Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Vanmiddag even kijken of ik in staat ben om vrolijk de uitlaat weer om te wisselen. Moet niet al te moeilijk zijn, zolang ik maar bij de oude kan komen... Overzetten hooguit 10 minuten.

Even een paar foto's (mobieltje, sorry):

Image

Image

Image

Image
Hier is te zien dat het niet extreem uitsteekt zoals was verwacht toen deze nog te koop stond :-)

Image
En hier uiteindelijk dus een foto die meer op de achtergrond focust, waar het eigenlijk om een spelletje "zoek de kat" gaat... En wat staat er op de achtergrond? :-D

Wel moet ik zeggen dat ie in z'n 1 echt heel erg vervelend snel optrekt, vooral voor mensen die mij voorbij denken te moeten, die blijven ongeveer instant een paar meter achter me :-D. Wel jammer dat ik me een beetje een Sjonnie voel, naast het feit dat ik zomaar van de weg geplukt zou kunnen worden omdat ik zeeeeeer waarschijnlijk wel een geluidsregel overscheidt...

Dit is ideaal voor een potje racen, maar dat doen we wel op een cirquit of iets dergelijks. Voor op straat en op de snelweg met 100 is het gewoon aso en slecht voor m'n oren. En ik ben zo netjes opgevoedt...
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:04:20 PM, edited 1 time in total.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:En hier uiteindelijk dus een foto die meer op de achtergrond focust, waar het eigenlijk om een spelletje "zoek de kat" gaat... En wat staat er op de achtergrond? :-D
Dat lijkt verdacht veel op een witte Pug 306....
Pgoddijn wrote:Wel jammer dat ik me een beetje een Sjonnie voel, naast het feit dat ik zomaar van de weg geplukt zou kunnen worden omdat ik zeeeeeer waarschijnlijk wel een geluidsregel overscheidt...

Dit is ideaal voor een potje racen, maar dat doen we wel op een cirquit of iets dergelijks. Voor op straat en op de snelweg met 100 is het gewoon aso en slecht voor m'n oren. En ik ben zo netjes opgevoedt...
Herrie is goed! Ze horen je tenminste aankomen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

rammelt hij niet tegen jouw bumpert :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

@Mastenhose:
Voormalige Peug van madam Badeend ;-). En dat ze me horen aankomen, de politie zou daar wat van kunnen denken en dan heb ik ook nog een keer Xenon... En om aan een bijrijder oordoppen aan te bieden is ook weer zo... tja, vreemd?

@Rock's:

Kan er nog ruim een hand boven doen. Heb nog het een en ander verbogen, anders hing hij ruim 5 cm lager en meer in de richting van het sleepoog. En al zou hij rammelen, denk dat dat het minst herrie zou geven, niet? ;-)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:@Mastenhose:
Voormalige Peug van madam Badeend ;-). En dat ze me horen aankomen, de politie zou daar wat van kunnen denken en dan heb ik ook nog een keer Xenon... En om aan een bijrijder oordoppen aan te bieden is ook weer zo... tja, vreemd?
Dat heb ik nou ook! Tot nu toe nog geen problemen ondervonden met de politie, wel ff afkloppen natuurlijk!!!
Maar soms is het wel lekker hoor, beetje herrie! Andere momenten zou het wel weer lekker zijn om een rustig en beschaafd geluidje te hebben.... :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ik stap zo de garage in dus over 10 minuten heb ik weer een aanvaardbaar en toch sportief geluidje ;-). Heb jij dan ook geen onderbrekingen in je uitlaatpijp?
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen of er (nog) een middendemper onderzit, of dat 't gewoon vanaf de kat open is.
De einddemper ziet er als volgt uit (klikbaar om je wie=wie niet te vervuilen)
klik
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ach, momenteel zit er weer een rustige maar gare pijp onder, met kat, tussendemper en een wollige einddemper :-).
Einddemper is wel enigzins op, denk ik, kat is op een klein stukje prut dat los ligt gewoon leeg (bij 2500-3000 toeren klinkt er een kleine roffel, net als bij amerikaanse slee :-D).

Maar, nu de normale demper met katpijp er weer opzit en de open demper met katloze pijp uit m'n achterklep steekt is het nog steeds stiller in de auto :shock: :?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Zo, EINDELIJK in staat geweest naar Elsloo te rijden en Leon Meijers weer eens een bezoekje te brengen.
Zo ook de veerpootbrug en de draagarmbrug die ik had besteld gemonteerd. Dit ging echter niet zonder problemen aangezien mijn relais/zekeringkastje in de weg hing. Deze moet eerdaags maar even vrolijk een ander plaatsje krijgen, ty-raps zijn ook niet alles :-P

Als ik trouwens kijk naar de draagarmbrug van Chris (Drake) lijkt het of die van mij een stuk minder laag hangt. De mijne hangt precies 2 cm lager dan de carterpan.

Nog even via België gereden, B-wegen gepakt om de boel te proberen en ik heb me kostelijk kunnen vermaken. Zo kan de slalom in September beginnen :-D

Enkele foto's van het voormalige "Loop-of-sloop" autotje langs de Maas in Liège, en alvast excuus voor de telefoonfoto's (zal binnenkort een echte camera aanschaffen :-)):

Image

En een beetje uitzicht op de Maas:

Image
Image
Image

Trouwens, tijdens deze lange maar mooie rit (waarbij zeker niet altijd even netjes is gereden :-P) heeft ie toch mooi even 1:14.9 gehaald! Bravo, nu moet ik enkel nog een naam voor het beestje verzinnen!

Klik voor Google Maps Fotolocatie

Leon, nog heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de hulp! Geniet van je vakantie!;)
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:07:25 PM, edited 2 times in total.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Oh, misschien ook wel even leuk om mede te delen:

Momenteel is mijn onderschrift niet helemaal correct, gezien de 1.1 officieel niet van mij is. Dat wil zeggen, hij is momenteel in Hongarije, uitgeleend aan een vriend die die afstand eerst wilde afleggen met een halfgare Mini uit 76 waar geen profiel meer op de bandjes zit en nog niet eens een luchtfilterbehuizing te vinden is...

Dus, deze is even voor de verzekering overgeschreven, val ik bij een door hun veroorzaakt ongeluk niet 5 jaar terug in m'n schadevrije jaren...

Wat is er nog even aan gedaan voordat ie vertrok? Nieuwe koplampen (wow, spannend), aan de remmen geknoeid en rechterdeur mooi uitgedeukt. Zou mooier kunnen, maar het valt niet meer direct op vanaf 10 meter.

Morgen zal ik wat foto's maken van de Mini. Wel een spannend ding maar momenteel nog lang niet APK waardig. Inmiddels al info verzameld bij o.a. Grietje voor bandjes e.d. en Pascal heeft directe Mini kennis (zie zijn Wie-is-wie maar)! Morgen nog even langs de vorige eigenaar van de Mini (inmiddels eigenaar van een Mini-garage) om een luchtfilterhuis te zoeken...

Wel is het een super auto om aan te klussen! Er zit een 1275cc Carb in (uit een Rover Metro) en nog is er ruimte om zelf in de motorruimte te gaan zitten :-P!

Een dezer dagen meer, hopelijk zonder bericht over de 1.1, anders is er iets mis :P
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:...Zo ook de veerpootbrug en de draagarmbrug die ik had besteld gemonteerd. Dit ging echter niet zonder problemen aangezien mijn relais/zekeringkastje in de weg hing. Deze moet eerdaags maar even vrolijk een ander plaatsje krijgen, ty-raps zijn ook niet alles...
Had hetzelfde probleem. Is vrij makkelijk op te lossen door het beugeltje aan te passen.
klik
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ja, kan momenteel niet m'n foto's uploaden, defensienetwerk flipt weer eens de pan uit.

Zal straks foto's uploaden, maar het boutje om het relais/zekeringenkastje vast te zetten moest eraf...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Nou, nog steeds niet. Dan maar zo:

Draagarmbrug:
Image

Veerpootbrug:
Image

Zo zit het dus momenteel eventjes...
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Welk merk is die draagarmbrug? Zo te zien komt deze niet zo laag als de mijne en dat lijkt me wel prettig :)

Image

Edit: al scheelt het misschien toch niet zoveel, nu ik de foto's zie. :roll:
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

je auto is te laag jan. Je kan trouwens ook die standaard peug XSI steunen nemen. Zelfde effect en niet aan de onderkant van je auto. Hoe en wat mag je zelf uitzoeken ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Misschien zijn ze bijna hetzelfde. Maar jij hebt een spaghetti, misschien komt ie hoger uit. Daarnaast moest dat boutje met de veer aan de andere kant komen, anders schraapte ie er steeds langs.

Zowel de draagarmbrug als de veerpootbrug zijn van Wiechers Sport, gewoon te bestellen bij Leon Meijers in Elsloo. Ik ben er iig super blij mee, vandaag mensen het leven zuur gemaakt op rotondes :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Zo, nog steeds geen foto's van de Mini wezen uploaden, maar wel geklust.

Eerst even een algemene vraag: Kan iemand een chip uitlezen om te kijken wat voor een chip het is? Ik begin namelijk te twijfelen of mijn chip origineel is aangezien ik van de week even vrolijk doortrok tot ruim 7000 rpm...

Dan nu: De Clio Diesel is gestript om hopelijk vanmiddag op gehaald of weggebracht te kunnen worden. Ben ik er ook weer van af en is de garage leeg. Niet dat dat lang gaat duren, komt meteen weer een andere auto voor in de plaats :-P:

Image
Deze hebben we al staan maar daar is de carosserie en de remmerij niet helemaal lekker meer van maar het motorblok is uitstekend. De auto die erbij komt is weer helemaal perfect, behalve de motor. Oh, en hij is oranje, maar daar kan iets aan gedaan worden :-). Binnenkort een Wankelswap dan maar ;-)

Voor de Mini heb ik een origineel luchtfilterhuis op de kop getikt, om vervolgens compleet aan stukken te snijden en vrolijk een passend systeem te maken. Geeft niet, er kon uberhaupt geen origineel filterhuis op. Nu hangt mijn eigen open filter eraan. Wel een veilige gedachte, zeker als je weet dat er eerst helemaal geen filterhuis op zat!

Nu nog een beetje laswerk en een kleurtje op de Clio Benzine en dan is het nog 1 wagen op mijn naam! Want hoe het de 1.1 momenteel vergaat weet ik niet. Hij zou een weekje weg zijn, maar heb nog niets gehoord... Straks maar eens informeren...
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

volgens mij ligt hij bij een standaard chip op 7250 tpm dus het kan zo de standaard chip zijn.

vraagje, was dit de eerste keer na aanschaf dat je hem zover doortrok? er is namlijk niks leuker als heerlijk jagen @ 7000tpm

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Uhuh... Was niet mijn bedoeling, maar gezien de GTI tellerbak gewoon na 6500 rpm rode streepjes bevat lijkt het me niet helemaal standaard...

Het enige argument is dat het zo een stuk beter haalbaar is om 8.8 seconden naar de 100 te doen, anders lukt het me echt niet. Wie oh wie leert mij schakelen??? :D
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Pgoddijn wrote:Uhuh... Was niet mijn bedoeling, maar gezien de GTI tellerbak gewoon na 6500 rpm rode streepjes bevat lijkt het me niet helemaal standaard...
rode streepjes geven aan waar de fun begint 8)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply