computerchip wisselen....
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
toch ga ik proberen of ik er een 1.3 rallye systeem op kan zetten!! Dan ga je het moeilijk krijgen met mij BAS!!Bas_S wrote:Niets mis met het bosch systeem als voor een paar sensoren een vaste waarde programmeert (zoals in de group N software.)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Wat heb jij in je First GTI zitten dan? Ik had niets gelezen over een Magneti Marelli systeem.Drake wrote:Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.
Ben zelf wel benieuwd wat het grote verschil is. Ben namelijk wel erg tevreden over de MM van de 1.1 maar vind de Bosch van de GTI erg belabberd. Ga woensdag even kijken wat een chip aan verschil kan maken... En nee, het wordt dan geen Group-N
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Het grote verschil is, is dat het bosch systeem voor de 1.4 mpi GTI geschreven is en niet voor de 1.6mpi Rallye. Vandaar dat ik dus het bosch systeem op de schop moet doen en over moetgaan voor het MM systeem wat daar wel voor geschreven is. (ook komt er bij dat MM veel beter in elkaar zit en minder met vacuüm slangen doet en meer zelfcorrigerende systemen heeft)Pgoddijn wrote:Wat heb jij in je First GTI zitten dan? Ik had niets gelezen over een Magneti Marelli systeem.Drake wrote:Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.
Ben zelf wel benieuwd wat het grote verschil is. Ben namelijk wel erg tevreden over de MM van de 1.1 maar vind de Bosch van de GTI erg belabberd. Ga woensdag even kijken wat een chip aan verschil kan maken... En nee, het wordt dan geen Group-N
En het mm systeem voor de 1.6 kan beter omgaan met grotere hoeveelheden lucht e.d. en loopt dus ook beter als je het blok gaat opvoeren.
Maar op een 1.4 8v mpi loopt het bosch systeem in principe prima.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Bij mij er zit er een bosch mp3.1 systeem op, en ik ben er redelijk tevreden over met de group N erin.Pgoddijn wrote:Wat heb jij in je First GTI zitten dan? Ik had niets gelezen over een Magneti Marelli systeem.Drake wrote:Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.
Ben zelf wel benieuwd wat het grote verschil is. Ben namelijk wel erg tevreden over de MM van de 1.1 maar vind de Bosch van de GTI erg belabberd. Ga woensdag even kijken wat een chip aan verschil kan maken... En nee, het wordt dan geen Group-N
Maar dan nog liep het magnetti systeem in de 106 gti vele malen mooier.
Een mp3.1 is niet perse slecht, oudere porsche's hadden dit systeem ook, maar het is een enorm verouderd ontwerp met flink wat beperkingen.
klopt maar daar sla je de spijker al op de kop, in de AX GTI word de helft niet gebruikt bij wijze van. Ik ben nog steeds van mening dat een magnetti systeem gewoon beter is, zeker als ik zie wat door voor resulaten mee gehaald worden.Bas_S wrote:De MP3.1 heeft best een hoop functies, die volgens mij bij een AX GTI niet gebruikt worden. Het is echt niet zo slecht.Drake wrote: Een mp3.1 is niet perse slecht, oudere porsche's hadden dit systeem ook, maar het is een enorm verouderd ontwerp met flink wat beperkingen.
Momenteel ben ik best tevreden met de mp3.1 maar om nu te zeggen dat het ding echt 100% lekker loopt.... nee en dat kunnen ze ook niet echt. Ik zal heel blij zijn als de 16v erin ligt (daar zijn de maps ook bekend van en die kan ik gewoon zelf aanpassen met software).