Afgelopen weekend tegen een 106 Rallye PH2 aangelopen met een motor probleem. Auto is ronduit best wel ronduit verkracht. Alle velgen zit grove stoeprandschade op. Zelfs zoveel dat op sommige punten de stoeprandbescherming van de band eraf ligt.
Verder naar mijn mening extreem verlaagd met nauwelijks meer vering.
Heb hem voor een leuk prijsje. (850 euro) Momenteel geen tijd om erna te kijken dus heb hem geschorst ivm opknappen huis.
Hij ziet er wel superstrak uit. Op het dak en achterspoiler na compleet overgespoten.
Probleem:
Blok verbruikt extreem veel olie. Het stinkt gewoon van de olie als je achter de auto loopt. Blauwe rook. Hij schijnt ook olie eruit gegooit te hebben via de open carter ontluchting. Starten en lopen. Maar blok schud wel een beetje en vind hem rauw klinken.
Weet nog niet wat ik met de wagen ga doen maar wat zou er met het blok mis kunnen zijn. Wagen heeft sinds 2002 zeven eigenaren gehad. Die hem denk allemaal als ragbak gebruikt hebben. Blok heeft 144000 gelopen.
Hoort er trouwens een oliekoeler op dit blok te zitten?
Of is dat er later opgezet?[/img]
Extreem olie verbruik
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Extreem olie verbruik
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Is die oliekoeler simpel over te schroeven op mijn 1.6i blok? Heeft het nut?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou blokken hiervan zijn er niet plenty en zijn flink prijzig. Dit is de 103 pk versie. De 90pk versie is er idd zat.Pascal wrote:Voordat je de kop lostrekt: doe zoals Bas al voorstelt eerst even een compressietest, dat geeft vaak al uitsluitsel.
Mocht er echt problemen naar boven komen, kun je beter op zoek naar een ander blok; die zijn niet al te duur en plenty.
Maar de auto heeft sinds 2002 8 eigenaren gehad. Er is flink mee getrapt.
Denk dat ie netjes in onderdelen uit elkaar gaat. Mooie verlaagde schijven achteras voor onder de AX. En dan rustig op mijn gemak als mijn huis klaar is naar die motor kijken. Mocht ie goed te fixen zijn kan die altijd nog in de ax. 103 pk onder de kap is toch weer beter dan de 90pk. Zou de 4de motor worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.