1.6 8v met 1.3 inlaatspruitstuk
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
1.6 8v met 1.3 inlaatspruitstuk
Even een vraagje.... is dat mogelijk?
een 1.3 inlaatspruitstuk op een 1.6 8v?? Toen ik dingen van 'nigel' wilde kopen werd het ook al gezegd dat dat een leuke upgrade was.
Mark uit amsterdam heeft een custom inlaatspuitstuk die ook een stuk grote is (het gasklephuis ook) en die heeft 122pk uit z'n 1.6 8v
Is een 1.3 inlaatspuitstuk groter dan een 1.6?? en kan/moet daar dan ook een ander gasklephuis op??
een 1.3 inlaatspruitstuk op een 1.6 8v?? Toen ik dingen van 'nigel' wilde kopen werd het ook al gezegd dat dat een leuke upgrade was.
Mark uit amsterdam heeft een custom inlaatspuitstuk die ook een stuk grote is (het gasklephuis ook) en die heeft 122pk uit z'n 1.6 8v
Is een 1.3 inlaatspuitstuk groter dan een 1.6?? en kan/moet daar dan ook een ander gasklephuis op??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hmm die zou ik best wel even willen spreken.... die injectoren kan ik n.l. ook nog krijgen....Browny wrote:volgens mij is er zelfs iemand bij de axclub met deze setup. (in combinatie met een 1.3 injectiesysteem)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
TTF heeft volgens mij 1.6 injectoren met een 1.6 druk regelaar. Dat heeft ie geschreven in mijn wie is wie.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Ik heb het ook gehad op mijn 1.6 8v blok. 122pk en 155nm over een vrij breed toerengebied Maar ja wel op een 1.6 rallye ecu icm met kabelboom ed.
Injectoren van 1.6 en 1.3 rallye zijn het zelfde overigens.
Injectoren van 1.6 en 1.3 rallye zijn het zelfde overigens.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Je bedoelt het 1.3 inlaat spruitstuk?? En toen had je ook 122 pk?Rooney wrote:Ik heb het ook gehad op mijn 1.6 8v blok. 122pk en 155nm over een vrij breed toerengebied Maar ja wel op een 1.6 rallye ecu icm met kabelboom ed.
Injectoren van 1.6 en 1.3 rallye zijn het zelfde overigens.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
het mailtje is de deur uit!!Joost wrote:Sander had het, Bas heeft het
Ik zal Bas S tzt wel even contacteren over het hoe en wat!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ah lekker duidelijk allemaal?!?q01z wrote:bas heeft het niet overigens.. ja in de schuur
Past het uberhaubt wel???
btw... Ik kreeg net een mailtje terug over dat inlaatspruitstuk.
Die kerel zegt dat zijn hoogste bod inmiddels 170 euro is... (met alle slangen luchtfilterhuis en sensoren)
Is dat niet een beetje aan de dure kant?!?!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
tsja, power kost geld!
degene die ermee gereden hebben (sander en ronald) hebben proefondervindelijkondervonden dat het werkt
die grotere gasklep maakt echt een verschil..
ik heb zowel in de 1.6 van sander gereden als in die van bas, nu was die van sander natuurlijk een type1 GT (dus lichter) maar hij leek ook makkelijker door te klimmen! maar dat alles kan natuurlijk ook verbeelding en verdraaide herinnering zijn
degene die ermee gereden hebben (sander en ronald) hebben proefondervindelijkondervonden dat het werkt
die grotere gasklep maakt echt een verschil..
ik heb zowel in de 1.6 van sander gereden als in die van bas, nu was die van sander natuurlijk een type1 GT (dus lichter) maar hij leek ook makkelijker door te klimmen! maar dat alles kan natuurlijk ook verbeelding en verdraaide herinnering zijn
Als het erop past werkt het zeker.
Maar zonder ECU die flexibel genoeg is om het in te kunnen regelen wordt het lastig.
Vorm van de airbox geeft extra koppel en een meer optimale luchtdoorvoer, zeker wanneer gecombineerd met een goed geplaatst luchtfilter.
Maar zonder ECU die flexibel genoeg is om het in te kunnen regelen wordt het lastig.
Vorm van de airbox geeft extra koppel en een meer optimale luchtdoorvoer, zeker wanneer gecombineerd met een goed geplaatst luchtfilter.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Weet jij ook of een 106 rallye ecu chip in een GTI ecu kan??2Black wrote:Als het erop past werkt het zeker.
Maar zonder ECU die flexibel genoeg is om het in te kunnen regelen wordt het lastig.
Vorm van de airbox geeft extra koppel en een meer optimale luchtdoorvoer, zeker wanneer gecombineerd met een goed geplaatst luchtfilter.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik verkoop de hele setup voor degene die voor morgen avond het hoogste bod doet degene die meteen 250 euro bied is de koper hiervoor krijg je het inlaatspruitstuk,rubberen pakking tussen inlaat en gasklep, gasklep, injectoren, injectorrail met kabelboom, brandstofregelaar, vacuumslangen, luchtfilterbuis, mapsensor, stappenmotor, gaskleppositiemeter, luchtmassameter, en nog een aantal sensoren voor op de gasklep, en het gene wat ik eventueel nog vergeet.
is die een eerlijke prijs?!?! voor de hele bubs??
is die een eerlijke prijs?!?! voor de hele bubs??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
€250 is nix mis mee.
Of je het ervoor krijgt is natuurlijk een ander verhaal.
Zou het dan ook op Rallye.nl te koop zetten.
Is een leuk setje spullen voor iemand die KDFi in z'n auto wil bouwen....
Of je het ervoor krijgt is natuurlijk een ander verhaal.
Zou het dan ook op Rallye.nl te koop zetten.
Is een leuk setje spullen voor iemand die KDFi in z'n auto wil bouwen....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
k heb het net opgehaald!!!2Black wrote:€250 is nix mis mee.
Of je het ervoor krijgt is natuurlijk een ander verhaal.
Zou het dan ook op Rallye.nl te koop zetten.
Is een leuk setje spullen voor iemand die KDFi in z'n auto wil bouwen....
Heb er ook nog een tweede gasklephuis met sensoren bij gekregen en ook een adresje waar nog het één en ander gelast kan worden. Zoals veerpootbruggen boven en onder de auto en ook achter!! die gast is echt cool!! Ik kan ook nog een kabelboom van een 1.3 rallye van hm kopen, is wel handig zometeen met de ombouw denk ik....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Kijk eens voor al je vragen hier;
http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=364
Staat alles in beschreven en staat ook een verhaal van mijn bevindingen en hoe je het moet aansluiten. Wil je er ook wel keer bij helpen heb alleen komende maand weinig / geen tijd.
En gooi AUB je bosch systeem weg en zet er een 1.6 rallye kabelboom op met ECU.
http://www.rallye.nl/forum/showthread.php?t=364
Staat alles in beschreven en staat ook een verhaal van mijn bevindingen en hoe je het moet aansluiten. Wil je er ook wel keer bij helpen heb alleen komende maand weinig / geen tijd.
En gooi AUB je bosch systeem weg en zet er een 1.6 rallye kabelboom op met ECU.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Het gaat zeker werken. Je moet alleen even iets verzinnen voor je stationair luchttoevoer.
Ik had trouwens ook de ecu van een 1.3 en dat werkt super als je de compressie verhoogt.
Ik had trouwens ook de ecu van een 1.3 en dat werkt super als je de compressie verhoogt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.