Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Op de meeting even met DuFF schuim van een volcane stoel in mijn GTI stoeltje gepropt. Ook nog even de zijstangen ingebogen.
Dat zit LEKKER!!!!!
Nu is het echt een sportstoeltje. Misschien ga ik zelf nog een keer wat steviger schuim maken, nu ik weet hoe het eruit ziet. Of misschien wel alleen verstevigen.
Maar ZEEEEER tevreden met mijn practisch nieuw zittende stoel!!
Dat zit LEKKER!!!!!
Nu is het echt een sportstoeltje. Misschien ga ik zelf nog een keer wat steviger schuim maken, nu ik weet hoe het eruit ziet. Of misschien wel alleen verstevigen.
Maar ZEEEEER tevreden met mijn practisch nieuw zittende stoel!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Gisteren moest ik naar Roermond. En wat zie ik in mijn achterspiegel.... een seat Ibiza TD (dat stond op zijn grill)
Maar hij zat een beetje te drukken.... dus ik geef gas met de gedachten dat hij dan betreutert achter bleef. NIET DUS!
Tot over de 180 hield hij mij gewoon bij. Dus ik dacht, nou dan heb ik verkeerd geschakeld of zo.... nog een keer. Hij bleef gewoon plakken. Hij kwam niet dichterbij, ook niet als ik aan de kant ging passeerde hij niet. Dus we gingen gelijk op. Behalve toen ik van mijn gas afging en hem voorbij liet. Wat denk je dat er op de zij en achterkant stond.......
Seat Ibiza Cupra 2.0 16v GTI
Hij lachen! Ik kijken op het internet..... karretje heeft 150 pk...... Toen moest ik lachen!!
Maar hij zat een beetje te drukken.... dus ik geef gas met de gedachten dat hij dan betreutert achter bleef. NIET DUS!
Tot over de 180 hield hij mij gewoon bij. Dus ik dacht, nou dan heb ik verkeerd geschakeld of zo.... nog een keer. Hij bleef gewoon plakken. Hij kwam niet dichterbij, ook niet als ik aan de kant ging passeerde hij niet. Dus we gingen gelijk op. Behalve toen ik van mijn gas afging en hem voorbij liet. Wat denk je dat er op de zij en achterkant stond.......
Seat Ibiza Cupra 2.0 16v GTI
Hij lachen! Ik kijken op het internet..... karretje heeft 150 pk...... Toen moest ik lachen!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
haha!! ja maar niet op een seat ibiza uit 1993Rock's wrote:je hebt ook varianten waarbij achterop lichtreclame staat .... stop politie .... volgen ...weesch gewaarschuwd
Daar rijden wij nederlanders veel te vaak net iets over de max km/u
Die gasten rijden nu in audi A6 of Volvo S80. Op wegmisbruikers heb ik ze al gezien in VW Golf R32, Seat Leon Cupra, Ford Focus ST enz. Die gasten krijgen echt de mooiste bakken mee en wij maar hard werken voor onze centen. Maar ja....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ja heel graag maar ik weet dus nog niet waar ik dat ga doen...Drake wrote:Mwa die dingen zijn niet zo spannend, te lange versnellingen en ze halen de 150 pk al niet eens, maar toch niet verkeerd
0-100 zou je sowieso al sneller moeten zijn.
Niet een idee om een keer het ding op een bank te zetten om te zien wat het vermogen is?
Ik zat aan DP enginering te denken in Nijmegen, die zijn gespecialiseerd in Citroën en peugeot... maar heb je nog suggesties?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
meende altijd dat die abf motoren van vw altijd standaart al over de 150pk heen gingenDrake wrote:Mwa die dingen zijn niet zo spannend, te lange versnellingen en ze halen de 150 pk al niet eens, maar toch niet verkeerd
0-100 zou je sowieso al sneller moeten zijn.
Niet een idee om een keer het ding op een bank te zetten om te zien wat het vermogen is?
