Rock's wrote:Verschilt de 16v zoveel met een 8v dan ?
Ik heb een kennis die waarschijnlijk interesse heeft in de rechter - voorscherm, portier en de skirtdelen aan de rechterzijde ...
Er zit veel meer potentie in, met een chip gaat het ding al naar de 135pk (zie de silveren 106) zonder veel aanpassingen. Met een paar nokkenassen ga je al richting de 145-150 (catcams 708).
Je kan voor relatief erg weinig geld veel vermogen eruit halen, ik ga echter in eerste instantie voor de ~135pk dat zal op ~750 kilo al meer dan genoeg zijn). En plus het is gewoon fun onder het motto "omdat het kan" .
Alles van de saxo kwa plaatwerk/interieur/lampen/wielen e.d mag weg . infeite ga ik ervoor zorgen dat er straks een soort buggy staat gezien ik het blok nog willen kunnen laten lopen / de auto laten rijden. De carroserie zelf is namenlijk toch niet verkoopbaar .
Last edited by Drake on WedJul15, 2009 12:05:30 PM, edited 1 time in total.
Ok! Ik vind het altijd weer opmerkelijk wat velgen en een bepaalde laak kunnen doen. Vind persoonlijk Saxo type 2 een stuk aantrekkelijker (lees: type 1 saai en lelijk) maar deze ziet er wel netjes uit.
Maar de first gaat dus uiteindelijk een 1.6 worden
Hey, je stript hem zoveel mogelijk dus. Heb nog iemand die net een 106 XS heeft ingeruild voor een Saxo diesel (:evil:) en misschien kan ie nog wat onderdelen gebruiken...
Momenteel staat de 2e 16v thuis (los blok met bak ecu assen e.d), hij was heel erg cheap en tja een reserve blok is nooit mis (zal morgen even een paar foto's maken ervan).
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).