Bokken en uitvallen vlak na start
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bokken en uitvallen vlak na start
Mijn AXje begon een paar weken na aanschaf vlak na het starten te bokken. Normaal hield ik hem dan in leven door wat gas bij te geven, maar toen ik ontdekte dat hij na het herstarten na een keer te zijn uitgevallen als een zonnetje liep, ben ik die methode gaan hanteren.
9 van de 10 keren dat ik hem met koude motor start komt dit euvel voor en na een keer herstarten is het dus compleet weg.
Ik heb de ECU al eens gereset (stroom eraf ... erop en dan 10 min stationair laten draaien, toch?) maar dit heeft niet geholpen.
Ook brand het waarschuwingslampje (motor-te-warm lampje?) nog een paar seconden na het starten.
Wat kan het zijn en hoe verhelp ik het? Of moet ik niet zeiken?
Dank
9 van de 10 keren dat ik hem met koude motor start komt dit euvel voor en na een keer herstarten is het dus compleet weg.
Ik heb de ECU al eens gereset (stroom eraf ... erop en dan 10 min stationair laten draaien, toch?) maar dit heeft niet geholpen.
Ook brand het waarschuwingslampje (motor-te-warm lampje?) nog een paar seconden na het starten.
Wat kan het zijn en hoe verhelp ik het? Of moet ik niet zeiken?
Dank
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
Toen ik net eens ging kijken naar die olielekkage zag ik dat de klem die het luchtfilter met het injectiehuis verbindt niet goed aangedraaid zat, misschien dat dat het was?
Wat betreft die olielekkage, ik denk dat het de kleppendekselpakking is, maar hoe krijg ik dat kleppendeksel eraf? Heb die twee bouten losgedraaid maar deksel zit nog muurvast en ik zie niet waar...
Wat betreft die olielekkage, ik denk dat het de kleppendekselpakking is, maar hoe krijg ik dat kleppendeksel eraf? Heb die twee bouten losgedraaid maar deksel zit nog muurvast en ik zie niet waar...
oliedruk.. Deze moet naar mijn weten opgebouwd worden bij een koude motor. Heel veel ax'jes hebben dat probleem dat je niet meteen aan kunt rijden. Wat je moet doen is als eerste je auto starten als je instapt, dan heel rustig je gordel aan doen, je spullen op de achterbank gooien (die ligt bij mij altijd ram vol) En dan na 15 seconden aanrijden... Dan is het probleem ook weg.
Als je het pedaal tot onder indrukt dan zo ie zo niet, ik krijg dat ook niet voor elkaar. Hij verzuipt dan gewoon.Mathijs wrote:Ja dan is het direct over...
In leven houden door bij te gassen helpt ook niet
Wat bij mij wél werkt is zo gouw als hij gestart is een beetje gas continue geven.
Net zoveel gas als dat je gebruikt bij het wegrijden. Dan je koppeling op laten komen, tot het eind van de straat rustig rijden en dan is het bij mij over.
Schroef er maar gewoon een nieuwe temperatuur-sensor in!
Da's die (meestal) groene die in de zijkant van het thermostaathuis zit.
Als die niet goed meer is, weet de ECU niet dat de motor koud is en dat 'ie dus meer benzine moet inspuiten (en via de stationair-stappenmotor de gasklep iets verder moet openzetten).
Da's die (meestal) groene die in de zijkant van het thermostaathuis zit.
Als die niet goed meer is, weet de ECU niet dat de motor koud is en dat 'ie dus meer benzine moet inspuiten (en via de stationair-stappenmotor de gasklep iets verder moet openzetten).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
kleppendeksel eraf:
als je die 2 moeren los hebt links en rechts op de kleppendeksel zitten daaronder nog ringen die helemaal vastgerot zitten aan je deksel
deze moet je er met een schroevendraaier voorzichtig los wippen, daarna zal de deksel eraf gaan
tempsensor vervangen is 2seconden werk, je hebt ff een passende dop nodig, dat is het lastigste.
Daarbij zit 1 sensor droog en 1 nat, dus als je die natte eruit draait komt er kvs uit, dit moet je even bijvullen en dan goed ontluchten.
Verder hoort het niet hoor, dat je niet meteen wegkan rijden. Ik weet dat het bestaat, mijn TRS heeft het ook gehad. Weet niet meer wat het opgelost heeft maarja die auto heeft alles vervangen gehad onder de kap
als je die 2 moeren los hebt links en rechts op de kleppendeksel zitten daaronder nog ringen die helemaal vastgerot zitten aan je deksel
deze moet je er met een schroevendraaier voorzichtig los wippen, daarna zal de deksel eraf gaan
tempsensor vervangen is 2seconden werk, je hebt ff een passende dop nodig, dat is het lastigste.
Daarbij zit 1 sensor droog en 1 nat, dus als je die natte eruit draait komt er kvs uit, dit moet je even bijvullen en dan goed ontluchten.
Verder hoort het niet hoor, dat je niet meteen wegkan rijden. Ik weet dat het bestaat, mijn TRS heeft het ook gehad. Weet niet meer wat het opgelost heeft maarja die auto heeft alles vervangen gehad onder de kap
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).