Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Zo, vandaag eerste vrije dagje na de tentamens Klusdag aan de AX
Vandaag de Speaker aan de rechter zijkant in de auto gemaakt, achter het dashboardkastje lag een doorgeknipte draad... Weer vast gesoldeerd en hij doet het nu goed
En vandaag een buizensysteempje met openluchtfilter gemaakt. Filter had ik van fast-eddie nog bedankt! en die heb ik op PVC buizen van 75mm aangesloten, dit paste mooi over het luchtding, en heb ook nergens flexibele stukken hoeven toepassen. Geheel is ingetaped in aluminium tape om zo de koude lucht niet te veel op te warmen in de buis
Man wat een geluid
Verder met een fohn de 'first' stickers en de strepen van de auto gehaald, zowel op de zijkant als op de achterklep, ook het 'injection' logo van de klep gehaald zodat het er allemaal wat strakker uitziet.
Lijmresten heb ik met nagellakremover kunnen verwijderen:
Heb ook de bumpers en spiegels vandaag behandeld met Polytrol, fantastisch spul! Bumpers zijn echt weer enorm mooi zwart helemaal top!
Verder ben ik nog bezig geweest met de velgen die ik heb ligen schoonmaken, eerst wassen, dan ga ik binnenkort de roest verwijderen en spuiten, ze worden wit en ik heb vandaag een bus witte primer en witte verf van motip gehaald.
Voor de volgende klus-dag staat het elektrische gedeelte op het programma: ledje bij de startknop en de temp-meter en toerenteller aansluiten in de teller bak. natuurlijk moeten ook de velgen nog af, en moet ik de skirtset behandelen met polytrol voordat ik deze ga monteren.
Volgende week heb ik nog 1 of 2 AX-klusdagen dus komt wel goed allemaal
Vandaag de Speaker aan de rechter zijkant in de auto gemaakt, achter het dashboardkastje lag een doorgeknipte draad... Weer vast gesoldeerd en hij doet het nu goed
En vandaag een buizensysteempje met openluchtfilter gemaakt. Filter had ik van fast-eddie nog bedankt! en die heb ik op PVC buizen van 75mm aangesloten, dit paste mooi over het luchtding, en heb ook nergens flexibele stukken hoeven toepassen. Geheel is ingetaped in aluminium tape om zo de koude lucht niet te veel op te warmen in de buis
Man wat een geluid
Verder met een fohn de 'first' stickers en de strepen van de auto gehaald, zowel op de zijkant als op de achterklep, ook het 'injection' logo van de klep gehaald zodat het er allemaal wat strakker uitziet.
Lijmresten heb ik met nagellakremover kunnen verwijderen:
Heb ook de bumpers en spiegels vandaag behandeld met Polytrol, fantastisch spul! Bumpers zijn echt weer enorm mooi zwart helemaal top!
Verder ben ik nog bezig geweest met de velgen die ik heb ligen schoonmaken, eerst wassen, dan ga ik binnenkort de roest verwijderen en spuiten, ze worden wit en ik heb vandaag een bus witte primer en witte verf van motip gehaald.
Voor de volgende klus-dag staat het elektrische gedeelte op het programma: ledje bij de startknop en de temp-meter en toerenteller aansluiten in de teller bak. natuurlijk moeten ook de velgen nog af, en moet ik de skirtset behandelen met polytrol voordat ik deze ga monteren.
Volgende week heb ik nog 1 of 2 AX-klusdagen dus komt wel goed allemaal
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Zo, weekeinde voorbij, vandaag stond weer een AX-klusdag op de planning
Heb weer een hele hoop van het lijstje kunnen doen, en het autootje is steeds dichter bij het doel hoe ik hem wil hebben...
Vandaag in de ochtend o.a. bezig geweest met de velgen te reinigen met de hoge drukspuit:
Alle vuiligheid is er nu gelukkig vanaf, en vanmiddag heb ik een staalborsteltje en polijst dingetje gehaald om de roest te verwijderen, ook heb ik de primer en lak al in bezit dus kan ik aan de slag
Verder heb ik de skirt-set in de polytrol gezet zodat ze net zo mooi zwart zijn als de bumpers:
Hiervoor is inmiddels sika-flex kit in mijn bezit, dus ook deze kunnen er binnenkort tegenaan
Toen ben ik maar begonnen met het verwijderen van de stootstrips aan de bestuurderskant, ben zelf erg tevreden met het resultaat, al was het werk wel wat minder heeft me een paar blaren op de vingertoppen gekost, dus de andere kant moet nog, komt binnenkort wel
Toen toch maar besloten om de temp-meter en toerenteller eens onder handen te nemen, te beginnen met het vervangen van de temp.sensor uit de volcane:
De rechter sensor is uit de first, omdat deze alleen een waarschuwings lampje had, daarom moest ik dus ook extra kabels trekken, maar dat moest ik toch al voor de toerenteller:
De draden heb ik in de motor-ruimte helemaal ingetaped met aluminiumtape tegen warmte en storingen (al boeit dat laatste natuurlijk niet echt )
Na het aanpassen van de toerenteller uit de volcane zelf (van DIS naar verdelerkap compatible) zag de tellerbak er als volgt uit:
En toen ik daar net om 23:00 eindelijk mee klaar was even een testritje gedaan, alles werkt perfect
Zoals je dus ziet op de laatste foto
Heb weer een hele hoop van het lijstje kunnen doen, en het autootje is steeds dichter bij het doel hoe ik hem wil hebben...