Ik hoorde juist altijd andersom, kennis hier in de buurt had een oude cupra 2, mijn broertje vond het kwa vermogen een enorm lui ding en die was zelfs toen nog de ax gti gewend. Rooney bevestigde dat laatst ook nog als ik het goed had (maat van hem heeft zo'n ding).TTF wrote: meende altijd dat die abf motoren van vw altijd standaart al over de 150pk heen gingen
Tja maatje had er ook eentje knal gele cupra 2, superpsprint spaghetti, compleet freeflow rvs pijp. Steeds praatjes leven begint bij 2 liter bla bla.
AX had toen nog 1.6 rallye blok dat nog helemaal standaard was. Bye bye bij het stoplicht Ding was gewoon traag en bak gewoon veeel te lang. Hij heeft nu zo'n 20vt dat ding gaat wel goed van ze plek Hou ik nu net bij met AX 16v met een te lange v-bak en moet nog gechipt worden.
Zo'n 20vt is 100x leuker speelgoed.
Vind wel beetje raar dat je niet sneller was dan die cupra 2....
AX had toen nog 1.6 rallye blok dat nog helemaal standaard was. Bye bye bij het stoplicht Ding was gewoon traag en bak gewoon veeel te lang. Hij heeft nu zo'n 20vt dat ding gaat wel goed van ze plek Hou ik nu net bij met AX 16v met een te lange v-bak en moet nog gechipt worden.
Zo'n 20vt is 100x leuker speelgoed.
Vind wel beetje raar dat je niet sneller was dan die cupra 2....
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Volgens mij was ie goed onderhouden. Hij zat ook bij de cupra club, dat stond op de zijkant van a'n auto. En ik zat met twee man en een volle tank in de auto, hij in z'n eentje. Ik reed ook alleen in z'n 5 van 100 tot 180, misschien had ik van 100 tot 140 in z'n vier moeten doen...Rooney wrote:Tja maatje had er ook eentje knal gele cupra 2, superpsprint spaghetti, compleet freeflow rvs pijp. Steeds praatjes leven begint bij 2 liter bla bla.
AX had toen nog 1.6 rallye blok dat nog helemaal standaard was. Bye bye bij het stoplicht Ding was gewoon traag en bak gewoon veeel te lang. Hij heeft nu zo'n 20vt dat ding gaat wel goed van ze plek Hou ik nu net bij met AX 16v met een te lange v-bak en moet nog gechipt worden.
Zo'n 20vt is 100x leuker speelgoed.
Vind wel beetje raar dat je niet sneller was dan die cupra 2....
Ik ga volgende week eens kijken bij dp engineering of ze tijd hebben voor een rollerbank test.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Net een ander (zag er best nieuw uit) gasklephuis op gezet. Van Fast Eddie gekocht.
Maar weinig resultaat. Ik denk niet dat het nog aan de gaskleppositiesensoor ligt. Want ik heb er nu een stuk of 4 verschillende opgehad en allemaal hebben ze het zelfde probleem...
Ik zag trouwens wel dat er op de gasklep zelf bij de 'oude' een soort extra lipje zat die je kon verstellen. Bij de 'nieuwe'zat dat niet... wie weet wat dat verschil is??
Het lijkt mij dat er zonder dat lipje meer lucht naar binnen kan?!? Het was een aardige verdikking...
Ohja ook nog even een andere update...
Ik ben afgelopen zondag bij Paul en Cindy geweest. We hebben even een paar speakerpanelen gemaakt voor de GTI. De panelen zelf had ik al in de vorm gezaagd. Maar Paul aka Citrosan (of citrosin, maar ik denk eerder dat dat Cindy is) is bezig geweest, dat wil je niet weten.
We hebben de electrische raamscharnieren uit de deur gehaald, de bouten daar vanaf geslepen, langere bouten eropgelast extra spacers ertussen gedaan en de boel weer gemonteerd, zodat het raammechanisme een stuk dichter tegen de buitenkant van de deur zit. Zodoende hebben we genoeg ruimte gecreëerd zodat de speakers genoeg diepte hadden om gemonteerd te worden met een dikke vulring tussen de speaker en het paneel.
We zijn de hele dag bezig geweest. EN Cindy heeft als klap op de vuurpijl ook nog een ventilatie roostertje gerepareerd, wat kapot was tot mijn grote irritatie. Dus des te blijer ben ik nu dat het ook weer doet!!!! ( ik kreeg het ding er zelf niet eens uit, kan je nagaan....)
Ook is ie een stuk stiller door die dikker deurpanelen!
Foto volgen nog!
Maar weinig resultaat. Ik denk niet dat het nog aan de gaskleppositiesensoor ligt. Want ik heb er nu een stuk of 4 verschillende opgehad en allemaal hebben ze het zelfde probleem...
Ik zag trouwens wel dat er op de gasklep zelf bij de 'oude' een soort extra lipje zat die je kon verstellen. Bij de 'nieuwe'zat dat niet... wie weet wat dat verschil is??
Het lijkt mij dat er zonder dat lipje meer lucht naar binnen kan?!? Het was een aardige verdikking...
Ohja ook nog even een andere update...
Ik ben afgelopen zondag bij Paul en Cindy geweest. We hebben even een paar speakerpanelen gemaakt voor de GTI. De panelen zelf had ik al in de vorm gezaagd. Maar Paul aka Citrosan (of citrosin, maar ik denk eerder dat dat Cindy is) is bezig geweest, dat wil je niet weten.
We hebben de electrische raamscharnieren uit de deur gehaald, de bouten daar vanaf geslepen, langere bouten eropgelast extra spacers ertussen gedaan en de boel weer gemonteerd, zodat het raammechanisme een stuk dichter tegen de buitenkant van de deur zit. Zodoende hebben we genoeg ruimte gecreëerd zodat de speakers genoeg diepte hadden om gemonteerd te worden met een dikke vulring tussen de speaker en het paneel.
We zijn de hele dag bezig geweest. EN Cindy heeft als klap op de vuurpijl ook nog een ventilatie roostertje gerepareerd, wat kapot was tot mijn grote irritatie. Dus des te blijer ben ik nu dat het ook weer doet!!!! ( ik kreeg het ding er zelf niet eens uit, kan je nagaan....)
Ook is ie een stuk stiller door die dikker deurpanelen!
Foto volgen nog!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Foto's ben ik wel benieuwd naar, volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe het nu zit.
Speakerpanelen in de voordeuren begrijp ik, maar dan niet op de plek van de flessehouders?
Anyway, als het net zo netjes past als de speakerpanelen die ik van Paul heb overgenomen zal het ongetwijfeld weer een mooi stukje maatwerk zijn!
Speakerpanelen in de voordeuren begrijp ik, maar dan niet op de plek van de flessehouders?
Anyway, als het net zo netjes past als de speakerpanelen die ik van Paul heb overgenomen zal het ongetwijfeld weer een mooi stukje maatwerk zijn!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ze zitten inderdaad niet in de flessenhouders, maar echt in de het gestoffeerd paneel. (die stof hebben we overgezet) Gat in het plaat werk van de binnenzijde van de deur moeten knippen.Rio97 wrote:Foto's ben ik wel benieuwd naar, volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe het nu zit.
Speakerpanelen in de voordeuren begrijp ik, maar dan niet op de plek van de flessehouders?
Anyway, als het net zo netjes past als de speakerpanelen die ik van Paul heb overgenomen zal het ongetwijfeld weer een mooi stukje maatwerk zijn!
Morgen... of eigenlijk vandaag ga ik foto's maken!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
NICE!!!!! Mooi geluid!!!!
Ik ben er echt heel blij mee, met dank aan Paul en Cindy!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hm aan de reacties tezien ben jij de enige die er zo over denkt....Mastenhose wrote:Errug netjes gedaan hoor!!!
Ziet er goed uit!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.