Goof aka Qwertje (ax spot 1996)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

stefaan5089 wrote:Ik denk dat een volcane interieur meer Luxe is :wink:

Zo ziet het interieur er uit van mijn Ph3 Tonicske :wink:

Het interieur:

[img]feauteau[/img]

Dashboard:

[img]feauteau[/img]

De voorstoelen hebben de vorm van de GT(i) stoelen, maar met een gewoon stof, en die zitten wel lekker. De Tonic had ook het 3 spaakstuur zoals in de GT(i)
nu ben ik dus erg benieuwd naar het volgende, je stoelen zijn extreem goed gevormt zoals de GTI stoelen, maar nu ben ik benieuwd of jij in je zijstukken aan de rugleuning ook extra beugels hebt zitten ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

DuFF wrote:nu ben ik dus erg benieuwd naar het volgende, je stoelen zijn extreem goed gevormt zoals de GTI stoelen, maar nu ben ik benieuwd of jij in je zijstukken aan de rugleuning ook extra beugels hebt zitten ?
Hoe merk ik of er extra beugels inzitten? Het karretje heeft ongeveer 80K gelopen, en de stoelen zijn nog als nieuw. De zijstukken voelen in elk geval nog stevig aan. De auto is al enkele jaren niet meer ingeschreven voor het wegverkeer (ik hoop dat ik hem nog wel eens de weg op krijg, maar momenteel nog wel wat andere dingen om voor te werken :? ) maar je mag hem altijd komen bekijken hoor :wink: Geef maar PB als je hem irl wil zien.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

je rugleuning is 1 beugel, met dat schuim erop en bekleding erover.
bij de GTI stoelframes zit er aan de rugleuning nog 2 extra beugels, die kun je voelen door in het schuim te knijpen dat uitsteekt, die 2 stukken die zegmaar ondersteuning bieden in je zij.

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Zal ik morgen eens proberen :wink:
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

is dit nou de wie is wie van Qwertje of stefaan :roll: :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

sorry, ik heb al antwoord via pb, en bedankt, en nu weer ontopic :lol: :oops: oops.

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Mijn excuses.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Maakt ook niet uit, we gaan weer on-topic ;-)

Welkom! En ziet er heel mooi uit! Vind dat wel een super kleurtje groen, had m'n moeder wel mogen doen met de Groene Hel aka Daihatsu Gran Move :sign11:

Plezier uit een AX is geen probleem, zeker als je het niet heel erg vind om je handen te gebruiken, want dan is er altijd wel iets te sleutelen aan een AX, noodzaak of gewoon voor de fun ;-)

Hopelijk tot ziens op een van de meetings!
Image

Qwertje
AX Starter
AX Starter

Post by Qwertje »

^*&#%%@&*!$%

Achterlijke ***

Je staat voor een rood stoplicht te wachten, dus wat denk je dan; Laat ik eens vol gas geven. Althans, dat dacht de persoon achter mij. Zowel voor als achter bumper kapot, dus waarschijnlijk is de auto economisch total-loss. Betekent waarschijnlijk dat ik er altijd op achteruit ga...Fijn, net 2 weken een nieuwe auto...hippies

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Hoeft niet noodzakelijk total Loss te zijn. Als er verder niets geraakt is kan het nog meevallen. Als het de andere zijn fout is (wat ik toch opmaak uit je relaas) kan je het mss nog aanvechten (al dan niet via de verzekering). Een bumpertje is evt wel te regelen op de sloop, of evt als er iemand van de club nog eentje, in de juiste kleur, op overschot heeft :wink:
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Qwertje
AX Starter
AX Starter

Post by Qwertje »

Ik heb een globale schatting laten maken, de schade is rond de 1500 euro. Dat zullen ze nooit uitkeren gezien de dagwaarde, en het risico van total loss is dat ze dan ook de auto willen hebben voor de restwaarde. De bumpers vind ik het probleem niet, in het beste geval keren ze uit en kan ik verder rijden. Ik heb alleen geen rechtsbijstand, dus als de tegenpartij moeilijk gaat doen kan het nog leuk worden.

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Ik neem aan dat die 1500 euro bedoeld is voor nieuwe onderdelen. Kan je mss ook en schatting laten maken voor 2e handsdelen en evt zelf wat sleutelen zodat je de AX kan behouden?
Of je kan akkoord gaan met de total loss op voorwaarde dat je de auto mag houden en dat ze het verschil uitkeren tussen de dagwaarde en de waarde van het 'wrak'. Dat zal wel niet veel zijn, maar dan je dus ook weer zelf wat 2ehansdelen kopen en zelf sleutelen op hem terug op weg te krijgen.

Foto's van de schade? en evt laten weten wat er op het rapport staat. Zo weten we ook mss de niet zichtbare schade :wink:

Mss dat er wel clubleden nog wat beters weten, ik ben nl niet zo erg op de hoogte hoe in NL alles gaat ivm total loss en verzekeringen enz.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

maak idd maar eens enkele foto's
meestal is het schade uitkeren met behoud van wrak
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Nou, waar blijven de foto's? Schade is nooit fijn (mijn Clio hetzelfde) maar wellicht toch te overzien? Heb je trouwens nog schade aan jezelf?
Image

Qwertje
AX Starter
AX Starter

Post by Qwertje »

Nou het heeft even geduurd, was ook vrij druk. Schade expert is langs geweest. De schade is rond de 1500 euro, 2 bumpers eraan. Verder is er weinig mis mee waarschijnlijk, heb er ook al weer een maand mee gereden. Hij is idd total loss verklaard maar ik heb een schadevergoeding incl. behoud van de auto waar ik wel weer verder mee kan.
Ben dus nu de sloop in de gaten aan het houden en hopen dat er binnenkort eentje in mijn kleur binnenkomt.
Verder heb ik wat roestplekken bijgewerkt. Zitten nu een paar lelijke zwarte plekken op de auto, maar ja, liever dat dan roest (heb het er niet voor over om voor tientjes aan verf te kopen) Ook maar meteen de motor even gecontroleerd. Alles leek in orde (filters, vloeistoffen en bougies) Olie maar even bijgevuld. Weet niet of het daaraan gelegen heeft maar ik ben van 1:16 naar 1:17,5 verbruik gegaan. Kan ik alleen maar blij mee zijn. Ook heb ik er een goedkoop radiootje in gezet.
Zit ik nog met 1 ding: mn distributieriem heeft 72.000 gelopen (uit 2002). Het is een spot dus hij kan tot 120.000. Ik vind het toch link. Heeft het zin deze te vervangen, en zo ja is het dan een idee om meteen de koppakking mee te pakken, aangezien die bij de AX toch vrij gevoelig is voor schade. Weet iemand wat het kost om 1) de distributieriem (+ spanrol e.d.) te vervangen en wat het kost om de koppakking mee te nemen?

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Distributieriem + evt spanrol zou ik overwegen om te vervangen. Denk dat als je het zelf doet, het geen recordbedrag is (ken er eigenlijk de prijzen niet van).
Koppakking zou ik pas vervangen als het nodig is.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Misschien is dit iets voor de onderdelen:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20658
Controleer wel goed of dit voor jouw AX de juiste is!
Leeftijd van jouw d-riem is wel kritisch.

Koppakking kondigt zichzelf wel aan, hoef je verder geen haast over te hebben.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply