Stotteren en inhouden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stotteren en inhouden
Beste forumgenoten ,
Sorry dat ik jullie weer lastig val, maar heb al een tijd last van dit probleem,
en het begint nu echt irritant te worden,
Image 1.1I (bosch) jan-1991
Nu is het probleem als volgt,
als de motor koud is er niets aan de hand, maar tussen de 5 en 10km verder begint hij (vooral bij lage toeren) ontzettend te stotteren (dit word steeds erger)
het voelt dan alsof hij vooruit wil schieten, maar hij trekt dan heel langzaam op. is dat gestotter voorbij, dan schiet hij vooruit.
EDIT: bij het stotteren begint ook de hele auto te trillen:(
heb al het een en ander geprobeerd en gelezen op het forum,
waar ik aan denk is het volgende
Ontstekingsmodule
Rotor + verdelerkap
brandstoftoevoer (filter, heb goed kennisgemaakt met de brandstofmeter van de auto (benzine is SCHOON op bij het 2e rode streepje )
lambda denk ik niet (net apk gehad en goed gekeurd)
al heb ik het gevoel dat het iets met de ontsteking te maken heeft, wat zijn de verschijnselen wanneer je motor te weinig benzine krijgt?
ik heb geen idee waar ik moet beginnen met vervangen van onderdelen.
haal morgen denk ik even een nieuw brandstoffilter op,
het zou best kunnen zijn dat ik iets ben vergeten om aan te sluiten (na monteren nieuwe koppakking)
meteen nog een klein vraagje,
is het normaal dat als je je oliedop eraf haalt (met draaiende motor) dat er lucht uit komt?
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik weer "normaal" kan rijden
Groetjes[/b]
Sorry dat ik jullie weer lastig val, maar heb al een tijd last van dit probleem,
en het begint nu echt irritant te worden,
Image 1.1I (bosch) jan-1991
Nu is het probleem als volgt,
als de motor koud is er niets aan de hand, maar tussen de 5 en 10km verder begint hij (vooral bij lage toeren) ontzettend te stotteren (dit word steeds erger)
het voelt dan alsof hij vooruit wil schieten, maar hij trekt dan heel langzaam op. is dat gestotter voorbij, dan schiet hij vooruit.
EDIT: bij het stotteren begint ook de hele auto te trillen:(
heb al het een en ander geprobeerd en gelezen op het forum,
waar ik aan denk is het volgende
Ontstekingsmodule
Rotor + verdelerkap
brandstoftoevoer (filter, heb goed kennisgemaakt met de brandstofmeter van de auto (benzine is SCHOON op bij het 2e rode streepje )
lambda denk ik niet (net apk gehad en goed gekeurd)
al heb ik het gevoel dat het iets met de ontsteking te maken heeft, wat zijn de verschijnselen wanneer je motor te weinig benzine krijgt?
ik heb geen idee waar ik moet beginnen met vervangen van onderdelen.
haal morgen denk ik even een nieuw brandstoffilter op,
het zou best kunnen zijn dat ik iets ben vergeten om aan te sluiten (na monteren nieuwe koppakking)
meteen nog een klein vraagje,
is het normaal dat als je je oliedop eraf haalt (met draaiende motor) dat er lucht uit komt?
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik weer "normaal" kan rijden
Groetjes[/b]
Last edited by LowRider on ThuJul23, 2009 10:07:05 PM, edited 1 time in total.
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Nee, als hij warm is, loopt hij wel onregelmatig, maar eerder laag (gevoel alsof tie uitvalt, maar dat doet hij nooit)
Verder vacuüm slangetjes, allemaal al nagelopen, uit mn hoofd,
3/4 op het luchtfilter (op t injectie huis) naar inlaatspruitstuk, luchtfilter (eind) luchtfilter (rechts boven het filter) ? en naar ?..? kijk zo ff
dan 2 achter het injectie huis, naar vacuüm vervroeger ofzo? en naar rembekrachtiger,
dan van kleppendeksel naar luchtfilter, alleen is dit geen vacuüm slang
dan heb ik ze allemaal toch?
