Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Check, heb hem gezien
zal zometeen wel eens wat terugsturen
Nou Ikke helemaal weer blij Nog steeds geen AX, helaas nu zelfs helemaal AX-loos, maar de witte AX staat wel op mijn naam
Sinds 10 uur heb ik dus op papier officieel een auto en mijn oom belde dat de volcane om 10:30 is opgehaald bij de garage en dat deze nu dus echt definitief weg is.
Morgenavond om 21:00 krijg ik mijn AX nog maar 21 uur, het aftellen is begonnen
zal zometeen wel eens wat terugsturen
Nou Ikke helemaal weer blij Nog steeds geen AX, helaas nu zelfs helemaal AX-loos, maar de witte AX staat wel op mijn naam
Sinds 10 uur heb ik dus op papier officieel een auto en mijn oom belde dat de volcane om 10:30 is opgehaald bij de garage en dat deze nu dus echt definitief weg is.
Morgenavond om 21:00 krijg ik mijn AX nog maar 21 uur, het aftellen is begonnen
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Verder bezig geweest met het maken van een startknop:
Knop zit in een stukje carbonfiber van onze racewagen, moet elektrisch nog aangesloten worden.
De bedoeling is deze aan te sluiten met een relais in serie dat alleen aan gaat in stand 2 van de sleutel, zodat je dus niet per ongeluk de startmotor kunt rondgooien terwijl de motor niet kan aanslaan vanwege het gebrek aan spanning op de vitale delen Het gat wat je links naast het knopje ziet wordt nog voorzien van een ledje om aan te geven wanneer je de knop kunt gebruiken en ik moet ook nog even wat mooiere schroefjes zoeken.
Knop zit in een stukje carbonfiber van onze racewagen, moet elektrisch nog aangesloten worden.
De bedoeling is deze aan te sluiten met een relais in serie dat alleen aan gaat in stand 2 van de sleutel, zodat je dus niet per ongeluk de startmotor kunt rondgooien terwijl de motor niet kan aanslaan vanwege het gebrek aan spanning op de vitale delen Het gat wat je links naast het knopje ziet wordt nog voorzien van een ledje om aan te geven wanneer je de knop kunt gebruiken en ik moet ook nog even wat mooiere schroefjes zoeken.
De AX is erg mooi!
En dat startknopje is ook wel geinig.
Had een vraagje.. Ik las dat je 4 speakers hebt. Waar zitten de andere 2? Op de plek van de flessenbak? Of...
Als je foto's hebt ben ik wel benieuwd. Heb ze nu alleen achterin maar mis voorin toch ene beetje geluid en ik ben benieuwd hoe een ander dat aanpakt.
En dat startknopje is ook wel geinig.
Had een vraagje.. Ik las dat je 4 speakers hebt. Waar zitten de andere 2? Op de plek van de flessenbak? Of...
Als je foto's hebt ben ik wel benieuwd. Heb ze nu alleen achterin maar mis voorin toch ene beetje geluid en ik ben benieuwd hoe een ander dat aanpakt.
gefeliciteeerd met je ax hoor!
En lekker bezig al
En lekker bezig al
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Ik heb 2 Bass boxen (225W maximaal staat er geloof ik op ) in de zijkanten achter (standaard plek) en daarvan werkt de rechter momenteel niet :S kabelbreuk ergens dus zal achter het dashboard of onder de bekleding moeten gaan zoekenPunaxio wrote:Had een vraagje.. Ik las dat je 4 speakers hebt. Waar zitten de andere 2? Op de plek van de flessenbak? Of...
Als je foto's hebt ben ik wel benieuwd.
En ik heb 2 x 50 watt philips met tweeters erin in de hoedenplank.
De radio stuurt max 4 x 50 uit, dus ook nooit de kans dat ik de speakers opblaas, en ook al zit het achterin, ik kan er genoeg geluid uitkrijgen om heel de auto te vullen Is een stuk beter dan wat ik van de volcane gewend was dit
Door die bass boxen en die boxen met tweeters gecombineerd heb je ook het hele toonbereik echt relaxed
Fotos zal ik komende week voor je maken.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Ben vanmiddag ook meteen naar sjoerd (AXcellent) geweest en heb daar zijn witte spoiler over kunnen nemen Ziet er meteen een stuk mooier en sportiever uit
weer een stap in de goede richting
weer een stap in de goede richting
Last edited by Johannus on MonJun22, 2009 3:38:41 PM, edited 1 time in total.
wooow die spoiler is mooi
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
Nieuwe witte spoiler terughebben?AXcellent wrote:wooow die spoiler is mooi
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20102
Punaxio wrote:Nieuwe witte spoiler terughebben?AXcellent wrote:wooow die spoiler is mooi
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20102
oeh jee laat maar niet aan johan zien :P dan denkt ie dat ik hem afgezet heb. Maaaaar de mijne zag er wel mooier uit hoor
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
vind het ook prima hoor ik ben in ieder geval enorm blij met de spoiler!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 762#232762
Dat betekend dus dat in de meest simpele vorm een knop die zwart1 met zwart2 verbind genoeg moet zijn, het contactslot doet in stand 2 namelijk de rest... als je de draadjes van de zwarte conector afsplitst, kun je of de knop of de sleutel gebruiken, want zwart 1 moet sowieso aan het startslot verbonden blijven.
In deze post is het eigenlijk al een beetje te zien:AXcellent wrote:Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 762#232762
Dat betekend dus dat in de meest simpele vorm een knop die zwart1 met zwart2 verbind genoeg moet zijn, het contactslot doet in stand 2 namelijk de rest... als je de draadjes van de zwarte conector afsplitst, kun je of de knop of de sleutel gebruiken, want zwart 1 moet sowieso aan het startslot verbonden blijven.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
jep, dat zou, als het schema van marco klopt, inderdaad de meest eenvoudige manier zijn, maar dan dus wel met het 'risico' dat je de knop ten alle tijden kunt indrukken en deze dus ook de startmotor rondgooit. Dit is niet bijzonder goed voor een startmotor, dus bouw ik zelf een variant met 'beveiliging' Verder is het zo dat ik nog niet weet hoeveel stroom er door die draden loopt bij starten, als dat te veel is voor je schakelaar moet er sowieso een relais achter. Eigenlijk heb je ook nog een relais nodig om de bruin 1 en 2 te verbreken, als je het echt netjes wil doen... Ik weet namelijk niet of de accu voldoende piekstroom kan leveren om bruin 1 en 2 aan te laten tijdens het starten, maar deze zullen door het startslot niet voor niets verbroken worden...AXcellent wrote:Dus als ik het goed begrijp:
kabeltje van zwart1 naar schakelaar naar zwart 2..
Als ik dan mijn contact slot aanzet en de knop in duw (zwart 1 met zwart 2) verbindt, start de motor?
Relais in serie met de knop, relais wordt aangestuurd met Grijs2, omdat die alleen aan is in stand 2, als er dus geen spanning op de motorische delen staat doet de knop het ook niet...
Idee was om een led over de relais te zetten die dan alleen in stand 2 aan gaat, maar dat kan helemaal niet omdat de relais ook 'aan' is tijdens het rijden (is ook stand 2) plan B is om de led paralel te zetten met de ECU lamp, die gaat aan in stand 2 en gaat vervolgens na 5 sec na starten uit...
Accu lamp was geen goede optie omdat deze ook al in stand 1 aan gaat.
Iemand nog tips of ideeen hoe het anders en/of beter zou kunnen, misschien zie ik namelijk nog iets over het hoofd?
Ga dit de komende dagen in ieder geval even uitzoeken...