Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)
Moderator: webmasters
Goeie smorgens,
het blokje loopt
maar dat was al te lezen. Om precies te zijn gelijk de eerste keer starten en lopen!
Ook dacht ik nog even een proefritje te maken. Helaas kwam ik de oprit niet af, ik vermoed dat de koppelingskabel nog goed gezet moet worden. of er moet nog wat geschoven worden met de schakelstangen slik
En ik hoorde ergens nog kvs sissen. (in de buurt van de thermostaat)
Verders kregen Marc en ik nog enigsinds de kriebels bij het zien van de 2 ronde stekkers in de kabelboom. het leek op male/male.
En ik was al zo blij dat de hele voorwiel ophanging erin hing. tot ik een aandrijfas miste
Ik lag nog na Marc zijn thuiskomst pas in bed.
mijn god wat was ik zwart op velerlei plekken.
Wat is er vervangen.
de 1.1 --> 1.4 + motorkabelboom/ecu incl. koppakking + klepveerhoedjes/valve seals nokkenaskeerringen, kleppendekselpakking
De koppeling
Koni schokdempers voor + merwede veren
Remblokken
verrotte stabilisatorstang (met verkeerde nokken)
Uitlaatspruitstuk (macaroni)
Dynamo
En uiteraard alle vloeistoffen.
todo:
de remblokken linksvoor; al mag alles wel vervangen worden.....
Veerpootbrug
...
..
.
Many Thanks to: Paul en Cindy, Marc en Andries(saxo100)
voor de gezelligheid, onderdelen, poets- & sleutelwerk.
Ideaal was overigens de hand ketting takel
Aangezien dit in aanschaf net zo goedkoop is als een motortakel huren was de keuze vlot gemaakt. Voordeel is dat het heel geleidelijk gaat.
Nadeel is dat je wel de plek moet hebben om hem goed te hangen en het gaat geleidelijk (lees "traag")

de overige foto's dat kan nog wel eens of laat vanavond worden of ........
het blokje loopt

Ook dacht ik nog even een proefritje te maken. Helaas kwam ik de oprit niet af, ik vermoed dat de koppelingskabel nog goed gezet moet worden. of er moet nog wat geschoven worden met de schakelstangen slik

En ik hoorde ergens nog kvs sissen. (in de buurt van de thermostaat)
Verders kregen Marc en ik nog enigsinds de kriebels bij het zien van de 2 ronde stekkers in de kabelboom. het leek op male/male.
En ik was al zo blij dat de hele voorwiel ophanging erin hing. tot ik een aandrijfas miste

Ik lag nog na Marc zijn thuiskomst pas in bed.
mijn god wat was ik zwart op velerlei plekken.
Wat is er vervangen.
de 1.1 --> 1.4 + motorkabelboom/ecu incl. koppakking + klepveerhoedjes/valve seals nokkenaskeerringen, kleppendekselpakking
De koppeling
Koni schokdempers voor + merwede veren
Remblokken
verrotte stabilisatorstang (met verkeerde nokken)
Uitlaatspruitstuk (macaroni)
Dynamo
En uiteraard alle vloeistoffen.
todo:
de remblokken linksvoor; al mag alles wel vervangen worden.....
Veerpootbrug
...
..
.
Many Thanks to: Paul en Cindy, Marc en Andries(saxo100)
voor de gezelligheid, onderdelen, poets- & sleutelwerk.
Ideaal was overigens de hand ketting takel
Aangezien dit in aanschaf net zo goedkoop is als een motortakel huren was de keuze vlot gemaakt. Voordeel is dat het heel geleidelijk gaat.
Nadeel is dat je wel de plek moet hebben om hem goed te hangen en het gaat geleidelijk (lees "traag")

de overige foto's dat kan nog wel eens of laat vanavond worden of ........
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Goed gedaan
Ik zou direct ook terug zin krijgen om te swappen...
Mag ik weten hoeveel zo'n takel kost? Zoiets heb ik beslist nodig voor in m'n schuur
En is het geleidelijk gaan nu een voor-of-nadeel?

Mag ik weten hoeveel zo'n takel kost? Zoiets heb ik beslist nodig voor in m'n schuur

En is het geleidelijk gaan nu een voor-of-nadeel?

Aangezien dit in aanschaf net zo goedkoop is als een motortakel huren was de keuze vlot gemaakt. Voordeel is dat het heel geleidelijk gaat.
Nadeel is dat je wel de plek moet hebben om hem goed te hangen en het gaat geleidelijk (lees "traag")
AX-kopen is verslavend.
joost verkoopt ze voor 50,- per stuk he joost?citrofenwick wrote:Goed gedaanIk zou direct ook terug zin krijgen om te swappen...
Mag ik weten hoeveel zo'n takel kost? Zoiets heb ik beslist nodig voor in m'n schuur
En is het geleidelijk gaan nu een voor-of-nadeel?
Aangezien dit in aanschaf net zo goedkoop is als een motortakel huren was de keuze vlot gemaakt. Voordeel is dat het heel geleidelijk gaat.
Nadeel is dat je wel de plek moet hebben om hem goed te hangen en het gaat geleidelijk (lees "traag")


jup 50 eur kan ik ze leveren.q01z wrote:joost verkoopt ze voor 50,- per stuk he joost?citrofenwick wrote:Goed gedaanIk zou direct ook terug zin krijgen om te swappen...
Mag ik weten hoeveel zo'n takel kost? Zoiets heb ik beslist nodig voor in m'n schuur
En is het geleidelijk gaan nu een voor-of-nadeel?
Aangezien dit in aanschaf net zo goedkoop is als een motortakel huren was de keuze vlot gemaakt. Voordeel is dat het heel geleidelijk gaat.
Nadeel is dat je wel de plek moet hebben om hem goed te hangen en het gaat geleidelijk (lees "traag")
Ach het is een voordeel omdat het zo netjes en precies gaat.
Maar het duurt zooooo lang voordat je de positie hebt bereikt dat je echt aan de gang kan.
Verders vandaag besloten dat de bak er weer af moet.
Het is onmogelijk schakelen als de motor draait

En hierbij letterlijk alle pics van het sleutelen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Goh... Marc is naar de kapper geweest!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik dacht eigenlijk bij de eerste 'en profile' foto zoiets van "hé dat zou ikzelf geweest kunnen zijn 20 jaar geleden!"...., waarna ik q01z erin herkende.denny wrote:Ik dacht al wie is die lelijke gast2Black wrote:Goh... Marc is naar de kapper geweest!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh