aanlopende distributieriem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
aanlopende distributieriem
bij monteren distributieriem kwam ik er de eerste keer achter dat hij tegen de kop van de motor aan kwam.
Daarna opnieuw gelegd, een stuk verder er vanaf.
Kan zo'n ding nog vanzelf dichterbij gaan rollen? Of is het wel zo gemaakt dat het nu op z'n plaats blijft?
Daarna opnieuw gelegd, een stuk verder er vanaf.
Kan zo'n ding nog vanzelf dichterbij gaan rollen? Of is het wel zo gemaakt dat het nu op z'n plaats blijft?
-
- AX liefhebber
WYD wrote:Een distributieriem zal niet verschuiven als deze goed gemonteerd is en op de juiste spanning staat.
V-snaar iets opspannen en met draaiende motor WD40speciaal spuitbusje voor V-snaren(is van die reeks net zoals de remmenreiniger van Motip) er overheen nevelen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
WD40 op de V-snaar nevelen is absoluut uit den boze!!
Ik mag toch aannemen dat iedereen wel weet dat WD40 ook een smerende werking heeft?
En wat wil je bij een snaar-poelie overbrenging nu juist NIET? Dat 'ie slipt dus!
Ik mag toch aannemen dat iedereen wel weet dat WD40 ook een smerende werking heeft?
En wat wil je bij een snaar-poelie overbrenging nu juist NIET? Dat 'ie slipt dus!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Tis zelfs een prima smeermiddel. Ik gebruik het op de ketting van mn motor. Werkt perfect!WYD wrote:WD40 een smerende werking? WD40 maakt vastzittende onderdelen los en is een prima ontvetter. Bij mijn weten is het echter geen smeermiddel.
Serieus. WD40 tegen het piepen van je v-snaar.... Ik zou gewoon motorolie gebruiken dan, das goedkoper. Als de boel schoon is en op de juiste spanning piept er niets.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
WD40 zit een mooie weekmaker in, word de riem alleen maar zachter van.MNM(tm) wrote:WD40 op de V-snaar nevelen is absoluut uit den boze!!
Nu even ontopic: Zit de spanrol er wel recht erop?
Altijd meer PK's dan jou!
even on topic: is al opgelost hoor opnieuw leggen en het probleem was opgelost, motor heeft zelfs al gelopenBas_S wrote:WD40 zit een mooie weekmaker in, word de riem alleen maar zachter van.MNM(tm) wrote:WD40 op de V-snaar nevelen is absoluut uit den boze!!
Nu even ontopic: Zit de spanrol er wel recht erop?