Pgoddijn wrote:Als je naar Lelystad gaat wel... Mag ik trouwens opmerken dat je draagarmbrug redelijk aan de kreukelige kant is? En misschien heb ik nog even in je stoeltjes gezeten bij Leon
dat mag, Mag ik dan opmerken dat dat ding er zo hoort uit te zien en dat er hoogstens wat lak af is. Dis niet dezelfde als jij hebt waarschijnlijk.
In mijn stoelen zitten gaat je geld kosten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:Ik heb mijn geheimzinnige "KLOENK" gevonden. Bout van de motorsteun aan distributiekant is afgebroken. Zit nu dus alleen nog aan het rubber vast. Ben wel blij dat ik dat heb gevonden .
en wanneer hoorde je die "KLOENK" ? bij optrekken ofzo ?
Nee, bij snelle links rechts bochten. En als je hard optrok had ik het gevoel of mijn wielen ipv lekker doorslipte kleine sprongetjes maakte. net of je band niet rond was.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
apart, moet ik die boutjes van mij toch ook nog maar is checken als de "kloenk" er nog is nadat beide fusees vervangen zijn, beschrijving klinkt namelijk hetzelfde.
Nou ik loop al tegen de eerste problemen aan. Niks ernstigs maar mijn dempers hebben te weinig schroefdraad om de boel erop te krijgen. Er moet dus meer schroefdraad op worden getapt. Ongeveer 1,5cm. Ook de bovenste veerschotel kan wat extra diepte gebruiken.
Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Je hoeft geen scherpzinnig visueel beeld te hebben om te zien dat de onderste 2 bevestigingen van de bak niet overeenkomen. Zo ook het gat naar het vliegwiel.
Na wat nazoeken blijkt dit:
vroege bakken van alu motors passen niet op staal. bakken van stalen motors passen op beidde typen motorblokken.
Speciaal voor JB en zijn scheve motor.
foto van mijn distributie motorsteun. Hier zit ook nog een plaat op van een kleine 6mm dik. maar die staat niet op de foto DEnk dat hier jouw probleem zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Jeroen had een klein plaatje over van inderdaad een paar mm dik dat je kon leggen onder de motorsteun. Beiden dachten we dat dit niet origineel was omdat er aanpassingen waren gebeurd aan de motorsteun. Verder goed bezig hé
lekker bezig Denny!
maaruhm, dat van die versnellingsbak... ik dacht dat je dat wist?
hoe ga je het oplossen, inhoudt overzette? of een vulpaatke maken?
Volgens mij had ik ook zoiets bij het vorige blok dat in de GT lag. (KDY dacht ik). Hier zat een (origineel ogend) stalen plaatje op de v-bak vast met boutjes om het open gat af te schermen.
denny wrote:
Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:
Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.
mijn test poot. werk aan huidige poten is al begonnen.
Armpjes komen 2,5 cm lager te zitten om bumpsteer tegen te gaan en voor een groter instelbereik in de coilovers.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.