Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Hehe, het gaat alleen nog een flinke klus worden om het voor die tijd up and running te hebben (als in onderstel/blok/carroserie 100% functionerend) maar we gaan het proberen.
De deadline is dus ongeveer rond 01-10-2009, maargoed met een beetje geluk kan eind augustus het blok erin en hoef ik alleen het onderstel te doen + de kinderziektes eruit te halen, met oktober moet het ding wel ongeveer klaar zijn.
Het blok erin is niet zo'n probleem dat zou in 3 dagen erin kunnen op een quick and dirty manier, het is meer dat ook de rest eromheen gedaan moet worden (en in 1 keer goed):
-Blok klaarmaken.
-Carroserie roestvrij maken en verlassen (met name de complete moterruimte word gelast en overgespoten).
-Blok erin.
-Uitlaat lassen.
-Onderstel aanpassen (compleet saxo vts inc de schijven achteras).
Alleen moet het weer buiten wel beter gaan worden, daar ben ik het meest afhankelijk van. Zaterdag gaat het 1e saxo blok eruit (getest en die gaat ook daadwerkelijk in de ax komen, maar er zit nog wat werk aan)en de 2e gaat erin om te testdraaien.
Verder zal de first dan iets voorbij het status "geintje" gaan, ding word dan vrij prijzig en kostbaar iets waar ik zelf rekening mee zal moeten houden. Ook al kost het voor mij vrij weinig (ik verwacht 500 euro te moeten investeren), de totale waarde van alle onderdelen zal ruim boven de 1500-2000 euro liggen.
Verder zal dit het laatste project worden wat ik ga doen ben ik bang, met de studie eventueel volgend jaar zal er geen tijd meer zijn alsmede budget.De grootste reden waarom ik het nu ga doe, volgend jaar kan het niet meer.
Maargoed aan de ene kant wat valt er nog te verbeteren als alles klaar is met een 16v erin? (je kan ook tever gaan, en persoonlijk gebeurd dat nu al de 1.4 mpi is infeite eigenlijk al een genoeg. Dit is meer "proof of concept"). Overigens is er kans dat hij ook naar de RDW gaat om te herkeuren.
De deadline is dus ongeveer rond 01-10-2009, maargoed met een beetje geluk kan eind augustus het blok erin en hoef ik alleen het onderstel te doen + de kinderziektes eruit te halen, met oktober moet het ding wel ongeveer klaar zijn.
Het blok erin is niet zo'n probleem dat zou in 3 dagen erin kunnen op een quick and dirty manier, het is meer dat ook de rest eromheen gedaan moet worden (en in 1 keer goed):
-Blok klaarmaken.
-Carroserie roestvrij maken en verlassen (met name de complete moterruimte word gelast en overgespoten).
-Blok erin.
-Uitlaat lassen.
-Onderstel aanpassen (compleet saxo vts inc de schijven achteras).
Alleen moet het weer buiten wel beter gaan worden, daar ben ik het meest afhankelijk van. Zaterdag gaat het 1e saxo blok eruit (getest en die gaat ook daadwerkelijk in de ax komen, maar er zit nog wat werk aan)en de 2e gaat erin om te testdraaien.
Verder zal de first dan iets voorbij het status "geintje" gaan, ding word dan vrij prijzig en kostbaar iets waar ik zelf rekening mee zal moeten houden. Ook al kost het voor mij vrij weinig (ik verwacht 500 euro te moeten investeren), de totale waarde van alle onderdelen zal ruim boven de 1500-2000 euro liggen.
Verder zal dit het laatste project worden wat ik ga doen ben ik bang, met de studie eventueel volgend jaar zal er geen tijd meer zijn alsmede budget.De grootste reden waarom ik het nu ga doe, volgend jaar kan het niet meer.
Maargoed aan de ene kant wat valt er nog te verbeteren als alles klaar is met een 16v erin? (je kan ook tever gaan, en persoonlijk gebeurd dat nu al de 1.4 mpi is infeite eigenlijk al een genoeg. Dit is meer "proof of concept"). Overigens is er kans dat hij ook naar de RDW gaat om te herkeuren.
Last edited by Drake on WedJul22, 2009 11:33:47 PM, edited 8 times in total.
Damn, ik wou dat ik zoveel tijd/geld had! Hoe krijg je het voor elkaar 
Hoe dan ook, onderdelen verkopen van de Saxo en je komt steeds goedkoper uit, nietwaar? Voorstoeltjes zijn al verkocht, reeds 50 euro rijker
Natuurlijk ben je nu wel de halve zomer kwijt aan het klussen maar dat moet dan maar, "Cuz it's all for the greater good"

Hoe dan ook, onderdelen verkopen van de Saxo en je komt steeds goedkoper uit, nietwaar? Voorstoeltjes zijn al verkocht, reeds 50 euro rijker

Natuurlijk ben je nu wel de halve zomer kwijt aan het klussen maar dat moet dan maar, "Cuz it's all for the greater good"

Precies, geld valt overigens wel mee (ik hoef/hoop maar ~500 te investeren) het is meer dat ik veel tijd kwijt ben.Ik vind het niet erg om een halve zomer kwijt te zijn... alleen kan ik nu niet echt spreken van "zomer".
Even vrolijk shoppen en je neemt mee.... een 16v:

Hopenlijk zit morgen het weer een stuk beter mee en kan ik het andere blok eruit halen en deze erin om even te testen.
Even vrolijk shoppen en je neemt mee.... een 16v:
Hopenlijk zit morgen het weer een stuk beter mee en kan ik het andere blok eruit halen en deze erin om even te testen.
Gisteren de Group N chip weer gemonteerd in de AX en weer even de G-Tech voor de 2e keer erop gezet om te vergelijken meer een eerdere test (die uiteindelijk exact hetzelfde resultaat gaf). Als het meezit heb ik eerdaags genoeg extra exemplaren liggen
.
En het resultaat spreekt voor zichtzelf:

0-100 in 7.55 seconden. Met een orginele chip is dit 8.2 seconden.
Zal eerdaags eens kijken of ik een filmpje kan opsjorren.

En het resultaat spreekt voor zichtzelf:
0-100 in 7.55 seconden. Met een orginele chip is dit 8.2 seconden.
Zal eerdaags eens kijken of ik een filmpje kan opsjorren.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Niet echt (wat zou er optimistisch aan moeten zijn?), ik heb nu 2x gemeten met 2 verschillende g-tech's en allebij rond de 7.5.citrofenwick wrote:Das wel een behoorlijk verschil zeg. Is die 7.55 seconden trouwens niet wat aan de optimistische kant?
Zodra de orginele ecu eropzit kom ik amper onder de 8.2, gezien ik het eerst niet echt vertrouwde heb ik zodoende ook met de orginele ecu gemeten.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Holy Fliep! Wil je voor de grap een keer mijn kant en klare uitlaat lenen? Misschien gaat er nog een fractie af
. Ligt in een stuk klaar, wil hem alleen iets meer portable maken 
Wat valt er nog af te schroeven met een 1.6? Minstens nog een halve seconde, zeker als je dus weer gaat chippen en met je catcams in de weer gaat
.


Wat valt er nog af te schroeven met een 1.6? Minstens nog een halve seconde, zeker als je dus weer gaat chippen en met je catcams in de weer gaat

De uitlaat is al aardig goed
, met een 1.4 ga je daar weinig winst mee halen (pas bij een wildere nokkenas heeft het echt nut). Met een 1.6 valt er wel wat af te halen (meer koppel), maar je krijgt met een 1.6 vooral boven de 140 meer winst (niet zozeer van 0-100).
Ik ga er ook niks meer aan veranderen, blok loopt nu perfect en uiteindelijk gaat hij er toch uit voor een 16v. Maar als ik zie wat het ding nu al doet wil ik niet weten wat er gebeurd als er een 16v inligt.

Ik ga er ook niks meer aan veranderen, blok loopt nu perfect en uiteindelijk gaat hij er toch uit voor een 16v. Maar als ik zie wat het ding nu al doet wil ik niet weten wat er gebeurd als er een 16v inligt.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
wie weet tegen danDrake wrote:Dat kan.... over een paar maandencitrofenwick wrote:damn, z'on blok moet in de pimp(maar hou er rekening mee dat de first erg licht is, maargoed de 8 seconden moet dan ook nog wel te halen zijn).
Ik moet alleen nog steeds het blok uit de saxo halen (Bas ik heb je kraan nodig)

AX-kopen is verslavend.
Een 1.6 is gewoon lomp snel in z'n 2 en trekt al vanaf lage toeren in de 3e versnelling.Drake wrote:De uitlaat is al aardig goed, met een 1.4 ga je daar weinig winst mee halen (pas bij een wildere nokkenas heeft het echt nut). Met een 1.6 valt er wel wat af te halen (meer koppel), maar je krijgt met een 1.6 vooral boven de 140 meer winst (niet zozeer van 0-100).
Altijd meer PK's dan jou!