stotteren eerste start en vol gas vijfde versnelling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
stotteren eerste start en vol gas vijfde versnelling
laatste weken heeft mijn autootje s'ochtends een beetje een ochtend humeur.
met wegrijden stottert/hapert hij heel even een beetje.
als ik op de snelweg rijd en boven de 100 kom in de 5 en dan de gaspedaal helemaal naar beneden trap, stottert hij 1 a 2 keer flink en dan 8a9 van de 10 keer brand het voor gloei lampje die daarna snel weer uitgaat.
daarna kan ik vol gas rijden zonder problemen
waar kan dit aan liggen?
als tip van Raoel heb ik mijn injectiehuis schoonmaken deze is echter nog niet heel smerig maar kan wel een beurt gebruiken.
met wegrijden stottert/hapert hij heel even een beetje.
als ik op de snelweg rijd en boven de 100 kom in de 5 en dan de gaspedaal helemaal naar beneden trap, stottert hij 1 a 2 keer flink en dan 8a9 van de 10 keer brand het voor gloei lampje die daarna snel weer uitgaat.
daarna kan ik vol gas rijden zonder problemen
waar kan dit aan liggen?
als tip van Raoel heb ik mijn injectiehuis schoonmaken deze is echter nog niet heel smerig maar kan wel een beurt gebruiken.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
het probleem bij mij is echter dat de ochtend start 5 van de 10 keer met stotteren is en dan maar heel even.
het grootste probleem is toch echter het stotteren op de snelweg weg in de 5.
zolang ik de pedaal niet helemaal naarbeneden trap is er geen probleem.
pas als het pedaal op de bodem zit en ik iig boven de 100 rij stotterd hij 1 a 2 keer hevig en begint 8/9 van de 10 keer het motorlampje te branden.
daarna ondervind ik geen problemen meer.
ik kan dan weer wat minder gas geven en weer volgas gaan zonder enige gestotter.
bij mij zijn er geen aanwijzingen van een probleem met de koppakking.
bekende problemen aan mijn auto zijn(msichien dat hier de link ligt):
met veelste warm weer 30 graden en meer en zeer warme lucht.
als ik dan 120 of meer constant rij is de kans zeer groot dat mijn temp lampje begint te branden. bij 120 of minder geen probleem.
doe ik alle ramen open, verwarming op warm en hoogste stand zodat de warmte uit mijn auto blaast dan kan ik zo hard rijden als ik wil.
(thermostaat is vervangen)
verder heb ik een lekke uitlaat.
wel merk ik dat mijn auto wat minder vermogen heeft. en met moeite naar de 145 gaat en dan ook niet meer harder gaat.
normaal haal ik met gemak de 150 en hoger.
het grootste probleem is toch echter het stotteren op de snelweg weg in de 5.
zolang ik de pedaal niet helemaal naarbeneden trap is er geen probleem.
pas als het pedaal op de bodem zit en ik iig boven de 100 rij stotterd hij 1 a 2 keer hevig en begint 8/9 van de 10 keer het motorlampje te branden.
daarna ondervind ik geen problemen meer.
ik kan dan weer wat minder gas geven en weer volgas gaan zonder enige gestotter.
bij mij zijn er geen aanwijzingen van een probleem met de koppakking.
bekende problemen aan mijn auto zijn(msichien dat hier de link ligt):
met veelste warm weer 30 graden en meer en zeer warme lucht.
als ik dan 120 of meer constant rij is de kans zeer groot dat mijn temp lampje begint te branden. bij 120 of minder geen probleem.
doe ik alle ramen open, verwarming op warm en hoogste stand zodat de warmte uit mijn auto blaast dan kan ik zo hard rijden als ik wil.
(thermostaat is vervangen)
verder heb ik een lekke uitlaat.
wel merk ik dat mijn auto wat minder vermogen heeft. en met moeite naar de 145 gaat en dan ook niet meer harder gaat.
normaal haal ik met gemak de 150 en hoger.
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Ik krijg het gevoel van "combinatie van factoren"...
Koelvloeistoflampje: als je geen KVS lekkage hebt, kan het evt duiden op een probleem in een van de contacten -> die kunnen we wel nagaan zaterdag...
Stotteren: benzineaanvoer, luchtaanvoer en ontsteking controleren..
En wat fijn dat je geen aanwijzingen hebt van koppakking-problemen
Koelvloeistoflampje: als je geen KVS lekkage hebt, kan het evt duiden op een probleem in een van de contacten -> die kunnen we wel nagaan zaterdag...
Stotteren: benzineaanvoer, luchtaanvoer en ontsteking controleren..
En wat fijn dat je geen aanwijzingen hebt van koppakking-problemen
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Ja, overal kan prut in komen.... Je kunt hem gelukkig gewoon vanbinnen schoonspoelen.kleutscher wrote:de ouders van een vriend van mij hadden ooit een soort gelijk probleem met het kvs lampje. bij hun was de radiateur een beetje dichtgeslibt.
kan dit?
Riem zit erop en is gespannen.idd gelukkig geen aanwijzingen met de koppakking.
hoe staat het met je image?
Tijdje bezig geweest met de deksels die erop zitten terug te duwen. Uiteindelijk dynamo eraf gehaald, toen werkte het geheel heel prettig mee opeens
Toen werd het donker.. en nu al 2 dagen niks ivm drukte..
Morgen even afmaken hoor
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact: