Merwede veren?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Merwede veren?
Goedenavond,
Ik heb een setje merwede veren laten monteren op de Gti nu had ik wel eens met joost meegereden en vond ik ze lekker stug nu ik er zelfmeerij valt het mij eerlijk gezecht beetje tegen(op slecht asfalt is het wel een hele verbetering gewoon meer wegcontact).
Zijn er meedere types van merwede? net als bij eibach proline en sportline bijv. ?
Groetjes, Jordi
Ik heb een setje merwede veren laten monteren op de Gti nu had ik wel eens met joost meegereden en vond ik ze lekker stug nu ik er zelfmeerij valt het mij eerlijk gezecht beetje tegen(op slecht asfalt is het wel een hele verbetering gewoon meer wegcontact).
Zijn er meedere types van merwede? net als bij eibach proline en sportline bijv. ?
Groetjes, Jordi
Ik heb nu koni's ja daarvan is alleen de uigaande demping toch instelbaar, toch hoor ik veel verhalen over dat die instellingen alsnog veel invloed hebben op de stugheid hoe zit dat precies?
Ja joost rijd 15inch ik 14 volgens mij ook op konis waar jan me op atendeerder was dat joost een alu onderblok heeft wat natuurlijk wat verschil maakt.
Toch staat die van hem misschien nog wel lager als mijne, dus zal ik wel ander type veer hebben, morgen misschien merwede maar eens bellen.
Ja joost rijd 15inch ik 14 volgens mij ook op konis waar jan me op atendeerder was dat joost een alu onderblok heeft wat natuurlijk wat verschil maakt.
Toch staat die van hem misschien nog wel lager als mijne, dus zal ik wel ander type veer hebben, morgen misschien merwede maar eens bellen.
Weet uberhapt niet of merwede dergelijke dingen op voorraad heeft.
Ik heb die van mij toen custom laten maken. Kun je precies vertellen wat je wilt. Je betaald er dan ook wel voor moet ik zeggen.
Maar wegcontact heeft meer met je dempers te maken dan met je veren hoor . Een veer stuiterd nl altijd. Als ik jouw verhaal hoor staan ze een beetje te zacht voor je veer. Wegcontact is leuk en met een hardere veer heb je beter wegcontact in principe. Alleen moet wel je demper goed zijn afgesteld op de veerkarakteristiek om het springen binnen de perken te houden.
Maar misschien nog belangrijker: Eigenlijk zijn koni dempers helemaal niet instelbaar ! je kunt er slijtage mee compenseren. Dat is het verhaal van de dempers zonder draaiknop. Als ze anders gebruikt worden vervalt nl ook je garantie .
Ik heb die van mij toen custom laten maken. Kun je precies vertellen wat je wilt. Je betaald er dan ook wel voor moet ik zeggen.
Maar wegcontact heeft meer met je dempers te maken dan met je veren hoor . Een veer stuiterd nl altijd. Als ik jouw verhaal hoor staan ze een beetje te zacht voor je veer. Wegcontact is leuk en met een hardere veer heb je beter wegcontact in principe. Alleen moet wel je demper goed zijn afgesteld op de veerkarakteristiek om het springen binnen de perken te houden.
Maar misschien nog belangrijker: Eigenlijk zijn koni dempers helemaal niet instelbaar ! je kunt er slijtage mee compenseren. Dat is het verhaal van de dempers zonder draaiknop. Als ze anders gebruikt worden vervalt nl ook je garantie .
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ja ik weet dat koni geel indd niet(goed) instelbaar is, toch snap ik niet waarom ze dan bovenop die knop maken.
Verder was de combi van me oude veren + dempers ook niet goed het was keihard, op glad asfalt(wat je hier veel hebt) stuurde het messcherp en had ik minstends zoveel grip als nu, op hobbelige wegen(klinkers enzo) was het niks.
Het rijd wel een stuk rustiger het veert iig weer en je merkt wel dat je constand wegcontact hebt maar zo direct als het anderen was is dit gewoon niet(hij staat ook wat hoger op zijn poten nu) ik ga zo even merwede bellen om te vragen watvoor veren dit zijn en hoe stug ze zijn.
Verder was de combi van me oude veren + dempers ook niet goed het was keihard, op glad asfalt(wat je hier veel hebt) stuurde het messcherp en had ik minstends zoveel grip als nu, op hobbelige wegen(klinkers enzo) was het niks.
Het rijd wel een stuk rustiger het veert iig weer en je merkt wel dat je constand wegcontact hebt maar zo direct als het anderen was is dit gewoon niet(hij staat ook wat hoger op zijn poten nu) ik ga zo even merwede bellen om te vragen watvoor veren dit zijn en hoe stug ze zijn.
Ik weet dat ze er met en zonder zijn. Zelf heb ik de van bovenaf verstelbare en ingekorte dempers. Maar als die zonder verstelling bovenop er puur verstelling op hebben om slijtage te compenseren, geldt dit dan ook voor degene die van bovenaf verstelbaar zijn?Joost wrote:er zijn dempers met en zonder knop.
De "AX" dempers zijn niet standaard met te krijgen.
De veren komen bij merwede zelf vandaan nieuw, verder zijn de 106gti dempers en ax dempers van koni kwa passing gewoon gelijk bij mij zitten die van de 106 gti eronder.
Hoe twijvelachtig ik was over hoe het stuurde zo goed ging het afgelopen weekend op de ring, na een verkeningsrondje het tempo aardig opgebouwd tot 3 voor mij hele snelle rondes en de auto voelde heerlijk in ballans, en ook op de slechte stukken heb ik nu nog grip, echt super tevreden!
Hoe twijvelachtig ik was over hoe het stuurde zo goed ging het afgelopen weekend op de ring, na een verkeningsrondje het tempo aardig opgebouwd tot 3 voor mij hele snelle rondes en de auto voelde heerlijk in ballans, en ook op de slechte stukken heb ik nu nog grip, echt super tevreden!