Goof aka Qwertje (ax spot 1996)
Moderator: webmasters
Goof aka Qwertje (ax spot 1996)
Hallo allemaal,
Na lang zoeken en veel rotte modellen, eindelijk een AX gekocht. Een knalgroene dus opvallen doet ie zeker.
Ik hoop de komende tijd wat onderhoudswerk te doen (met name de vloeistoffen vervangen, roestplekken bijwerken en evt kijken of ik de distributieriem kan vervangen). Heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan auto's dus dat kan nog leuk worden. In ieder geval veel tips hier op het forum. Er staat 2 ton op de teller, maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn.
Er zit nog geen radio in, dus die moet nog komen. Helaas laten de financiën dat nu nog niet toe, bovendien vind ik de kleine reparaties even belangrijker. Wordt tijd dat de goedheilig man wat achterlaat in mn auto Anders zit het er voorlopig niet in. Er zitten wel sony speakers in, dus over geluid hoef ik me geen zorgen te maken als ik een radio koop.
Edit: 1.1 spot dus
Edit 2: Ik woon in Tilburg. Lekker in het zuide des lands. Niet interessant verder maar zet het er toch maar bij.
Na lang zoeken en veel rotte modellen, eindelijk een AX gekocht. Een knalgroene dus opvallen doet ie zeker.
Ik hoop de komende tijd wat onderhoudswerk te doen (met name de vloeistoffen vervangen, roestplekken bijwerken en evt kijken of ik de distributieriem kan vervangen). Heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan auto's dus dat kan nog leuk worden. In ieder geval veel tips hier op het forum. Er staat 2 ton op de teller, maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn.
Er zit nog geen radio in, dus die moet nog komen. Helaas laten de financiën dat nu nog niet toe, bovendien vind ik de kleine reparaties even belangrijker. Wordt tijd dat de goedheilig man wat achterlaat in mn auto Anders zit het er voorlopig niet in. Er zitten wel sony speakers in, dus over geluid hoef ik me geen zorgen te maken als ik een radio koop.
Edit: 1.1 spot dus
Edit 2: Ik woon in Tilburg. Lekker in het zuide des lands. Niet interessant verder maar zet het er toch maar bij.
Ik weet dat er niet het originele interieur inzit in ieder geval. Toen ik m kocht was de bijrijdersstoel stuk, waardoor hij niet door de APK kwam. Het was teveel moeite om te maken dus is er op de sloop naar een nieuw interieur gezocht, met dit als resultaat. Staat nog wel op het verlanglijstje om ooit betere stoelen in te zetten Maar ja, dat zijn van die meer-jaren plannen.Browny wrote:welkom, nette AX! zit trouwens een escapade interieur in.
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
zag precies een zelfde ax vandaag op de a1 bij deventer.
zal jij toevallig niet zijn geweest
edit:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20523
nee was jij toch niet:)
zal jij toevallig niet zijn geweest
edit:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20523
nee was jij toch niet:)
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
De jouwe is anders ook zeker niet verkeerdCitroCin wrote:Fijne auto hoor zo'n SPOT!
En ook een hele leuke kleur
@ Stefaan: Heb je enig idee wat zo'n interieur moet kosten? Kan ik er vast rekening mee houden.
Er is trouwens door mn voorganger wat aan de audio gedaan. Hij/zij heeft via de accu een kabel naar achterin de auto gelegd, en bij de radio aansluiting ook het een en ander veranderd. Ik heb er hier een paar foto's van. De rode stekker kan niet verder naar voren, die zit strak gespannen. Als ik een autoradio ga kopen, moet ik dan nog ergens op letten wat betreft stekkers en dergelijke?
Accu
De aansluitingen
Rode kabel vrij ver achterin
Kabel in de achterbak vanuit ik vermoed de accu.
Last edited by Qwertje on SunAug23, 2009 4:28:48 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
Ik heb zelf nog geen gewisseld (heb een tonic met origineel interieur). Heb er dus ook geen idee van wat het zou kosten, maar kijk eens bij het topic aangeboden, wss kan je een mooi interieurtje overnemen voor een leuke prijs van een clublid.
Wss hebben andere clubleden wel een idee wat zo'n interieurtje en mss ook nog andere leuke en goeie tips
Wss hebben andere clubleden wel een idee wat zo'n interieurtje en mss ook nog andere leuke en goeie tips
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02
C5 HDI 110 '02
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
is een tonic interrieur net zoiets als dat van een volcane?
Misschien dat ik over een tijdje wel een volcane interrieur over heb... ben zelf ook aan het kijken naar iets anders.
Auto ziet er trouwens goed uit, maar die aansluitingen vanaf de accu zijn niet bijzonder proffessioneel aangelegd zeg maar... als het bij mij zo zou zitten zou ik het in ieder geval anders aansluiten...
Misschien dat ik over een tijdje wel een volcane interrieur over heb... ben zelf ook aan het kijken naar iets anders.
Auto ziet er trouwens goed uit, maar die aansluitingen vanaf de accu zijn niet bijzonder proffessioneel aangelegd zeg maar... als het bij mij zo zou zitten zou ik het in ieder geval anders aansluiten...
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
Ik denk dat een volcane interieur meer Luxe is
Zo ziet het interieur er uit van mijn Ph3 Tonicske
Het interieur:
Dashboard:
De voorstoelen hebben de vorm van de GT(i) stoelen, maar met een gewoon stof, en die zitten wel lekker. De Tonic had ook het 3 spaakstuur zoals in de GT(i)
Uiteraard is een GTi interieur nog luxueuzer : Luxere hoedenplank, achterbank in 2 delen, elec ruiten, enz.
Mocht je dus zo'n compleet interieur vinden voor een leuke prijs (incl de benodigdheden voor de elec ruiten) zou ik er niet over twijfelen om het te wisselen.
Ik hou me bij mijn origineel interieur, maar mocht ik zo'n Spot hebben waar er al andere stoelen in gezet zijn, zou ik het wel overwegen en wss nog wel meer leuke aanpassingen
Ivm de radio: Wss zal je nog een iso-stekker of verloopstekker nodig hebben, maar ik vermoed dat die in de goeie automateriaalzaak wel te vinden is Trouwens nog een geluk dat de stekkers er nog zitten, toen ik mijn karretje kocht waren ze eraf geknipt Heb dan ook hetzelfde gedaan met de bekabeling die bij de radio zat en met luchterklemmen aan elkaar gezet. Nooit problemen mee gehad.
Enig idee waarvoor die bijgelegde bekabeling diende? Als ze geen nut meer heeft zou ik ze er terug uitslopen. Staat wat slordig, en heb er ook niet direct vertrouwen in
Zo ziet het interieur er uit van mijn Ph3 Tonicske
Het interieur:
Dashboard:
De voorstoelen hebben de vorm van de GT(i) stoelen, maar met een gewoon stof, en die zitten wel lekker. De Tonic had ook het 3 spaakstuur zoals in de GT(i)
Uiteraard is een GTi interieur nog luxueuzer : Luxere hoedenplank, achterbank in 2 delen, elec ruiten, enz.
Mocht je dus zo'n compleet interieur vinden voor een leuke prijs (incl de benodigdheden voor de elec ruiten) zou ik er niet over twijfelen om het te wisselen.
Ik hou me bij mijn origineel interieur, maar mocht ik zo'n Spot hebben waar er al andere stoelen in gezet zijn, zou ik het wel overwegen en wss nog wel meer leuke aanpassingen
Ivm de radio: Wss zal je nog een iso-stekker of verloopstekker nodig hebben, maar ik vermoed dat die in de goeie automateriaalzaak wel te vinden is Trouwens nog een geluk dat de stekkers er nog zitten, toen ik mijn karretje kocht waren ze eraf geknipt Heb dan ook hetzelfde gedaan met de bekabeling die bij de radio zat en met luchterklemmen aan elkaar gezet. Nooit problemen mee gehad.
Enig idee waarvoor die bijgelegde bekabeling diende? Als ze geen nut meer heeft zou ik ze er terug uitslopen. Staat wat slordig, en heb er ook niet direct vertrouwen in
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02
C5 HDI 110 '02
Extra bekabeling zal wel voor zo'n kofferbakherriemaker zijn ofzo? Zou ik in ieder geval aan de kant van de accu verwijderen, is alleen maar verwarrend...
Ook wel een tip voordat er spullen kapot gaan: bij die zelfbouwdingen verzinnen mensen soms rare oplossing, meet eerst alles eens door voordat je je radio aansluit, het zou niet voor het eerst zijn dat ik zie dat de radio direct na aansluiten al dood gaat door kortsluiting..
Ook wel een tip voordat er spullen kapot gaan: bij die zelfbouwdingen verzinnen mensen soms rare oplossing, meet eerst alles eens door voordat je je radio aansluit, het zou niet voor het eerst zijn dat ik zie dat de radio direct na aansluiten al dood gaat door kortsluiting..
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ga in ieder geval die witte kabel eruit trekken.raoel wrote:Extra bekabeling zal wel voor zo'n kofferbakherriemaker zijn ofzo? Zou ik in ieder geval aan de kant van de accu verwijderen, is alleen maar verwarrend...
Ook wel een tip voordat er spullen kapot gaan: bij die zelfbouwdingen verzinnen mensen soms rare oplossing, meet eerst alles eens door voordat je je radio aansluit, het zou niet voor het eerst zijn dat ik zie dat de radio direct na aansluiten al dood gaat door kortsluiting..
Dat doormeten, welke apparatuur heb ik daarvoor nodig? Zoals eerder aangegeven, ben een echte beginneling ^_^
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België