Vandaag in de ochtend o.a. bezig geweest met de velgen te reinigen met de hoge drukspuit:
Alle vuiligheid is er nu gelukkig vanaf, en vanmiddag heb ik een staalborsteltje en polijst dingetje gehaald om de roest te verwijderen, ook heb ik de primer en lak al in bezit dus kan ik aan de slag
Verder heb ik de skirt-set in de polytrol gezet zodat ze net zo mooi zwart zijn als de bumpers:
Hiervoor is inmiddels sika-flex kit in mijn bezit, dus ook deze kunnen er binnenkort tegenaan
Toen ben ik maar begonnen met het verwijderen van de stootstrips aan de bestuurderskant, ben zelf erg tevreden met het resultaat, al was het werk wel wat minder heeft me een paar blaren op de vingertoppen gekost, dus de andere kant moet nog, komt binnenkort wel
Toen toch maar besloten om de temp-meter en toerenteller eens onder handen te nemen, te beginnen met het vervangen van de temp.sensor uit de volcane:
De rechter sensor is uit de first, omdat deze alleen een waarschuwings lampje had, daarom moest ik dus ook extra kabels trekken, maar dat moest ik toch al voor de toerenteller:
De draden heb ik in de motor-ruimte helemaal ingetaped met aluminiumtape tegen warmte en storingen (al boeit dat laatste natuurlijk niet echt )
Na het aanpassen van de toerenteller uit de volcane zelf (van DIS naar verdelerkap compatible) zag de tellerbak er als volgt uit:
En toen ik daar net om 23:00 eindelijk mee klaar was even een testritje gedaan, alles werkt perfect
Zoals je dus ziet op de laatste foto
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Nou, ik ben even weg geweest, maar heb niet stilgezeten
Met de AX is in de tussentijd aan klussen niet heel veel gebeurd, maar wat andere dingen betreft wel
Vlak voor mijn vakantie naar Normandie besloot een of ander grijs autootje dat het een goed idee was tegen mijn rechter voorscherm aan te rijden
Resultaat: Kapot rechter voorscherm, bumper los en kapot knipperlicht.
Scherm via marktplaats gevonden voor 15 euro, knipperlicht via hier voor 5. das een voordeel, want de kleine grijze auto was doorgereden
Toen heeft de AX mij super naar normandie gebracht en met 1500 probleemloze km's hebben we een fantastische reis gehad, niks aan de hand wat zie je daar in frankrijk overigens veel AX'en zeg!
tijdens de reis wel gemerkt dat het achteruitrijlicht niet werkt, en het is niet de lamp en ook niet de zekering, dat moet dus nog worden opgelost...
Onderweg hoorde ik nog wel een schrapend geluid in de linkerbochten, bleek het wiel tegen het ruitenwisservloeistof reservoir te zijn, dat was losgekomen bij de aanrijding maar gelukkig kon dat zo weer vastgeklikt worden.
Daarna meteen met de auto met het race-team naar Engeland vertrokken Eerste keer links rijden en op de boot met de AX Ging allemaal super Alleen toen hij daar een week heeft stilgestaan ging het op de terugweg wat minder. Raar irritant rammel-geluid (bleek achteraf de startmotor te zijn die mee bleef lopen) de startmotor ging al draaien bij de accesoiresstand Maar na het loshalen van de startknop werkte alles weer prima, dus waarschijnlijk relais kapot... moet ik binnenkort even gaan kijken.
Heb het nu erg druk met race-team en werk, maar als ik ff vrije tijd heb kan er nog het nodige gebeuren aan de AX
Het hitteschild rammelt trouwens ook, kan ik dat zonder problemen verwijderen nu ik een openluchtfilter heb? of moet dat blijven zitten?
Vertrek naar Normandie, niet zo erg verlaagd als vorige trip
Camping wagentje deel 1
Gezellig buiten kaarten met een lamp erbij, met de AX naast ons
Hoezo veel AX'en in frankrijk? willekeurige parkeerplaats
Camping wagentje deel 1
Zoals de AX nu is met University Racing Eindhoven (URE) Stickers
Met de AX is in de tussentijd aan klussen niet heel veel gebeurd, maar wat andere dingen betreft wel
Vlak voor mijn vakantie naar Normandie besloot een of ander grijs autootje dat het een goed idee was tegen mijn rechter voorscherm aan te rijden
Resultaat: Kapot rechter voorscherm, bumper los en kapot knipperlicht.
Scherm via marktplaats gevonden voor 15 euro, knipperlicht via hier voor 5. das een voordeel, want de kleine grijze auto was doorgereden
Toen heeft de AX mij super naar normandie gebracht en met 1500 probleemloze km's hebben we een fantastische reis gehad, niks aan de hand wat zie je daar in frankrijk overigens veel AX'en zeg!
tijdens de reis wel gemerkt dat het achteruitrijlicht niet werkt, en het is niet de lamp en ook niet de zekering, dat moet dus nog worden opgelost...
Onderweg hoorde ik nog wel een schrapend geluid in de linkerbochten, bleek het wiel tegen het ruitenwisservloeistof reservoir te zijn, dat was losgekomen bij de aanrijding maar gelukkig kon dat zo weer vastgeklikt worden.
Daarna meteen met de auto met het race-team naar Engeland vertrokken Eerste keer links rijden en op de boot met de AX Ging allemaal super Alleen toen hij daar een week heeft stilgestaan ging het op de terugweg wat minder. Raar irritant rammel-geluid (bleek achteraf de startmotor te zijn die mee bleef lopen) de startmotor ging al draaien bij de accesoiresstand Maar na het loshalen van de startknop werkte alles weer prima, dus waarschijnlijk relais kapot... moet ik binnenkort even gaan kijken.
Heb het nu erg druk met race-team en werk, maar als ik ff vrije tijd heb kan er nog het nodige gebeuren aan de AX
Het hitteschild rammelt trouwens ook, kan ik dat zonder problemen verwijderen nu ik een openluchtfilter heb? of moet dat blijven zitten?
Vertrek naar Normandie, niet zo erg verlaagd als vorige trip
Camping wagentje deel 1
Gezellig buiten kaarten met een lamp erbij, met de AX naast ons
Hoezo veel AX'en in frankrijk? willekeurige parkeerplaats
Camping wagentje deel 1
Zoals de AX nu is met University Racing Eindhoven (URE) Stickers
Leuk al die foto's! Ik ken het gevoel, ZOveel AX'en in Frankrijk, zoveel type 1 zelfs...
Relais schijnt bijna nooit kapot te gaan, eerst kijken of er niet onbedoeld stuurstroom op komt? (12 volt lampje op aansluiten )Maar na het loshalen van de startknop werkte alles weer prima, dus waarschijnlijk relais kapot... moet ik binnenkort even gaan kijken.
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Die witte steels komen er onder, maar daar moeten nog even banden op gelegd worden, ga ik binnenkort doen maar nog geen tijd voor gehad, spoiler ga ik wel wit laten.
Verder is er inderdaad een ander 'elektrisch' probleem.
Kwam ik net met veel rook achter, en ik mag van geluk spreken dat ik nederland gehaald heb....
De luchtfilter met alu-tape maakte kortsluiting tussen de bobine stekker en de verdelerkap dikke brandplek nu
Maar even intapen in plastic tape en de stekker van de bobine is nu gesmolten... gelukkig een sloperij op fietsafstand die er voor 5 euro nog een heeft liggen...
Trouwens dat relais bijna niet stuk gaan wil er bij mij na ervaringen met de race-auto van ons race-team niet meer in... noem het 'bad-luck' maar 3 van de 5 relais waren nieuw uit de doos kapot... maar in dit geval had je dus gelijk
Verder is er inderdaad een ander 'elektrisch' probleem.
Kwam ik net met veel rook achter, en ik mag van geluk spreken dat ik nederland gehaald heb....
De luchtfilter met alu-tape maakte kortsluiting tussen de bobine stekker en de verdelerkap dikke brandplek nu
Maar even intapen in plastic tape en de stekker van de bobine is nu gesmolten... gelukkig een sloperij op fietsafstand die er voor 5 euro nog een heeft liggen...
Trouwens dat relais bijna niet stuk gaan wil er bij mij na ervaringen met de race-auto van ons race-team niet meer in... noem het 'bad-luck' maar 3 van de 5 relais waren nieuw uit de doos kapot... maar in dit geval had je dus gelijk
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Nou, flinke elektro-problemen gehad dus
Maar vanavond weer een stuk wezen rijden! en hij doet ut weer !
Heel erg fijn om weer een stuk met de AX te rijden.
Probleem was: veeeeeel rook... het probleem was in engeland dus inderdaad niet opgelost.
Het was de luchtfilter buis, die met zijn alu-folie contact (kortsluiting dus) maakte tussen een kabel vande Bobine (12V) en de behuizing van de verdelerkap (GND)
Daardoor een groot gedeelte van de kabelboom weggesmolten en een kapot contactslot.
Maar hij doet het dus weer
Maar vanavond weer een stuk wezen rijden! en hij doet ut weer !
Heel erg fijn om weer een stuk met de AX te rijden.
Probleem was: veeeeeel rook... het probleem was in engeland dus inderdaad niet opgelost.
Het was de luchtfilter buis, die met zijn alu-folie contact (kortsluiting dus) maakte tussen een kabel vande Bobine (12V) en de behuizing van de verdelerkap (GND)
Daardoor een groot gedeelte van de kabelboom weggesmolten en een kapot contactslot.
Maar hij doet het dus weer
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
lol
was op dat moment bijna te laat op m'n werk dus zodoende...
wel grappig dat ik gespot ben
Ik heb trouwens die dag zelf bij ons in de personeelsgarage (IKEA) ook nog een gave AX gezien. donkergroen, mooie skirts en lichtmetaal eronder. Heb hem daar nog nooit eerder gezien en staat ook niet in het kenteken register. volgens de RDW site heeft deze eigenaar hem ook pas 2 maanden ongeveer...
iemand van hier? zal anders als ik hem nog eens zie staan wel eens een briefje onder de ruitenwisser doen.
was op dat moment bijna te laat op m'n werk dus zodoende...
wel grappig dat ik gespot ben
Ik heb trouwens die dag zelf bij ons in de personeelsgarage (IKEA) ook nog een gave AX gezien. donkergroen, mooie skirts en lichtmetaal eronder. Heb hem daar nog nooit eerder gezien en staat ook niet in het kenteken register. volgens de RDW site heeft deze eigenaar hem ook pas 2 maanden ongeveer...
iemand van hier? zal anders als ik hem nog eens zie staan wel eens een briefje onder de ruitenwisser doen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Morgenochtend gaan eindelijk de witte steelies erop
Heb naafkapjes geregeld van een berlingo (zwarte met de chevrons erop ) en die worden aangepast van 4 naar 3-gaats
Verder ben ik eruit dat ik nog zeker en witten type1 motorkap en grille wil, dus een motorkap met de chevron aan de bestuurderskant en een grille met 2 spijlen. Verder wil ik ook oranje knipperlichten in plaats van witte. Vind ik er allemaal net wat mooier uitzien dan bij de type 2.
Vanbinnen moet er nog een keer een GT of GTI interrieur komen met volledige deurpanelen en plek om de knopjes in te verwerken voor de elektrische ramen.
De ramen servo's en CV moet ook nog worden ingebouwd, maar dat heb ik hier compleet liggen.
En als al die dingen gedaan zijn, en ik heb dan nog tijd dan wil ik wel ooit een dakraampje installeren misschien...
Maar eerst morgen de steelies en naafkapjes.
Verder heb ik trouwens van de week de kapjes bij de deurhendel erop gezet, staat ook veel mooier bij een witte AX vind ik...
En ik heb de afgelopen dagen:
- Achteruitrijlicht gefixt
- Panneel bijrijderskant vervangen ivm Schade aanrijding
- lichtunit rechtsachter vervangen ivm Schade loshalen
- Stootstrips weghalen
- Startknop opnieuw aansluiten ivm elektrische problemen die geweest waren
Heb naafkapjes geregeld van een berlingo (zwarte met de chevrons erop ) en die worden aangepast van 4 naar 3-gaats
Verder ben ik eruit dat ik nog zeker en witten type1 motorkap en grille wil, dus een motorkap met de chevron aan de bestuurderskant en een grille met 2 spijlen. Verder wil ik ook oranje knipperlichten in plaats van witte. Vind ik er allemaal net wat mooier uitzien dan bij de type 2.
Vanbinnen moet er nog een keer een GT of GTI interrieur komen met volledige deurpanelen en plek om de knopjes in te verwerken voor de elektrische ramen.
De ramen servo's en CV moet ook nog worden ingebouwd, maar dat heb ik hier compleet liggen.
En als al die dingen gedaan zijn, en ik heb dan nog tijd dan wil ik wel ooit een dakraampje installeren misschien...
Maar eerst morgen de steelies en naafkapjes.
Verder heb ik trouwens van de week de kapjes bij de deurhendel erop gezet, staat ook veel mooier bij een witte AX vind ik...
En ik heb de afgelopen dagen:
- Achteruitrijlicht gefixt
- Panneel bijrijderskant vervangen ivm Schade aanrijding
- lichtunit rechtsachter vervangen ivm Schade loshalen
- Stootstrips weghalen
- Startknop opnieuw aansluiten ivm elektrische problemen die geweest waren