2Black wrote:Ondertussen is men bij Renard nog steeds niet aan Floddertje toegekomen.
Tussenkomst van een Audi A6 Avant waar zo nodig een trekhaak onder moet..., dat valt niet mee tegenwoordig met al die electronica! Voor een A6 moet je zo ongeveer de hele kabelboom aan de achterkant van de auto vervangen om een trekhaak van stroom te kunnen voorzien.
Dat ging vroeger toch wat makkelijker, een paar kroonsteentjes in je bedrading frutten en klaar was je trekhaak stekker.
Maar ja, het vervangen van een lampje kan tegenwoordig ook al snel in de honderden euro's lopen.
Wel zelf alvast de beide koplampen vervangen en geconstateerd dat het mistlicht linksachter het niet/soms doet vanwege slecht massakontakt. Dat laatste is een standaard CX achterlichtunit-kwaal die verholpen kan worden door een massakabel op de printplaat bij te solderen.
Kan ik over meepraten al die maffe elektronica in die VAG apparaten ik ben het na 3 jaar in iedergeval goed beu, en dan hebben ze van alles te vertellen over elektra in de PSA's, VAG is (uit ervaring) echt een drama.
Begon al met aflevering van de nieuwe auto met trekhaak, caravan er achter en niets werkte, zelf een normale radio inbouwen kost kapitalen aan speciale verloopstekers (zelfs voor de antenne was er een nodig).
Verder gaat de achterwisser spontaan werken en krijg je die weer tot rust door het contact af te zetten. Momenteel krijg ik regelmatig een melding in het dashboard, was zo duideklijk dat het instruktie boekje er bij aan te pas moest komen, om te ontdekken dat het de "wegfahrsperre" betrof en het resultaat is als je eenmaal rijdt gebeurt er verder niets maar als de melding komt als je stilstaat slaat de motor af op het moment dat je wilt wegrijden, lekker vaag allemaal. En wat er aan te doen is vermeld het instructie boekwerk niet.
Moraal van het verhaal deze problemen (er zijn er nog veel meer geweest dan hier opgesomt) komen natuurlijk alleen voor bij mijn G**f+ 19TDI.
Volgende keer toch maar een apparaat uit de PSA stal
Groetjes, Henk