koppeling vervangen en nu start hij niet meer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppeling vervangen en nu start hij niet meer
Men vriendin had haar koppeling erdoor gereden. FF nieuwe erin knallen en terug gaan met de rode GT. Niet dus. Vandaag alles gemonteerd. Ze wil straten. Enkel de vork van de startmotor hoor je klikken. Hij draait niet meer rond. Het ding open gehaald en gekuisd, niets vreemds gezien. De stratmotor terug gemonteerd en weer hetzelfde.
Hij krijgt constante stroom op de grote moer. En als je start komt er stroom toe op het kleinere moertje. Batterij is nog goed. En ervoor deed ie het helemaal goed. Dus nu is men vraag, ben ik een stom stekkertje vergeten of is hij gewoon voor de vuilbak???
Hij krijgt constante stroom op de grote moer. En als je start komt er stroom toe op het kleinere moertje. Batterij is nog goed. En ervoor deed ie het helemaal goed. Dus nu is men vraag, ben ik een stom stekkertje vergeten of is hij gewoon voor de vuilbak???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
jep, en ik heb de massa doorgemeten van de starter naar de V-bak met de multimeter en deze gaf een bevestigende pieptoon.citrofenwick wrote:heb je de massa terug aangesloten op de vbak?
de starter ligt nu volledig uit elkaar en ik zie niets abnormaal.
wie oh wie lost dit raadsel op
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ik heb de starter terug in elkaar gezet en zo stroom opgezet en hij draaide gezwind rond. Nu vermoed ik dat binnenin de klep niet meer schakeld. Is deze apart te verkrijgen of moet de hele starter vervangen worden???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
wel ja dat vermoed ik dus ook. Wij hebben hier zo'n grossier die aan 'ruilhandel' doet. Je leverd je crapy onderdeel in, en krijgt een gereviseerde direct mee mits opleg.Pascal wrote:Waarschijnlijk is de bendix op de startmotor het hele euvel: en helaas is dit een vast onderdeel.
Je kunt een startmotor prima laten reviseren bij een autoelectra-revisiebedrijf; is vaak veel goedkoper dan vervangen en zéker zo goed.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
2??? oeps, vertel daar is wat meer over ik heb dus een kleine draad aangesloten waar stroom op komt als je de sleutel uiterst rechts draaid. Dan 1 dikke waar constante stroom op zit. Verder zit er wel nog een dikke draad op de startmotor zelf die van de kleine naar de grote "cilinder" van de startmotor gaat.MNM(tm) wrote:Toch wel TWEE dikke draden aangesloten op het grote draadeind van de startmotor?!
het is zoals deze als ik me niet vergis
BTW het gaat hier om een ax GT injection type 2 van '93, want ik heb gezien dat op mijn GT carb en mijn 2 andere GT carb blokken een ander type startmotor zit.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Zo is het goed ja: één dikke continue-plus op de bendix, en het geschakelde plusje (dunne draad) op het relais.
Stuurstroom trekt niet zoveel ampères, startstroom wèl....
als je er zéker van wilt zijn dat de bendix kapot is (en de startmotor zelf nog prima) dan moet je hem even kortsluiten:
zet het contact aan en neem een oude schroevendraaier.
Houdt die even tegen beide dikke aansluitingen op de bendix aan:
-> startmotor joelt? -> rotor/koolborstels goed.
Stuurstroom trekt niet zoveel ampères, startstroom wèl....
als je er zéker van wilt zijn dat de bendix kapot is (en de startmotor zelf nog prima) dan moet je hem even kortsluiten:
zet het contact aan en neem een oude schroevendraaier.
Houdt die even tegen beide dikke aansluitingen op de bendix aan:
-> startmotor joelt? -> rotor/koolborstels goed.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
wel ja dat had ik dus al gedaan. De startmotor zelf draaid nog, alleen de bendix geeft geen doorstroming meer van de constante plus.Pascal wrote:Zo is het goed ja: één dikke continue-plus op de bendix, en het geschakelde plusje (dunne draad) op het relais.
Stuurstroom trekt niet zoveel ampères, startstroom wèl....
als je er zéker van wilt zijn dat de bendix kapot is (en de startmotor zelf nog prima) dan moet je hem even kortsluiten:
zet het contact aan en neem een oude schroevendraaier.
Houdt die even tegen beide dikke aansluitingen op de bendix aan:
-> startmotor joelt? -> rotor/koolborstels goed.
Nu heb ik een nieuwe besteld. Normaal kost hij 125 euor min men korting dan kom ik op 86 euro uit. En dan nog eens 50 euyro dat eraf gaat als ik men oude inlever. Dus een nieuwe startmotor voor 36 euro, wie doet beter
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Die tweede dikke draad waar ik het over heb, zou bij de dynamo vandaan moeten komen.
Laat ik het zo zeggen: aan de startmotor van v.andriessen's GTI zitten twee dikke draden bij elkaar op het dikke draadeind achterop en een dunnere draad (met simpel amphenol-stekkertje, maar bij veel AX-en is het gewoon een oogje) dat op het kleine draadeind zit.
Laat ik het zo zeggen: aan de startmotor van v.andriessen's GTI zitten twee dikke draden bij elkaar op het dikke draadeind achterop en een dunnere draad (met simpel amphenol-stekkertje, maar bij veel AX-en is het gewoon een oogje) dat op het kleine draadeind zit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
op deze ax toch nooit zoiets tegen gekomen. Vanavond heb ik de andere en zal ik je kunnen vertellen of het lukt met een nieuweMNM(tm) wrote:Die tweede dikke draad waar ik het over heb, zou bij de dynamo vandaan moeten komen.
Laat ik het zo zeggen: aan de startmotor van v.andriessen's GTI zitten twee dikke draden bij elkaar op het dikke draadeind achterop en een dunnere draad (met simpel amphenol-stekkertje, maar bij veel AX-en is het gewoon een oogje) dat op het kleine draadeind zit.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen