men blauwe GT nieuw leven in blazen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
men blauwe GT nieuw leven in blazen
de verbouwingen zijn hier bijna achter de rug en dus kan ik eindelijk (na 2 jaar ofzo) nog eens werk maken van men blauwe GT.
Nu dacht ik eignelijk, nu dat ik toch al een 16V onderstel heb (nog steeds niet gemonteerd trouwens) om ook de motor onder handen te nemen. Maar lijkt het me niet goedkoper en leuker om als basis met een 1.6 8 v te vertrekken??? en die dan op webers te zetten. ik veronderstel dan dat ik een 1.6 8v tu motor nodig heb van een 106??? welk type is dit??? en heeft ooit iemand deze al op carbs gezet???
Nu dacht ik eignelijk, nu dat ik toch al een 16V onderstel heb (nog steeds niet gemonteerd trouwens) om ook de motor onder handen te nemen. Maar lijkt het me niet goedkoper en leuker om als basis met een 1.6 8 v te vertrekken??? en die dan op webers te zetten. ik veronderstel dan dat ik een 1.6 8v tu motor nodig heb van een 106??? welk type is dit??? en heeft ooit iemand deze al op carbs gezet???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
BX en ZX zijn geen TU blokken. Daarvan kun je alleen de 1.4i gebruiken. De 1.6 daarvan zijn XU blokken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
en waarom niet gewoon de 1.6 kop behouden??? ik zal dan wel een electronische opvoerpomp moeten plaatsen in samenwerking met een benzinetank van een injectiemodel ofzo maar dat moet toch ook lukken om op webers te zetten, niet???q01z wrote:thijmen heeft een 1.3 sport, met een 1.6 onderblok
dat is eigenlijk wat je wil! maar dan een onderblok van een 106rallye phase2 ofzo, icm een sport cilinderkop en carburateurs
en hoe zit het met de motorsteunen??? laswerk aan eentje als ik me niet vergis
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Benzinetank vervangen is inderdaad niet zo moeilijk. Weet niet of de gaten hetzelfde zijn. Misschien kan er wel gewoon een benzinepomp in. Moet wel een hoge druk pomp zijn. 3.5 bar voor multipoint.Netheo wrote:en waarom niet gewoon de 1.6 kop behouden??? ik zal dan wel een electronische opvoerpomp moeten plaatsen in samenwerking met een benzinetank van een injectiemodel ofzo maar dat moet toch ook lukken om op webers te zetten, niet???q01z wrote:thijmen heeft een 1.3 sport, met een 1.6 onderblok
dat is eigenlijk wat je wil! maar dan een onderblok van een 106rallye phase2 ofzo, icm een sport cilinderkop en carburateurs
en hoe zit het met de motorsteunen??? laswerk aan eentje als ik me niet vergis
Motorsteunen moet je aan 1 kant aanpassen. In mijn wie=wie kun je het zien. Ik heb de hele metalen chassis steun van een Saxo erin gelast.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als je dubbele webers wilt heb je de sportkop nodig, alleen daar passen die webers op. Daarbij heeft die grotere kleppen dan een 1.6 kop - als ik me niet vergis-Netheo wrote:en waarom niet gewoon de 1.6 kop behouden??? ik zal dan wel een electronische opvoerpomp moeten plaatsen in samenwerking met een benzinetank van een injectiemodel ofzo maar dat moet toch ook lukken om op webers te zetten, niet???q01z wrote:thijmen heeft een 1.3 sport, met een 1.6 onderblok
dat is eigenlijk wat je wil! maar dan een onderblok van een 106rallye phase2 ofzo, icm een sport cilinderkop en carburateurs
en hoe zit het met de motorsteunen??? laswerk aan eentje als ik me niet vergis
Of je moet een inlaat opmaat kunnen (laten) maken
En de motorsteun moet idd afgezaagd worden, anders passen die carbs er niet op!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
inlaatspruitstuk maken is niet zo moeilijk denk ik dan is maar de grondplaat van de 1.6 en de grondplaat van de carbs namaken en daar wat buizenwerk tussen hé en een goeie vriend van me is lasser dus dat komt wel slim. natuurlijk als de kleppen van een 1.3 groter zijn, dan denk ik dat ik om die reden toch voor de 1.3 kop ga gaan. En kan zo'n benzinepompje aangedreven door de nokkenas het trekken met grotere webers???grietje wrote:Als je dubbele webers wilt heb je de sportkop nodig, alleen daar passen die webers op. Daarbij heeft die grotere kleppen dan een 1.6 kop - als ik me niet vergis-Netheo wrote:en waarom niet gewoon de 1.6 kop behouden??? ik zal dan wel een electronische opvoerpomp moeten plaatsen in samenwerking met een benzinetank van een injectiemodel ofzo maar dat moet toch ook lukken om op webers te zetten, niet???q01z wrote:thijmen heeft een 1.3 sport, met een 1.6 onderblok
dat is eigenlijk wat je wil! maar dan een onderblok van een 106rallye phase2 ofzo, icm een sport cilinderkop en carburateurs
en hoe zit het met de motorsteunen??? laswerk aan eentje als ik me niet vergis
Of je moet een inlaat opmaat kunnen (laten) maken
En de motorsteun moet idd afgezaagd worden, anders passen die carbs er niet op!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Die kleppen weet ik echt niet zeker hoor!!
Ik weet alleen zeker dat de sportkopjes grotere kleppen hebben dan een 1.4 Maar verder niet! Dat zal je ff uitmoeten zoeken dan.
Maar die sport van thijmen trekt behooooooorlijk
Ik weet alleen zeker dat de sportkopjes grotere kleppen hebben dan een 1.4 Maar verder niet! Dat zal je ff uitmoeten zoeken dan.
Maar die sport van thijmen trekt behooooooorlijk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
In de zeer beperkte ruimte die je hebt denk ik niet dat je met laswerk een goed inlaatspruitstuk kunt gaan maken.Netheo wrote:
inlaatspruitstuk maken is niet zo moeilijk denk ik dan is maar de grondplaat van de 1.6 en de grondplaat van de carbs namaken en daar wat buizenwerk tussen hé en een goeie vriend van me is lasser dus dat komt wel slim. natuurlijk als de kleppen van een 1.3 groter zijn, dan denk ik dat ik om die reden toch voor de 1.3 kop ga gaan. En kan zo'n benzinepompje aangedreven door de nokkenas het trekken met grotere webers???
Chadil heeft ze trouwens gewoon
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Och, het komt vooruit.grietje wrote:Die kleppen weet ik echt niet zeker hoor!!
Ik weet alleen zeker dat de sportkopjes grotere kleppen hebben dan een 1.4 Maar verder niet! Dat zal je ff uitmoeten zoeken dan.
Maar die sport van thijmen trekt behooooooorlijk
Mijn benzinepompje (uit een 1.0) is exact hetzelfde als die van de Sport en dat werkt prima.
Ik kan me vaag herinneren dat ik ooit de kleppen van beide koppen (1.3 of 1.6) heb op staan meten met een schuifmaat. Ff mijn wie=wie induiken dan.
Vraag me trouwens af of mijn bezinepomp niet mechanisch word aangedreven dmv de nokkenas ofzo.
AX GTI '91
En mocht je nu een electrische brandstof pomp willen gebruiken, ik heb een drukregelaar 'over' speciaal voor ombouw injectie -> carb.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).