Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Vandaag even voorkant opgekrikt om te kijken of me remmen vrijliepen maar die lopen echt perfect vrij!
Morgen de kwikfit maar even bellen!
Verder motorkap isolatie verwijdert want ik hoorde alleen me uitlaat geluid en beetje motorgeluid hoort erbij (bevalt het niet zet ik het weer terug)
Verder vind ik de 2 nogal vervelend inschakelen de pook zit zodichtbij de stoelen dat je bij vlot schakelen niet altijd zo lekker kan schakelen als gewenst, shortshifter lijkt me dus ideaal.
Morgen de kwikfit maar even bellen!
Verder motorkap isolatie verwijdert want ik hoorde alleen me uitlaat geluid en beetje motorgeluid hoort erbij (bevalt het niet zet ik het weer terug)
Verder vind ik de 2 nogal vervelend inschakelen de pook zit zodichtbij de stoelen dat je bij vlot schakelen niet altijd zo lekker kan schakelen als gewenst, shortshifter lijkt me dus ideaal.
Nou vandaag even rondbellen maar niemand neemt op, morgen vrij dus maar wat meer aderesjes bellen!
Verder wil ik morgen me sproeier van me achtenruit verwijderen(zit wat roest omheen) dit kaal maken in de primer zetten, en vervolgens een zwarte vierkante plakker erover(klein vierkantje) hebben julie enig id waar je van die mooie stevige plakkers kan kopen(zegmaar van die carbonlook dingen die je wel eens ziet maar dan gewoon zwart)
Verder wil ik morgen me sproeier van me achtenruit verwijderen(zit wat roest omheen) dit kaal maken in de primer zetten, en vervolgens een zwarte vierkante plakker erover(klein vierkantje) hebben julie enig id waar je van die mooie stevige plakkers kan kopen(zegmaar van die carbonlook dingen die je wel eens ziet maar dan gewoon zwart)
heb ik alleen als ik me stoel tever naar voren zet met me kuipjes
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat had ik bij mn GTI ook wel wat. Overal gekeken om de speling op te lossen en het is al een stuk beter. Het schakelstangetje dat zijwaarts beweegt zit ook op het andere kogeltje waardoor de pook meer in het midden blijft.Happytree wrote:Merci voor de goede tip!
Morgen indd even langs de motorzaak hier
Delen btw nog meer mensen die mening dat de pook van 1 naar 2 op een best wel vervelende plek uitkomt
Mijn stoel staat ook heel ver naar voren, wil altijd goed bij het stuur kunnen, benen zitten ook beetje geknikt dus moet eigenlijk een dieper stuur hebben, maar dat komt nog wel.
opzich de speling op de pook valt reuze mee, wel iets, bij de Tgs is het helemaal weg(chris techniek)
@ denny, nee jij hebt het op een veel mooiere manier opgelost! is dat veel werk het monteren, en ik lees dingen als shortshifter en quick shifter was is het verschil en wat heb jij en hoe werkt het(wat een vragen allemaal)
opzich de speling op de pook valt reuze mee, wel iets, bij de Tgs is het helemaal weg(chris techniek)
@ denny, nee jij hebt het op een veel mooiere manier opgelost! is dat veel werk het monteren, en ik lees dingen als shortshifter en quick shifter was is het verschil en wat heb jij en hoe werkt het(wat een vragen allemaal)
De compleet gratis en voor niks "Sander" manier. Allemaal originele onderdelen. Niks geen shortshifter/quikshifter en meer van dat soort rommel. Gewoon een origineel hendeltje wat inkorten.
Next time we meet i'll let you in on the secret. Laten zien zegt veel meer dan 1000 woorden namelijk. Misschien dat ik er al eerder wel een fototje van maak gaat makkelijker zonder motorblok namelijk
Betreffende dat stuur. Neem een goed diep (9cm) sportstuur en naaf. Veel beter + dat je stoel weer wat achteruit kan. wat op zich erg fijn is altijd.
Next time we meet i'll let you in on the secret. Laten zien zegt veel meer dan 1000 woorden namelijk. Misschien dat ik er al eerder wel een fototje van maak gaat makkelijker zonder motorblok namelijk
Betreffende dat stuur. Neem een goed diep (9cm) sportstuur en naaf. Veel beter + dat je stoel weer wat achteruit kan. wat op zich erg fijn is altijd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
OKé gaaf! zag toen ik het rondje op waggel dat ik meereed dat je echt een heerlijk korte slag had(Van de versnelingspook natuurlijk ) en nu dacht ik dat moet ik ook!
Verder zal er indd een 9cm diep stuurtje komen, alleen ben ik bang dat me stuurkolom wat moet zakken aangezien hij dan wat aan de hoge kant komt te zitten.
Toenet, maar weer eens de auto gepakt moest boodschapje doen, en wat is het toch een feest!!! begin steeds meer gevoel in de bochten te krijgen en het is heel leuk speelgoed, dan nog eens dat geluid bij het overschakelen die heerlijke knallen in de uitlaat.
Verder zal er indd een 9cm diep stuurtje komen, alleen ben ik bang dat me stuurkolom wat moet zakken aangezien hij dan wat aan de hoge kant komt te zitten.
Toenet, maar weer eens de auto gepakt moest boodschapje doen, en wat is het toch een feest!!! begin steeds meer gevoel in de bochten te krijgen en het is heel leuk speelgoed, dan nog eens dat geluid bij het overschakelen die heerlijke knallen in de uitlaat.
Meeting was top! en het werd nog heerlijk weer ook!
Op de terugweg even een leuke route genomen en weer het nodig lol beleefd.
Nadat hij warm was stopte ik netjes rechs bij de stoplichten en jahoor toen kwam er een Dikke lexus RX naast met staan of het een of het de 212pk sterke 300 was of de 272pk sterke 350 weet ik niet, maar ik in de versneling en wachten en hop groen, ik had snellere start waarna hij de 1e versneling aardig rap was(automaat 4wd) toch hield ik voorsprong en aangezien ik aardig langer kan doortrekken in ze 2 pakte ik wat meters, en bleef ik voor daarna ging hij netjes achter me staan bij het stoplicht.
En alsof het nog niet genoeg was, glijdent over de rotonde komen zetten terwijl en een WRX STI staat te wachten om de rotonde op te komen, had hun gezichten wel willen zien.
Toen kwam het moment dat ik hem even kneep, hier is zo'n heerlijke weg tussen 2 rotondes rand van ijsselstein en daar kan het GAS erop na de 170 aangetikt te hebben ik vlol in de remen voor de mini rotonde bij het terugschakelen van 4 naar 3 zie ik ineens een politie auto de rotonde opkomen(ik nog vol in de remmen bij 140) en met de nodige ploffen in de uitlaat kneep hem behoorlijk, ik kon er nog voor dus ik weer heel normaal rijden, netjes 50 wat was ik bang dat ze me even langs de kant zouden zetten
Was een geslaagde dag!
Verder op de meeting me dakraam eruit gehaald en weer netjes in elkaar gezet, en hij is vorige week netjes uitgelijnd!
Op de terugweg even een leuke route genomen en weer het nodig lol beleefd.
Nadat hij warm was stopte ik netjes rechs bij de stoplichten en jahoor toen kwam er een Dikke lexus RX naast met staan of het een of het de 212pk sterke 300 was of de 272pk sterke 350 weet ik niet, maar ik in de versneling en wachten en hop groen, ik had snellere start waarna hij de 1e versneling aardig rap was(automaat 4wd) toch hield ik voorsprong en aangezien ik aardig langer kan doortrekken in ze 2 pakte ik wat meters, en bleef ik voor daarna ging hij netjes achter me staan bij het stoplicht.
En alsof het nog niet genoeg was, glijdent over de rotonde komen zetten terwijl en een WRX STI staat te wachten om de rotonde op te komen, had hun gezichten wel willen zien.
Toen kwam het moment dat ik hem even kneep, hier is zo'n heerlijke weg tussen 2 rotondes rand van ijsselstein en daar kan het GAS erop na de 170 aangetikt te hebben ik vlol in de remen voor de mini rotonde bij het terugschakelen van 4 naar 3 zie ik ineens een politie auto de rotonde opkomen(ik nog vol in de remmen bij 140) en met de nodige ploffen in de uitlaat kneep hem behoorlijk, ik kon er nog voor dus ik weer heel normaal rijden, netjes 50 wat was ik bang dat ze me even langs de kant zouden zetten
Was een geslaagde dag!
Verder op de meeting me dakraam eruit gehaald en weer netjes in elkaar gezet, en hij is vorige week netjes uitgelijnd!
Nurburgring! ja vanochtend om kwart over 8 vertrokken!
Bij venlo de grens over en toen begon de pret het begon te regen niet normaal zo hard.
Aangekomen, was de baan gesloten, wij rondje over de parkeerplaats gedaan, toen kregen we de mededeling dat het nog 40 minuten ging duren, dus hop de auto in naar Adenau, maar toen kwamen we het volgende tegen
En op racerubbers!
|
In breidscheit aangekomen was de baan nog dicht en begon het weer te regenen, dus tijd voor:
Daarna, richting adenaur frost gereden om bij de baan te gaan kijken die net opengegaan was, daar aangekomen een mooie lege parkeerplaats waar een BMW M3 e30 stilstond, dus ik even laten zien, dat je met een Ax ook dwars kan op die parkeerplaats, even lift off overstuur stukje glijden en hop zo het vak in(je had ze moeten zien).
op de parkeerplaats naast ze landgenoot:
Toen het hele end naar boven gelopen waar het meteen weer begon te regenen, maar toch tijd staan kijken.
Toen terug naar de ring om zelf maar een rondje te rijden in regen, niemand bij de paaltjes kon zo doorrijden, me voorgenomen rustig te beginnen, daar kwam bocht nmmr 3 en de bocht in halverwege begon de achterkant onverwachts al aardig te kwispelen, dus nog maar wat rustiger, en kwam er snel achter dat het geen leuk rondje zou worden, want het was veelste maar dan ook veelste glad, nog wat kleine corecties wat gewoon erg vermoeiend werkt en het soepele rijden eruit haalt, toen in een lange doordraaier, terwijl ik zeg van nou we rijden het rondje uit op slakkengang (dus laag in de toeren), breekt de achterkant weer uit, ditkeer leek het wel aquaplaning gewoon 0.0 grip leek wel ijs, daar stonden we 180graden verder op de cubs, starten en weer de baan op(ging denk ik 50 dus stond zo weer stil), toen het laatste stuk gereden of er ijs lag en nog constand het voelen komen van de achterkant.
Conclusie, regen + ring = niet voor niets rustig volgende keer dus met droog weer!
Al met al was het een leuke dag alleen had ik graag 3 droge rondjes gereden!
Bij venlo de grens over en toen begon de pret het begon te regen niet normaal zo hard.
Aangekomen, was de baan gesloten, wij rondje over de parkeerplaats gedaan, toen kregen we de mededeling dat het nog 40 minuten ging duren, dus hop de auto in naar Adenau, maar toen kwamen we het volgende tegen
En op racerubbers!
|
In breidscheit aangekomen was de baan nog dicht en begon het weer te regenen, dus tijd voor:
Daarna, richting adenaur frost gereden om bij de baan te gaan kijken die net opengegaan was, daar aangekomen een mooie lege parkeerplaats waar een BMW M3 e30 stilstond, dus ik even laten zien, dat je met een Ax ook dwars kan op die parkeerplaats, even lift off overstuur stukje glijden en hop zo het vak in(je had ze moeten zien).
op de parkeerplaats naast ze landgenoot:
Toen het hele end naar boven gelopen waar het meteen weer begon te regenen, maar toch tijd staan kijken.
Toen terug naar de ring om zelf maar een rondje te rijden in regen, niemand bij de paaltjes kon zo doorrijden, me voorgenomen rustig te beginnen, daar kwam bocht nmmr 3 en de bocht in halverwege begon de achterkant onverwachts al aardig te kwispelen, dus nog maar wat rustiger, en kwam er snel achter dat het geen leuk rondje zou worden, want het was veelste maar dan ook veelste glad, nog wat kleine corecties wat gewoon erg vermoeiend werkt en het soepele rijden eruit haalt, toen in een lange doordraaier, terwijl ik zeg van nou we rijden het rondje uit op slakkengang (dus laag in de toeren), breekt de achterkant weer uit, ditkeer leek het wel aquaplaning gewoon 0.0 grip leek wel ijs, daar stonden we 180graden verder op de cubs, starten en weer de baan op(ging denk ik 50 dus stond zo weer stil), toen het laatste stuk gereden of er ijs lag en nog constand het voelen komen van de achterkant.
Conclusie, regen + ring = niet voor niets rustig volgende keer dus met droog weer!
Al met al was het een leuke dag alleen had ik graag 3 droge rondjes gereden!
Zandvoort!!!
Vandaag moest het toch even vorige keer alleen gekeken en rondje met chris meegereden, nu dan zelf, intussen wat kilomters gemaakt dus auto beter leren kennen!
Het was een hele leuk dag, 2 x 20minuten gereden, maar de eerste keer wel 35 minuten na een harde crash van een A3 ambulance erbij en alles dus kwartier gewacht en we konden weer verder(opnieuw 20minuten)
Op een natte nurburgring kon de auto me niet echt overtuigen, maar vandaag met het droge asfalt ging het heerlijk! met tochwel de lichste auto toch goed mee kunnen komen!
Jammer van de vele gele vlagen, 3 crashes(van anderen) maar al met al een geslaagde dag!
Morgen volgt er nog 1 filmpje hier alvast de 1e, begin eerste sessie rechte stuk meteen gele vlag, dus rustig aan gedaan.
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=65DHUDP5 ... r_embedded
Vandaag moest het toch even vorige keer alleen gekeken en rondje met chris meegereden, nu dan zelf, intussen wat kilomters gemaakt dus auto beter leren kennen!
Het was een hele leuk dag, 2 x 20minuten gereden, maar de eerste keer wel 35 minuten na een harde crash van een A3 ambulance erbij en alles dus kwartier gewacht en we konden weer verder(opnieuw 20minuten)
Op een natte nurburgring kon de auto me niet echt overtuigen, maar vandaag met het droge asfalt ging het heerlijk! met tochwel de lichste auto toch goed mee kunnen komen!
Jammer van de vele gele vlagen, 3 crashes(van anderen) maar al met al een geslaagde dag!
Morgen volgt er nog 1 filmpje hier alvast de 1e, begin eerste sessie rechte stuk meteen gele vlag, dus rustig aan gedaan.
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=65DHUDP5 ... r_embedded
Ja kreeg leuke opmerkingen op de Ax was een engelsman die was zeer geinstreseerd.
Verder viel de drukte heel erg mee(vooral de 1e sessie) 2e sessie was het wat drukker maar geen last van gehad!
(filmpje toevalig 3 autos in 1 ronde maar ook rondes dat je gewoon geen auto tegenkwam)
verder staan de data @ vrijrijden.nl als er mensen gaan laat het mij ook weten altijd gezellig meerdere axjes.
Verder viel de drukte heel erg mee(vooral de 1e sessie) 2e sessie was het wat drukker maar geen last van gehad!
(filmpje toevalig 3 autos in 1 ronde maar ook rondes dat je gewoon geen auto tegenkwam)
verder staan de data @ vrijrijden.nl als er mensen gaan laat het mij ook weten altijd gezellig meerdere axjes.
Nog een filmpje wat later in de eerste sessie:
http://www.youtube.com/watch?v=ufMSksN1VV8
Bandjes na eerste sessie:
http://www.youtube.com/watch?v=ufMSksN1VV8
Bandjes na eerste sessie: