Grietje
Moderator: webmasters
Als ik dan zo nieuwsgierig mag zijn, wat doet je toerenteller?
Sinds ik namelijk een tellerbak met toerenteller heb voor de 1.1 heb ik de losse toerenteller bij m'n vader ingebouwd (Audi 80 '83, dus carb). Als je bijvoorbeeld op 3000 toeren zit en het gas vol intrapt zit je ter plekke op 3500 toeren en laat je het gas weer los daalt ie weer ter plekke een paar honderd toeren.
Weet ook niet echt wat dat moet betekenen, weet wel dat de koppelingsplaat een beetje op is (voet op pedaal laten leunen en hij laat al los
Sinds ik namelijk een tellerbak met toerenteller heb voor de 1.1 heb ik de losse toerenteller bij m'n vader ingebouwd (Audi 80 '83, dus carb). Als je bijvoorbeeld op 3000 toeren zit en het gas vol intrapt zit je ter plekke op 3500 toeren en laat je het gas weer los daalt ie weer ter plekke een paar honderd toeren.
Weet ook niet echt wat dat moet betekenen, weet wel dat de koppelingsplaat een beetje op is (voet op pedaal laten leunen en hij laat al los
tsja, het blijft een GTcarb nu he.. dus kan best datje module/bobine combinatie ermee uitgescheden is..
nu kan je de bobine gelukkig vrij makkelijk doormeten de module weet ik ff niet meer uit mn hoofd hoe dat moest..
overigens hoort er een condensator aangesloten te zijn, vanaf je bobine een klein draadje met 1 stekkertje dat naar een zwart blokje bij de bobine gaat.. als die stuk is blijf je ze doorblazen..
verdfer moet ik zeggen dat je carb het best goed deed maar ik zou m wel eens willen rijden zonder veerpootbrug, volgens mij is hij dan een stuk stabieler! (hier gaan reacties op komen denk )
nu kan je de bobine gelukkig vrij makkelijk doormeten de module weet ik ff niet meer uit mn hoofd hoe dat moest..
overigens hoort er een condensator aangesloten te zijn, vanaf je bobine een klein draadje met 1 stekkertje dat naar een zwart blokje bij de bobine gaat.. als die stuk is blijf je ze doorblazen..
verdfer moet ik zeggen dat je carb het best goed deed maar ik zou m wel eens willen rijden zonder veerpootbrug, volgens mij is hij dan een stuk stabieler! (hier gaan reacties op komen denk )
denk id dat je wel wat meer grip zal creeren ja .
Maar dat je toerenteller raar doet zegt niks over je bobine. Alleen over het feit dat er iets niet goed wordt aangestuurt om je motor op toeren te kunnen houden.
Als een bobine stuk is dan doet ie over het algemeen niks meer. Ik verdenk je ontstekingsmodule. Die moet nl de hele flikkerse boel goed aansturen.
Maar dat je toerenteller raar doet zegt niks over je bobine. Alleen over het feit dat er iets niet goed wordt aangestuurt om je motor op toeren te kunnen houden.
Als een bobine stuk is dan doet ie over het algemeen niks meer. Ik verdenk je ontstekingsmodule. Die moet nl de hele flikkerse boel goed aansturen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
het is simpeler om gewoon toe te geven, je koppeling slipt!Pgoddijn wrote:Koppeling is wel aan het eind, maar je hoort het toerental niet omhoog schieten ofzo, dat loopt gewoon rustig op. Als ik namelijk dat toerental in z'n vrij aangeef hoor je wel het verschil.q01z wrote:peter, dan is de koppeling gewoon zover op dat hij slipt als je gasgeeft..
Ja ho, wacht ff, de motor blijft wel op toeren!!!denny wrote:denk id dat je wel wat meer grip zal creeren ja .
Maar dat je toerenteller raar doet zegt niks over je bobine. Alleen over het feit dat er iets niet goed wordt aangestuurt om je motor op toeren te kunnen houden.
Als een bobine stuk is dan doet ie over het algemeen niks meer. Ik verdenk je ontstekingsmodule. Die moet nl de hele flikkerse boel goed aansturen.
De toerenteller valt gewoon uit -> krijgt geen signaal meer!
En hij reageerd niet op het gas, maar blijft super mooi en regelmatig draaien (en langzaam afzakken in toeren en sneheid). Ik kan alleen geen gas geven....
maar ik ga alles eens bekijken!! Hoeveel weerstand moest de bobine hebben?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Deed ik, en het geeft nog steeds geen antwoord.q01z wrote:het is simpeler om gewoon toe te geven, je koppeling slipt!Pgoddijn wrote:Koppeling is wel aan het eind, maar je hoort het toerental niet omhoog schieten ofzo, dat loopt gewoon rustig op. Als ik namelijk dat toerental in z'n vrij aangeef hoor je wel het verschil.q01z wrote:peter, dan is de koppeling gewoon zover op dat hij slipt als je gasgeeft..
Hoe dan ook, wel duidelijker dat de toerenteller zelf dood valt maar dat je toeren zelf niet wegvallen. Ook vreemd dat het vermogen weg is, zou namelijk een beveiliging moeten zijn (bijv. bij oververhitting) maar je krijgt hier geen melding van (toch?). Waarom ie uitvalt als je remt kan ik ook geen woord over zeggen, ik neem aan dat je dan je koppeling ook indrukt.
En toen hadden wij er thuis een nieuwe aanwinst bij !
Een oldtimer, uit 1968....
En met een kenteken beginnend met een W
haha, een aanhangwagen dus, en wel een paardentrailertje!!!
Mams in een gekke bui, we wouden opstap met ons paard dit weekend maar de vrouw waar mjn pony staat heeft nog steeds geen trailer, en eentje op zon korte termijn huren bleek moeilijk (en duur!)
Dus mams ging marktplaats afstruinen voor een trailer te huur van particulier...
Stuit ze op deze goedkope oldtimer trailer
Merk Hapert, bouwjaar 1968, maar aantal jaar geleden grondig aangepakt en onlangs voorzien van een nieuwe hardhouten bodem. Niet perfect, maar voor ons meer dan goed genoeg!
En hijs lichtlbauw met wit Ik ben mams heel dankbaar, nu kan ik gaan en staan met pony en hoef ik niet meer door het verkeer om bij het bos te komen.
Een oldtimer, uit 1968....
En met een kenteken beginnend met een W
haha, een aanhangwagen dus, en wel een paardentrailertje!!!
Mams in een gekke bui, we wouden opstap met ons paard dit weekend maar de vrouw waar mjn pony staat heeft nog steeds geen trailer, en eentje op zon korte termijn huren bleek moeilijk (en duur!)
Dus mams ging marktplaats afstruinen voor een trailer te huur van particulier...
Stuit ze op deze goedkope oldtimer trailer
Merk Hapert, bouwjaar 1968, maar aantal jaar geleden grondig aangepakt en onlangs voorzien van een nieuwe hardhouten bodem. Niet perfect, maar voor ons meer dan goed genoeg!
En hijs lichtlbauw met wit Ik ben mams heel dankbaar, nu kan ik gaan en staan met pony en hoef ik niet meer door het verkeer om bij het bos te komen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
GT leeft ook nog steeds
Hij is alleen niet meer zo gemeen
wel lekker vies
Met nieuwe ruitenwisser (en dat wist goed, thanx Cindy voor de tip!)
En de 306 heeft een trekhaak
Hij is alleen niet meer zo gemeen
wel lekker vies
Met nieuwe ruitenwisser (en dat wist goed, thanx Cindy voor de tip!)
En de 306 heeft een trekhaak
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
afneembeer ja en ja hij lijkt een beetje voor de trekhaak te zitten (foto zittend genomen) maar daar ga ik hem er niet voor afhalen hoor
Als je staat valt het wel mee alhoewel je heeeeeeeeeel misschien de F voor een E kan aanzien, maar goed, ik wacht het even af en mocht het een probleem zijn demonteer ik hem als ik hem niet gebruik
Als je staat valt het wel mee alhoewel je heeeeeeeeeel misschien de F voor een E kan aanzien, maar goed, ik wacht het even af en mocht het een probleem zijn demonteer ik hem als ik hem niet gebruik
Last edited by grietje on SunAug09, 2009 7:30:31 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Owh, die kruisjes zaten er nog op van de slalom paar keer terug!
Had marc gemaakt voor de porsche en toen maar op mijn mistlampen geplakt, breken ze niet als ik een pion meeneem
En booskijkerkap is verkocht he, dus deze blijft er voorlopig opliggen :P
Michel zegt net dat chevron in t midden mooi is vanwege de ruitenwisser Maar goed, type 1 zwarte motorkappen zijn niet zo makkelijk te vinden he!
Had marc gemaakt voor de porsche en toen maar op mijn mistlampen geplakt, breken ze niet als ik een pion meeneem
En booskijkerkap is verkocht he, dus deze blijft er voorlopig opliggen :P
Michel zegt net dat chevron in t midden mooi is vanwege de ruitenwisser Maar goed, type 1 zwarte motorkappen zijn niet zo makkelijk te vinden he!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).