computerchip wisselen....
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
computerchip wisselen....
Is het mogelijk om een ecu chip van een 106 rallye in een AX GTI computer te stoppen??
Ik heb nog een rallye ecu liggen.....
Ik heb nog een rallye ecu liggen.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Het was ook een beetje verder kijken dan mijn neus lang is... het is een magnetti marelli, dus dat gaat niet werken.MNM(tm) wrote:Ehm... Rallye ECU... Is dat ook Bosch MP3.1 ?
Maar ik heb wel de 1.3 rallye inlaatspruitstuk op de kop getikt, met alles (ja echt alles) erop en eraan.
Injectoren, injectierails, vacuümslangen, gasklep met alle sensoren enz enz.
Ik hoop dat die n-group chip het gaat trekken....
Last edited by v.andriessen on SatJul25, 2009 5:58:08 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
de vraag is, wat moet ik dan allemaal nog meer veranderen als ik over wil naar magnetti... anders dan de stekker naar de ecu... Ik geloof dat daar wel heel wat bij komt kijken?!Happytree wrote:Toch denk ik dat je beter overkan gaan op magnetti als met Bosch MP3.1 bezig blijven aangezien die volgens mij nooit zo mooi gaan lopen als die rallyes doen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hm dat klink ook erg goed... waar kan je dat doen??? (zal wel duur zijn)TTF wrote:of een chip op maat als je het goed wil doen, meende dat roney dat ook had
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
daar ben ik dus mee bezig... om dat hele bosch systeem eruit te werken.Drake wrote:Chip op maat is een optie maar dan nog zou ik het boschs systeem op de schop doen.
Inmiddels heb ik:
Inlaatspruitstuk, injectoren met rails en drukregelaar (3bar) gasklephuis met alle sensoren (nieuwe stappen motor) alle vacuüm slangen en de map-sensor. (de rallye ecu heb ik ook al en de kabelboom, welliswaar verknipt kan ik ook nog kopen)
Maar wat mis ik nog???
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
BOSCH SYSTEEM WEG GOOIEN en een trap nageven
1.6 Rallye motorkabelboom erop zetten icm de 1.6 rallye ecu. Dan je 1.3 inlaat en gasklephuis erop.
Chippen is niet noodzakelijk maar wel aan te raden . Ben zelf bij de Ringsleutel in hoogkarspel geweest. Zo als eerder gemeld 122 pk en 155 nm over een groot toerengebied. En toen had ik bleek later nog klein vacuum lekje na dit gefixd te hebben liep hij nog beter dus kan meer geweest zijn.
Wat het beste is van je GTI motorkabelboom de grote ronde stekker afknippen +/- 10 cm kabel overhoudend. En dan die van de rallye erop aansluiten dmv schema's en doormeten.
Ps. je hebt ook nog een hybride bak sensor nodig, eentje waar een kabel in gaat en een stekker (van je rallye motorkabelboom).
Sucax
1.6 Rallye motorkabelboom erop zetten icm de 1.6 rallye ecu. Dan je 1.3 inlaat en gasklephuis erop.
Chippen is niet noodzakelijk maar wel aan te raden . Ben zelf bij de Ringsleutel in hoogkarspel geweest. Zo als eerder gemeld 122 pk en 155 nm over een groot toerengebied. En toen had ik bleek later nog klein vacuum lekje na dit gefixd te hebben liep hij nog beter dus kan meer geweest zijn.
Wat het beste is van je GTI motorkabelboom de grote ronde stekker afknippen +/- 10 cm kabel overhoudend. En dan die van de rallye erop aansluiten dmv schema's en doormeten.
Ps. je hebt ook nog een hybride bak sensor nodig, eentje waar een kabel in gaat en een stekker (van je rallye motorkabelboom).
Sucax
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
enig idee waar ik een hybride bak sensor vandaan kan halen??Rooney wrote:BOSCH SYSTEEM WEG GOOIEN en een trap nageven
1.6 Rallye motorkabelboom erop zetten icm de 1.6 rallye ecu. Dan je 1.3 inlaat en gasklephuis erop.
Chippen is niet noodzakelijk maar wel aan te raden . Ben zelf bij de Ringsleutel in hoogkarspel geweest. Zo als eerder gemeld 122 pk en 155 nm over een groot toerengebied. En toen had ik bleek later nog klein vacuum lekje na dit gefixd te hebben liep hij nog beter dus kan meer geweest zijn.
Wat het beste is van je GTI motorkabelboom de grote ronde stekker afknippen +/- 10 cm kabel overhoudend. En dan die van de rallye erop aansluiten dmv schema's en doormeten.
Ps. je hebt ook nog een hybride bak sensor nodig, eentje waar een kabel in gaat en een stekker (van je rallye motorkabelboom).
Sucax
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik ga morgen langs! Dan hoor je direct van me.MNM(tm) wrote:Moesten we niet eerst ff de bak gaan reviseren?
(Had je nog nagekeken wat dat revisie-pakket nu eigenlijk allemaal inhield?)
OP de servicesite staat ook niet zo veel...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hm zit net even te kijken, maar waarschijnlijk zitten daar alle lagers en afdichtingsringentjes in. Ook voor het differentielMNM(tm) wrote:Moesten we niet eerst ff de bak gaan reviseren?
(Had je nog nagekeken wat dat revisie-pakket nu eigenlijk allemaal inhield?)
alle dingen bij A zitten er in, denk ik...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ik heb ooit nieuwe lagers gekocht destijds en die varieeerde van €35-65 (geen set).
Alleen zijn het nooit de lagers die kapot gaan. Als je wat hoort zijn het de synchro's. Was nl best frustrerend om na al het werk de bak nog steeds te horen
Alleen zijn het nooit de lagers die kapot gaan. Als je wat hoort zijn het de synchro's. Was nl best frustrerend om na al het werk de bak nog steeds te horen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Voor Chris....
Alle delen waar A bij staat in een reparatieset voor de Vbak.
Bij de Citroën Dealert in Rotterdam....... 260euro nogwat
de synchromessen-setjes bij 6, 7 en 26 zijn per set tussen de 150 en 170 euro....
Dus complete bakrevisie (lagers, ringen afdekplaatjes synchromessen enz enz. ) komt op de 500 euro uit, als het niet meer is....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.