Iemand enig idee hoe ik mijn H4 (enkele ...dus geen Bi)xenon moet aansluiten .... ik denk nu alles goed aan gesloten te hebben ... maar het doet weer eens niets
alle std. stekkers heb ik aangesloten ... kan maar op 1 manier .....
Nu hou ik een zwarte en een rode draad over .... ik neem aan dat deze op mijn auto aansluitblokje moet komen ... ze zwarte op de - en de rode op de dimlichtpool ...
dit is iig mijn manier ...die natuurlijk weer eens niet werkt ...
Moet dit in technisch ? ... of in frustratie's... ik hoop iig dat iemand mij kan helpen ....
Last edited by Rock's on SunApr05, 2009 2:54:45 PM, edited 1 time in total.
Ik neem aan dat je de stekker die normaal op de lamp (H4) gaat ergens op je xenon set hebt aangesloten. In dat geval zou je de zwarte draad aan de massa moeten hangen en de rode aan de + van je accu (zit er trouwens een zekering in de rode draad?)
Die sturing komt in principe al van de stekker die altijd op je lamp zat, maar nu op de xenon set zit aangesloten. Het zou z'n voeding daar wel vandaan kunnen halen, en waarom dat niet werkt weet ik niet. Ik heb het bij mijn set in ieder geval zo aangesloten en dat werkt.
MNM(tm) wrote:Heb ik ook in m'n dieseltje zitten. Oude lampen eruit, Xenon lampen erin, stekkers aansluiten, klaar.
Maar jah, ik heb dan ook een setje van Pilot.
Deze reactie had ik wel verwacht,... daarom heb ik het volgende erbij gezet ...
Rock's wrote:
Voor de rest die mogelijk wil reageren,..... het gaat hiet om enkele xenon ... dus geen Bi xenon.
ws heb jij toch stiekem BI xenon .... en die heeft idd een 3 polige stekker .... deze heeft 2 draden om dat het geen BI is ....
M'goe, 't gaat er ook niet om wat ik voor type Xenon in mijn AX-en heb zitten, 't gaat er nu om dat 't Xenon bij JOU het niet doet.
Dusseh, moet ik een keertje langs komen om een te kijken wat er aan scheelt?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Als ik een unit aansluit en het licht aanzet knippert de lamp 3 keer en slaat uit, andere licht blijft branden. Twee units tegelijk en er gebeurt helemaal niets! Als ik overigens alleen 1 kant aansluit en de andere kant niets op zet (xenon nog halogeen) gebeurt er ook niets.
Direct op de accu werkt dus wel, maar ik wil weten wat ik dan moet aanpassen. Ik zelf denk dus dat het relais het starten niet trekt.
Maar op groot licht doet ie gewoon op geen enkele manier iets.
Als ik dus 1 kant van xenon voorzie en de andere kant van halogeen en dan de boel op dimlicht zet knippert ie een paar keer snel en dan stopt ie ermee. Andere combinaties doen gewoon niets.
Kan het zijn dat ie niet genoeg toevoer krijgt? Lijkt op een gare tl-buis, knipperen en net niet z'n moment krijgen? En waar zit dan het relais voor de lichtjes?
Krijg de neiging om heel professorisch een draad via de accu naar binnen te trekken en een schakelaar eraan klikken. Zekering ertussen en klaar...
Goed, ben nog even een tijdje aan de klooi gegaan en op een mooi moment dacht ik "Eureka?" en ik deed "Eureka!"
Het blijkt dat voor dit setje (en vast niet alleen deze) de aarde van de carrosserie gewoon veel te zwak is...
Haal de minkabel (-) van de set los en zorg dat deze direct met de accu minpool (-) in contact komt. Dit kan op de accu zelf, maar veiliger is het om het op de punten te doen waar de kabel van de accu op de carrosserie uitkomt.
Opgelost.
Nee, ik ben niet tot nu bezig geweest ben ook nog vrolijk een testrit met een paar verschillende routes gaan maken
Ah, nog een duidelijker antwoord wat op hetzelfde neerkomt:
DuFF wrote:
een setje bestaat uit:
doos, handleiding, 2 ballasten, bekabeling, 2 xenongas gevulde lampen.
je plaatst de ballasten op de meest logische plekken, er moet een extra kabeltje stroom naar je accu, en verder is het aansluiten kinderspel, want de stekkertjes kunnen meestal maar op 1 manier in elkaar geklikt worden.
neem er gewoon de tijd voor, en vraag iemand die verstand heeft van elektronica/bedrading om te helpen indien nodig.
haal ook regelmatig een vochtige doek of een trekker over je koplampen, om het vuil er af te halen, dit is ten eerste beter voor jou, meer zicht, en ten tweede beter voor de mede weggebruiker die niet gek word van verstrooid xenonlicht.