Wiellagers voorzijde
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wiellagers voorzijde
Mijn witte 1.0 AX met organr 5993 heeft versleten voorwiellagers en nu ben ik op zoek naar nieuwe maar ik heb geen idee welke ik moet hebben. Volgens onderdelendirect.nl zijn er 2 soorten, namelijk tot organr 5277 en daarna is er een andere geleverd maar daar kan ik geen gegevens over terugvinden (misschien is dit alleen voor de 1.1-1.4 modellen.)
Bij onderdelendirect.nl kan ik de volgende maten vinden.
Bestelnr: W600334
Tot chassisnummer 5277
Hoogte (mm) 32,00
Binnendiameter [mm] 35,00
Buitendiameter [mm] 66,00
en het andere lager staan geen maten bij of verdere info
Bestelnr: W601306
Via service.Citroën.com kom ik er niet aan uit aangezien daar totaal geen afmetingen bijstaan. Wie kan me in de goede richting helpen?
Bij onderdelendirect.nl kan ik de volgende maten vinden.
Bestelnr: W600334
Tot chassisnummer 5277
Hoogte (mm) 32,00
Binnendiameter [mm] 35,00
Buitendiameter [mm] 66,00
en het andere lager staan geen maten bij of verdere info
Bestelnr: W601306
Via service.Citroën.com kom ik er niet aan uit aangezien daar totaal geen afmetingen bijstaan. Wie kan me in de goede richting helpen?
-
- AX liefhebber
Al die moeite voor een versleten wiellager..? Die is gek...Guido_AXGT wrote:Zou je niet gewoon 2 andere veerpoten van de sloop halen?
Bovendien weet je daarvan ook niet hoe de lagers zijn, toch..?!?
Gewoon een wiellager vernieuwen, da's de moeite niet.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- AX liefhebber
excuus aad!Rock's wrote:q01z wrote:past niet, verkeer de fussee dikteRock's wrote:Mocht je toch een paar andere voorpoten willen proberen .... ik heb nog een set van een 96er AX (ook een 1.0)
Niet goed... geld terug
93er en 96er hebben toch dezelfde dikte ?
je hebt gelijk, ik dacht dat die van hem ouder was
Lagers en delen van de wielophanging zijn echt dingen die ik nooit bij de sloop zal halen, zo duur zijn die onderdelen voor ax-jes toch niet.Guido_AXGT wrote:Zou je niet gewoon 2 andere veerpoten van de sloop halen?
De voorpoten moeten er toch onderuit, dus dat is het proberen waard. Zeker met die garantieRock's wrote:Mocht je toch een paar andere voorpoten willen proberen .... ik heb nog een set van een 96er AX (ook een 1.0)
Niet goed... geld terug
Ik zal je een PB sturen.
-
- AX liefhebber
Das helemaal correct. Het is alleen hier in de buurt vrij normaal dat zodra er een AX binnenkomt hij direct van zn motor en en andere schadelijke stoffen ontdaan wordt en direct opgestapeld wordt. Alles van voor 1997 is simpel weg binnen 1 uur totaal waardeloos. Stelletje barbaren hierGuido_AXGT wrote:Als op een sloop een AX met een lage km-stand staat, pak ik daar toch mooi de lagers en delen van de wielophanging van, maar da's mooi dat je het laat liggen, blijft er des te meer voor mij over
Zo slecht is Franse meuk nou ook weer niet
zonde... andere sloop zoeken dan maar?reg10 wrote:Das helemaal correct. Het is alleen hier in de buurt vrij normaal dat zodra er een AX binnenkomt hij direct van zn motor en en andere schadelijke stoffen ontdaan wordt en direct opgestapeld wordt. Alles van voor 1997 is simpel weg binnen 1 uur totaal waardeloos. Stelletje barbaren hierGuido_AXGT wrote:Als op een sloop een AX met een lage km-stand staat, pak ik daar toch mooi de lagers en delen van de wielophanging van, maar da's mooi dat je het laat liggen, blijft er des te meer voor mij over
Zo slecht is Franse meuk nou ook weer niet
uhmm,, Hamer met stempel om ze eruit te halen. Grote bankschroef met stempel om ze erin te krijgen. Geen probleem. 4-5 ton is echt niet nodig. Dat trek ik nl echt nietGuido_AXGT wrote:Bij mij moesten de voorpoten er onderuit omdat ik met geen mogelijkheid het lager eruit kreeg. Ben met de veerpoten naar de garage geweest en er was 4 of 5ton nodig (ik weet het niet meer precies) om de nieuwe erin te krijgen...
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.