Het volgende is het geval. Als ik me 1.5d start blaast ie er tamelijk veel blauwe rook uit. Eenmaal draaiende houd het op. en is er verders niets aan de hand.
wat wel gedaan is lekkage verholpen aan de pomp. slangetjes
wat zou het zijn. ik wil verder niet aan de pomp rommellen ughugh.
wie heeft enig idee wat het zou kunnen zijn. en hoe kan ik dit verhelpen.
pechie (hoop niet letterlijk)
[/b]
Als ik me diesel start..... Blauwe rook.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als ik me diesel start..... Blauwe rook.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Zou het niet zo kunnen zijn dat ik geen volledige verbranding heb. Kort gezegd als ie koud is is het net of ie op drie poten loopt.
Of wordt het tijd voor nieuwe gloeibougies.
Lopen alle vier de cilinders weer in het gereel. En een blauwe straat.
Kan ik me weg vervolgen.
Even zoekende hoor.
Het is op het moment net een traktor als ik hem start.
Wat denken jullie.
pechie
Of wordt het tijd voor nieuwe gloeibougies.
Lopen alle vier de cilinders weer in het gereel. En een blauwe straat.
Kan ik me weg vervolgen.
Even zoekende hoor.
Het is op het moment net een traktor als ik hem start.
Wat denken jullie.
pechie
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Klinkt ongeveer hetzelfde als bij onze CX.
En in het geval van de CX is het de kwaliteit van de dieselpomp die in 90% van de gevallen de oorzaak is.
Dieselpompen zijn duur maar heb geen idee hoe duur bij een AX diesel.
Voor onze CX zit je op €1750 voor een nieuwe (!?) en revisie kost ook al gauw tegen de €800 (of meer) dus zolang het alleen bij het starten blauwe rook is rijden we maar door.
Keertje extra voorgloeien wil nog weleens schelen.
En in het geval van de CX is het de kwaliteit van de dieselpomp die in 90% van de gevallen de oorzaak is.
Dieselpompen zijn duur maar heb geen idee hoe duur bij een AX diesel.
Voor onze CX zit je op €1750 voor een nieuwe (!?) en revisie kost ook al gauw tegen de €800 (of meer) dus zolang het alleen bij het starten blauwe rook is rijden we maar door.
Keertje extra voorgloeien wil nog weleens schelen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Betere koude start. liep gewoon op die poten(benen) en de vierde cilinder kwam er pas later bij
Nu geen blauwe rook meer. Maar onder tussen is er wel een hap uit me cilinder blok. Gedeelte waar de verkeerde gloeier inzat mist een kwart.
nog wel schroefdraad. Als ik hem nu start geeft ie even zwarte diesel rook, en lopen heeeeeeeeeeeeeeeel rustig lopen en geen gebonk en gepruttel meer.
had ik eerder moeten bedenken.
Ach zo blijf je lekker bezig,en je zit niet in de kroeg.
pechie.
Nu geen blauwe rook meer. Maar onder tussen is er wel een hap uit me cilinder blok. Gedeelte waar de verkeerde gloeier inzat mist een kwart.
nog wel schroefdraad. Als ik hem nu start geeft ie even zwarte diesel rook, en lopen heeeeeeeeeeeeeeeel rustig lopen en geen gebonk en gepruttel meer.
had ik eerder moeten bedenken.
Ach zo blijf je lekker bezig,en je zit niet in de kroeg.
pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Zucht.. vandaag het dramatische besluit genomen. De diesel gaat de deur uit.
Je kunt het zo zat zijn. Maar de volcane blijft hoor.
de diesel gaat wijken.
Verkocht dus.
Zal maar niet zeggen wat ik nu heb.
pechie zonder diesel
blijft wel diesel hoor.
Je kunt het zo zat zijn. Maar de volcane blijft hoor.
de diesel gaat wijken.
Verkocht dus.
Zal maar niet zeggen wat ik nu heb.
pechie zonder diesel
blijft wel diesel hoor.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.