Verder vacuüm slangetjes, allemaal al nagelopen, uit mn hoofd,
3/4 op het luchtfilter (op t injectie huis) naar inlaatspruitstuk, luchtfilter (eind) luchtfilter (rechts boven het filter) ? en naar ?..? kijk zo ff
dan 2 achter het injectie huis, naar vacuüm vervroeger ofzo? en naar rembekrachtiger,
dan van kleppendeksel naar luchtfilter, alleen is dit geen vacuüm slang
dan heb ik ze allemaal toch?
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
FF iets toevoegen, heb dr niet super veel verstand daarom klinkt het misschien gek, maar ik waag het toch:
het probleem met het gestotter heb ik alleen als de motor warm is, als mn motor draait "blaast" tie lucht via de (geopende) oliedop, als die niet open is moet hij die overdruk natuurlijk ook kwijt en doet dat dan via die dikke slang naar het luchtfilter, volgens mij heeft een auto koude lucht nodig voor een goede verbranding, maar dan is die lucht natuurlijk niet meer koud.
Tja, volgens mij is het niet normaal dat er uit het kleppendeksel zoveel lucht komt, maar dat weet ik niet zeker.
het probleem met het gestotter heb ik alleen als de motor warm is, als mn motor draait "blaast" tie lucht via de (geopende) oliedop, als die niet open is moet hij die overdruk natuurlijk ook kwijt en doet dat dan via die dikke slang naar het luchtfilter, volgens mij heeft een auto koude lucht nodig voor een goede verbranding, maar dan is die lucht natuurlijk niet meer koud.
Tja, volgens mij is het niet normaal dat er uit het kleppendeksel zoveel lucht komt, maar dat weet ik niet zeker.
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Misschien zit de slang van je carterontluchting verstopt door sludge, kan geen kwaad dat ff schoon te maken in dat geval.
Slangetje kun je uitspoelen met heet water (wel ff loshalen en in bijvoorbeeld de gootsteen, niet dat je dadelijk heel je carter vol staat te gooien met heet water!!!)
Eventueel even een schroevendraaier in een doek doen en dan door je slangetje heenduwen voordat je begint met uitspoelen...
Slangetje kun je uitspoelen met heet water (wel ff loshalen en in bijvoorbeeld de gootsteen, niet dat je dadelijk heel je carter vol staat te gooien met heet water!!!)
Eventueel even een schroevendraaier in een doek doen en dan door je slangetje heenduwen voordat je begint met uitspoelen...
Haha nee, dat niet nee,niet dat je dadelijk heel je carter vol staat te gooien met heet water
Maar slangetje is niet verstopt, hep ook geen "Sludge" +/- 1000KM geleden nieuwe olie + koppakking
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
het is niet je brandstof filter en ook niet je luchtmassa meter en ook niet je leidingen die verstopt zitten want ik heb het ook gehad..Pascal wrote:Loopt de auto warm hoog stationair?
Ik zou al mijn vacuumleidinkjes eens nazien, want ik vermoed dat er ergens valse lucht wordt aangezogen...
en bij mij dacht ik ook dat de benzine leidingen verstopt zaten..
dus had ik er nieuwe opgezet.. maarja dat mocht niet baten..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
heb je het wel op kunnen lossen, of heb je er nu nog last van?FmXXX-STanie wrote:
het is niet je brandstof filter en ook niet je luchtmassa meter en ook niet je leidingen die verstopt zitten want ik heb het ook gehad..
en bij mij dacht ik ook dat de benzine leidingen verstopt zaten..
dus had ik er nieuwe opgezet.. maarja dat mocht niet baten..
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Hallo,
Heb vanmiddag toch maar even een nieuw brandstoffilter gehaald, en meteen gemonteerd.
daarna even een test rondje gemaakt, volgens mij is het nu opgelost.
t was maar een klein rondje, dus goed warm zou die wel niet geworden zijn.
morgen maar ff écht een stukje rijden
Groetjes
Heb vanmiddag toch maar even een nieuw brandstoffilter gehaald, en meteen gemonteerd.
daarna even een test rondje gemaakt, volgens mij is het nu opgelost.
t was maar een klein rondje, dus goed warm zou die wel niet geworden zijn.
morgen maar ff écht een stukje rijden
Groetjes
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Nou, gisteren de AX mee uit rijden genomen
Maar na +/- 10 KM begon die weer te stotteren,
voornamelijk als ik bij lage touren "veel" gas geef,
maar als ik langzaam stap voor stap beetje bij beetje gas geef dan stottert hij niet,
(behalve in zn 5e versnelling, daar stottert ie sowieso )
Iemand, ( HELP )
Maar na +/- 10 KM begon die weer te stotteren,
voornamelijk als ik bij lage touren "veel" gas geef,
maar als ik langzaam stap voor stap beetje bij beetje gas geef dan stottert hij niet,
(behalve in zn 5e versnelling, daar stottert ie sowieso )
Iemand, ( HELP )
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Dan is er eigenlijk nog maar één optie, tenmisnste als je er zeker van bent dat het injectiehuis goed schoon is:
je ontsteking(-smodule) is slecht...
Een bobine kan ook problemen gaan geven zodra ze warm worden, maar in het geval van de AX ligt dat meestal aan de module.
je ontsteking(-smodule) is slecht...
Een bobine kan ook problemen gaan geven zodra ze warm worden, maar in het geval van de AX ligt dat meestal aan de module.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Dan is er eigenlijk nog maar één optie, tenmisnste als je er zeker van bent dat het injectiehuis goed schoon is:
je ontsteking(-smodule) is slecht...
Mhh, mn injectie huis ziet dr niet zo uit:
kwa viezigheid bedoel ik dan, maar kan het injectiehuis reinigen het probleem verhelpen, (omdat ik er geen last van heb met een koude motor)
anders: iemand een ontstekings module in de aanbieding?
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Nou, heb dr ff een andere opgezet (géén nieuwe) gemonteerd mét koelpasta.
Maar stotterd nog steeds binnenkort maar even mijn injectiehuis schoonmaken, hopen dat het dan wel opgelost is...
als iemand nog suggesties heeft, ze zijn zeeer welkom
Maar stotterd nog steeds binnenkort maar even mijn injectiehuis schoonmaken, hopen dat het dan wel opgelost is...
als iemand nog suggesties heeft, ze zijn zeeer welkom
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
Stotteren en inhouden: opgelost
Hallo,
Nou vanmiddag toch maar even nieuwe bougies gehaalt dan, oude meegenomen, zei die verkoper dat ze toch zeker al 20.000 km gelopen hadden .
Nieuwe bougies maar even erin gezet, net alsof er een nieuwe motor inzit, heeeerlijk looptie weer. (wist niet dat bougies zooooveel uitkonden maken)
bedankt voor't meedenken,
Groetjes
owhja
Nou vanmiddag toch maar even nieuwe bougies gehaalt dan, oude meegenomen, zei die verkoper dat ze toch zeker al 20.000 km gelopen hadden .
Nieuwe bougies maar even erin gezet, net alsof er een nieuwe motor inzit, heeeerlijk looptie weer. (wist niet dat bougies zooooveel uitkonden maken)
bedankt voor't meedenken,
Groetjes
owhja
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
Citroën AX Image 1.1I
haha, had je dat nog niet geprobeerd dan :P
Goed dat het opgelost is!!!
Goed dat het opgelost is!!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
verotte bougies kan zorgen dat heel je auto niet meer start Zonder vonk geen verbranding heLowRider wrote:nee ,
wist echt niet dat dat zóóóó veel uitkon maken
Maar gelukkig, dan is t iets relatiefs kleins en kan je weer lekker rijden
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).