Hitteschild verwijderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Hitteschild verwijderen
Hierbij even de volgende vraag:
Kan het kwaad om het hitteschild te verwijderen uit de auto?
Wat uitleg: Mijn hitteschild is geroest bij 2 van de 3 bouten en rammelt (best wel goed hoorbaar zeg maar....)
Ik heb een openluchtfilter waardoor de slang die aan het hitteschild zou moeten zitten er toch niet meer zit.
Dient dit schild nog enige andere functie dan het voeren van warme lucht naar het originele luchtfilter? bijv bescherming van andere onderdelen tegen hitte, of kan dit zonder problemen worden losgedraaid en weggelaten onder de motorkap?
Alvast bedankt!
Kan het kwaad om het hitteschild te verwijderen uit de auto?
Wat uitleg: Mijn hitteschild is geroest bij 2 van de 3 bouten en rammelt (best wel goed hoorbaar zeg maar....)
Ik heb een openluchtfilter waardoor de slang die aan het hitteschild zou moeten zitten er toch niet meer zit.
Dient dit schild nog enige andere functie dan het voeren van warme lucht naar het originele luchtfilter? bijv bescherming van andere onderdelen tegen hitte, of kan dit zonder problemen worden losgedraaid en weggelaten onder de motorkap?
Alvast bedankt!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Als je het niet erg vindt heb ik mijn portie aluminium tape voorlopig wel weer even gehadBas_S wrote:Als je hem weghaalt even van die Aluminium tape halen bij de bouwmarkt om over je vulpijp te plakken.
Wat een rommel :P
Maareh, ik ga morgen maar eens op de sloop kijken hier in de buurt, kan ik gelijk kijken of ik nog wat anders leuks vind...
Je kan ook zoeken naar zon hitteschild die aan het boutje van de ventilator zit. (rechthoekig plaatje, loopt langs de vulpijp omhoog)
Weet alleen niet in welke AXen die nou wel of niet zitten. Dan kan dat normale hitteschild zo weg.
Weet alleen niet in welke AXen die nou wel of niet zitten. Dan kan dat normale hitteschild zo weg.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
jij weet gelukkig ook nog niet alles..
er zijn hier mensen met andere ervaringen!
*steekt zn hand op als iemand met ervaring van een gesmolten vulpijp*
gewoon je vulpijp zoiezo intapen met van dat aluminium tape, en het liefst een type2 hitteschildje erop die zijn beter als de type 1 en rammelen tenminste niet zo irritant
er zijn hier mensen met andere ervaringen!
*steekt zn hand op als iemand met ervaring van een gesmolten vulpijp*
gewoon je vulpijp zoiezo intapen met van dat aluminium tape, en het liefst een type2 hitteschildje erop die zijn beter als de type 1 en rammelen tenminste niet zo irritant
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
zoals het hitteschildje dat Rio van een nummerplaat gemaakt heeft zoals hierbovenstaand heb ik het standaard al (dit betreft een Ax Furio uit 1994).
naast dit heb ik nog aluminiumfolie geplakt over het blote gedeelte van de hals,
maar nu ik nadenk lijkt het mij dat het juist beter warmte geleid en de vulhals sneller kan smelten doordat het folie erop zit, toch ?
zowiezo is het uiterst verstandig om een hitteschildje te hebben, een hitteschildje dat op je spruitstuk zit zonder luchtbuis kun je uit een GTI halen, of sommige peug 106'jes en ik dacht ook saxo's.
pas overigens op met het losdraaien als het verroest is, kans dat zo'n boutje breekt is groot (spreekt uit ervaring)
naast dit heb ik nog aluminiumfolie geplakt over het blote gedeelte van de hals,
maar nu ik nadenk lijkt het mij dat het juist beter warmte geleid en de vulhals sneller kan smelten doordat het folie erop zit, toch ?
zowiezo is het uiterst verstandig om een hitteschildje te hebben, een hitteschildje dat op je spruitstuk zit zonder luchtbuis kun je uit een GTI halen, of sommige peug 106'jes en ik dacht ook saxo's.
pas overigens op met het losdraaien als het verroest is, kans dat zo'n boutje breekt is groot (spreekt uit ervaring)
Spreken is goud, Ductape is zilver.