Kan me van Kees (slalombx) herrinneren dat hij zei dat hij met z'n opleiding ook moest leren om een band met de hand op een velg te krijgen. Geen idee hoe dat gaat maar het is mogelijk.
En anders heb je ook nog demonteerbare velgen
Maar goed... voor die paar euro wat het kost om ze er omheen te laten leggen zou ik niet gaan tobben...
MBa@NL wrote:Kan me van Kees (slalombx) herrinneren dat hij zei dat hij met z'n opleiding ook moest leren om een band met de hand op een velg te krijgen. Geen idee hoe dat gaat maar het is mogelijk.
En anders heb je ook nog demonteerbare velgen
Maar goed... voor die paar euro wat het kost om ze er omheen te laten leggen zou ik niet gaan tobben...
Het ouderwetse omslaan gebeurd niet veel meer, maar het kan wel, al is het een kutklus.
En via autobandenmarkt kun je de banden ook laten leveren bij een bedrijf bij je in de regio die ze er voor je omleggen hoor!
Heb ook goede ervaringen met autobandenmarkt (Delti), snelle en goede levering!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Weet niet hoeveel het kost om ze bij een garage te dumpen, maar weet wel dat het behoorlijk snel was afgeleverd. Je moet alleen niet hoeven bellen, je zit altijd met een duitser aan de lijn die geen engels kan. En de "Nederlander" die ze zouden hebben is altijd lunchen ...
Voor de rest snelle levering en ben in het bezit van enkele "goede" vrienden
Als ik niet op slicks had gestaan en had nog banden gehad had ik ze zeker via autobandenmarkt besteld maar moet volgend weekend gewoon 100% zeker banden hebben en aangezien ik alleen de zondagen vrijheb ook geen tijd om ze weg te brengen heb ik ze bij een lokale bandenboer besteld en kan ik ze vrijdag voordat ik ga werken laten monteren.
Het gaat om een setje Kuhmo's KU31 waar ik op rallye.nl goede verhalen over hoorde ook op circuit en ze kosten wat minder wat met dit gebruik ook een groot voordeel is.
Browny wrote:Perfect juist vind ik. Witte steelies staan goed onder zwart..
Nee, te groot contrast vind ik het. Marco (MNM) heeft(had?) het ook onder z'n Volcane sinds de frikandellenmeeting maar daar vond ik het dan weer mooi. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft dat hij geen enkele stikker of striping heeft en dat z'n skirts ook helemaal glad en zwart zijn. Kan dat het zijn?
Voor slicks heb je eigenlijk ook goed asfalt nodig. Gewoon ff flink warmrijden en dan de rotondes pakken van Nieuwegein richting Lopik, bij die motortoko langs e.d. Das pas gummen!
vergeet ook niet dat je huidige onderstel niet in staat is de slicks ten volle te benutten. Voor echte slicks moet je nl een kneiterhard onderstel hebben. Nog harder als wat ik er nu onder ga zetten eigenlijk.
Zo gauw je op slicks gaat rijden verleg je nl eigenlijk de functies van het onderstel. Uit het onderstel hoeft dan nl niet echt grip meer gehaalt te worden en kun je volledig voor wegligging gaan. Grip haal je nl meer dan voldoende uit je banden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Mee eens, mijn tip kwam van Grietje en heb dus voor bijna noppes nieuwe bandjes onder de Mini. Maar je moet ze er wel zelf willen omleggen, hoe dat werkt met die garages weet ik niet. Maar 15" gaat wel makkelijker dan 14". 12" zoals bij de Mini is gewoon even klooien, maar mijn eerste keer heb ik geen schade getrokken
oh, zelf omleggen "thuis" of "op locatie" ? heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Autobanden markt levert ook gewoon aan bedrijven, dan kost het je 10 - 15 euro per band extra voor monteren en balanceren. Werkte bij mij ook prima bij de keef.
Maar als je de gelegenheid hebt om die apparaten te gebruiken kan je je dus weer 4x15 euro besparen door het zelf te doen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja onderstel stelt niet veel voor maar het verbaast me nog hoe die presteerd met warme banden(op circuit)
Vandaag nieuwe bandjes laten monteren ziet er goed uit!
wel viel me 1 ding op dat er 1 veer gebroken is :O maar al even waarschijnlijk de reden waardoor hij toen ik hem kocht al iets trok, vind het heel erg dat de kwikfit er bij het uitlijnen niet achtergekomen is!
Verder reed de auto niet lekker op die nieuwe banden, achterkant had 0.0 grip, na de bandenspanning naar normale waardes(waren veelste hard) gebracht te hebben, reed het al stuk beter, hopen dat het door het laagje op de nieuwe banden komt.
verder vroeg ik me af of me achteras wel goed zat(bij de powerflex rubbers) zal zo even foto's uploaden.
heb ook blijkbaar met die gebroken veer op zandvoort gereden en eerlijk gezecht echt geen last van gehad(snap het echt niet dat hij niet scheefhangt of scheeftrekt) aangezien ik regelmatig met 170 vol in de remmen ga en hij blijft netjes sporen.