Even een opmerking in z'n algemeen, ik heb laatst geprobeerd om grote veerscholtel te monteren met grotere diameter veren, dat past we op de veerpoot alleen sleepte de bovenste veerschotel aan tegen m'n carrosserie.
Misschien dat mijn carroserie anders is maar dat betwijfel ik, overigens met de standaard silentblocks.
Dus jullie zijn gewaarschuwd.
106-saxo veerschotels (groot)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het is niet schokkend en het is op te lossen, ik had onder het silentblock (je weet wel de bevestigingsplaat met de 2 draadeindjes er aan) een rubber plakje gelegd van 5mm (hard rubber) en dat was voldoende.Dus tussen silentblock en carrosserie.
Maar het zou best kunnen dat als je de silentblocks van een 106/saxo gebruikt dat het ook opgelost is, ik kan me zo voorstellen dat deze iets stijver zijn.
Ik heb nu jamex verlagings veren er onder zitten met de normale diameter.
Maar het zou best kunnen dat als je de silentblocks van een 106/saxo gebruikt dat het ook opgelost is, ik kan me zo voorstellen dat deze iets stijver zijn.
Ik heb nu jamex verlagings veren er onder zitten met de normale diameter.
ik heb gewoon mijn 106 rally veerpoten met het silentblock (je weet wel de bevestigingsplaat met de 2 draadeindjes er aan)
er onder zitten en ik heb nergens last van zo ver ik weet .
en gewoon met de grote veerschotels en dikke/brede spiraalveren
weet wel dat mijn auto nu echt super strak op de weg licht.
dus het is wel mogelijk .ik heb zelfs de rally aandrijfassen er onder terwijl ik had gelezen dat het niet kon ..
er onder zitten en ik heb nergens last van zo ver ik weet .
en gewoon met de grote veerschotels en dikke/brede spiraalveren
weet wel dat mijn auto nu echt super strak op de weg licht.
dus het is wel mogelijk .ik heb zelfs de rally aandrijfassen er onder terwijl ik had gelezen dat het niet kon ..
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
met alu of staal onderblok ga ik binnenkort achterkomen ga er namelijk een gti blok in lepelen .maar die 20 kilo zou ook niks uitmaken hoop ik laat het wel weten wat er gebeurt als het andere blok er in lichtCitrosan wrote:Schiet me net te binnen, als je een alu onderblok hebt zou het ook nog goed kunnen gaan, veel minder gewicht op de silentblocks.
@ Michel21 zou best kunnen dat het bij jou wel goed gaat.
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me