Ik weet dat er al een draadje is over deze topic maar dat helpt mij niet.
Mijn radio zat eerst in een BX.Alles aangesloten met kabelschoentjes
ipv iso blok.
Mijn AX heeft maar twee draden, een gele en een grijze.
Wat is wat?
Vrij op de radio, Ground ,antenna ,12V+ en 12V+ memory.
Wat sluit ik waar op aan zonder dat de 20 amp ( F8 ) zekering doorbrand?
Ik heb geen boekjes bij de auto
Meten is weten. Je hebt waarschijnlijk te maken met een plus en een min. Multimeter eraan en klaar
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
je kan beter een iso blokje kopen (paar euro) en die monteren. Feit blijft dat je moet meten, maar dat kan ook met een lampje; sluit lampje aan op aarde (ergens aan het frame) en kijk welke draad de plus is
Koop gewoon een iso blok is een erg eenvoudig antwoord.
Alle draden van mijn radio hebben kabelschoentjes!
Het antwoord van Joost helpt teminste wel.
Bedankt Joost
Jooch wrote:Ah joh, als hij geen iso stekker wil, moet hij weten. De gele is inderdaad de massa en de grijze is de plus.
Ik heb ook kroonsteentje gebruikt i.p.v een iso stekker, anders moest ik wachten op de volgende dag
Dan vervalt dus wel je garantie op de radio... Je moet dan namlijk de iso stekker eraf knippen. Tenzij je clipjes koopt om die op de iso stekker te schuiven, maarja dan kan je weer net zo goed gelijk een compleet iso blokje kopen
Kakelbont wrote:Dan vervalt dus wel je garantie op de radio... Je moet dan namlijk de iso stekker eraf knippen. Tenzij je clipjes koopt om die op de iso stekker te schuiven, maarja dan kan je weer net zo goed gelijk een compleet iso blokje kopen
Haha, nou maak je maar niet druk hoor, die zat er bij mij zowieso al niet meer op.
je kan beter een iso blokje kopen (paar euro) en die monteren. Feit blijft dat je moet meten, maar dat kan ook met een lampje; sluit lampje aan op aarde (ergens aan het frame) en kijk welke draad de plus is
dat werkt ja.. tenzij hij kortsluiting heeft, want dan staat er ook + op het frame
ik stem ook voor een ISO-stekkertje. is ff wat werk, maar in de toekomst altijd makkelijk, en je hebt ook nooit gezeik met losvallende stekkertjes enzo. zie m'n wie=wie >> heb de draadjes (stroomtoevoer, speakerkabel, enz.) gewoon aan een ISO gesoldeerd, netjes met krimpkousjes. werkt perfect.
Heb alleen een nieuwe + moeten trekken voor m'n radio omdat de stroom eraf ging als het contact uit ging.
dan kun je je radio altijd inschakelen. ook zonder contact.
Is er ook een mogelijkheid om een contactdraad aan te leggen zodat de radio automatisch uitschakelt als je de auto uit zet? Nu heb ik de voedingskabel en contactkabel van de radio beide op +12V aangesloten.
Tuurlijk is dat mogelijk, je zal alleen even moeten zoeken naar een draad waar stroom op komt te staan bij contact, je zult dan waarschijnlijk ergens bij het dashboard/contactslot moeten zoeken