden aan de auto om te kijken hoe stevig de krik stond. En alle wieltjes zaten er nog onder natuurlijk.
Heb inmiddels weer wat assteunen thuis staan, vind het hoe dan ook een fijne gedachte.
Chris, ben benieuwd hoe het past, maar is een bout niet een leuke veiligheidsmarge (als we het er toch over hebben )?
Bij mij heb ik hem ook zo vast gemaakt, na 2 puntlassen kon je de carroserie al heen en weer schudden aan die steun. Gewoon lekker al die punten puntlassen en dan het middelste gedeelte heb ik dan ook de randen helemaal gelast. Gaat geen kant op! Zit nu nog perfect vast.
En dit is de ENIGE goede manier in mijn ogen. Slijpen in motorsteunen is echt een NO GO!!!
En dit is de ENIGE goede manier in mijn ogen. Slijpen in motorsteunen is echt een NO GO!!!
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Netjes Chris, succes met de verdere opbouw.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Deze steun hangt, die van de 1.4 staat.Joost wrote:nou zie ik het pas,
Die steun lijkt veel op die van een AX 1.4 maar hij heeft nog net iets extra's van bovenop de 2 boutgaatjes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
0-150 in de AX zoals hij was met de 1.4 (ik bleek dit filmpje nog ergens op de plank te hebben liggen),In het filmpje schakel van 1e>2e bij de 7700rpm en bij de 2>3 bij de 7400rpm, kan nog iets sneller door in zijn 1 volledig naar de 8000 rpm te gaan.
(wel even de brightness omhoog zetten gezien de kwaliteit matig is, en voor de moraalridders is dit niet geschikt ).
http://www.youtube.com/watch?v=VSTOA-0tYfU
Ik mis dat blokje wel, ook al gaat er een 16v in.
(wel even de brightness omhoog zetten gezien de kwaliteit matig is, en voor de moraalridders is dit niet geschikt ).
http://www.youtube.com/watch?v=VSTOA-0tYfU
Ik mis dat blokje wel, ook al gaat er een 16v in.
Beetje krokant:
En weg is het "gaatje"
Niet alle lasjes zijn even netjes weggewerkt, ik ga niet perse voor de schoonheidsprijs (plus lassen op ax plaatwerk is een hell gezien het megadun is). Word later nog allemaal afgekit/gespoten e.d
Verder alvast gekeken of de schakelstang van een 106/saxo past, wat dus het geval is (deze heeft bij de ball een nylon bus ipv gewoon een blok staal):
En weg is het "gaatje"
Niet alle lasjes zijn even netjes weggewerkt, ik ga niet perse voor de schoonheidsprijs (plus lassen op ax plaatwerk is een hell gezien het megadun is). Word later nog allemaal afgekit/gespoten e.d
Verder alvast gekeken of de schakelstang van een 106/saxo past, wat dus het geval is (deze heeft bij de ball een nylon bus ipv gewoon een blok staal):